۱۲۵۷۱۳۳
۵۶۷۶
۵۶۷۶
پ

سالی که ماه از آسمان ناپدید شد!

​رویدادهای زیادی در تاریخ ما رخ داده است که ما دوست داریم از آنها به عنوان "ناهنجاری" یاد کنیم زیرا قابل توضیح نیستند.

خبرآنلاین: رویدادهای زیادی در تاریخ ما رخ داده است که ما دوست داریم از آنها به عنوان "ناهنجاری" یاد کنیم زیرا قابل توضیح نیستند.

در سال ۱۱۱۰، طبق اسناد تاریخی، ماه جایی برای دیدن نبود. مورخان و دیگر کارشناسان در سراسر جهان سعی کردند با هم ارتباط برقرار کنند تا ببینند آیا ماه از مکان‌های دیگر روی زمین دیده می‌شود یا خیر. دیدن ماه در سال ۱۱۱۰ و برای ده سال بعد غیرممکن شده بود.

در اواسط دوران قرون وسطی، جهان ما افراد زیادی داشت که به جادو یا قدرت های تاریک اعتقاد داشتند، زیرا ساده ترین راه برای توضیح این ناهنجاری ها بود. به دلیل عدم انجام تحقیقات علمی، ناپدید شدن ماه تا کنون هرگز توضیح داده نشده است.

سالی که ماه از آسمان ناپدید شد!

نظریه پروفسور سباستین بر اساس فوران آتشفشان دیگری به نام کوه آساما در ژاپن است که در سال ۱۱۰۸ فوران کرد و این پتانسیل را داشت که بقایای آتشفشانی کافی برای پوشش ماه به مدت ۱۰ سال تولید کند.

پروفسور سباستین اشاره می‌کند که به دلیل تعداد زیاد فوران‌های آتشفشانی در سراسر جهان، ممکن است آتشفشان‌های دیگری نیز وجود داشته باشند که در ناپدید شدن ماه نقش داشته باشند. این نیز بر اساس تئوری آب و هوای بهینه قرون وسطی است که گفته می شود باعث افزایش دمای جهانی در دوره قرون وسطی شده است.

سوابق تاریخی زیادی بر اساس فوران آساما که در سال ۱۱۰۸ رخ داد وجود ندارد تا به طور دقیق بزرگی فوران را مشخص کند. با این حال، اگر نظریه پروفسور سباستین درست باشد، تصور اینکه قدرت و لرزش فوران آتشفشانی را تحریک می کند که آنقدر خاکستر تولید می کند که ماه را به مدت ۱۰ سال پوشانده است دشوار است!

اولین فوران ثبت شده کوه آساما در سال ۱۱۰۸ بود و گفته می شود که بزرگترین فوران آتشفشانی در دوران پس از میلاد بوده است. فوران بعدی کوه آساما در سال ۱۷۸۳ رخ داد، تقریبا ۷۰۰ سال بعد و گفته می شود سه برابر ضعیف تر از اولین فوران ثبت شده بوده است. از آن زمان فوران ها بیشتر شد، اما در عین حال، قدرت کمتری داشت (هرگز به قدرت پنج فوران اول نمی رسید).

در ۱۰۰۰ سال گذشته، کوه آسامه تقریبا ۸۰ بار فوران کرده بود، بدون احتساب حدس و گمان فوران های قبلی قبل از سال ۱۱۰۸. آخرین مورد در واقع در سال ۲۰۱۹ با منطقه خطر چهار کیلومتری (۲.۵ مایلی) ثبت شد. برای مقایسه این با فوران ۱۱۰۸ باید گفته که در فورانی که سال ۱۱۰۸ رخ داد، منطقه خطر ۱۴۵ کیلومتر (۹۰ مایل) بود.

در سال ۱۱۲۰، ابر عظیم خاکستر ناشی از فوران به آرامی محو شد و ماه دوباره در آسمان ظاهر شد. سال‌ها مردم فکر می‌کردند که ماه واقعاً برای همیشه ناپدید شده است، اما فقط پشت خاکستر آتشفشانی پنهان شده است.

درک این نکته ضروری است که من فقط اطلاعاتی را ارائه می کنم که در مورد احتمال وقوع این رویداد بحث شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج