۱۲۵۷۶۳۰
۴۷۹۷
۴۷۹۷
پ

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار

یک متخصص زمین‌شناسی، ویدیویی مشمئز کننده از لحظه بیرون کشیدن تمساح ۱.۵ متری از شکم یک مار پیتون برمه‌ای ۵.۵ متری را به اشتراک گذاشته است.

روزیاتو: یک متخصص زمین‌شناسی، ویدیویی مشمئز کننده از لحظه بیرون کشیدن تمساح ۱.۵ متری از شکم یک مار پیتون برمه‌ای ۵.۵ متری را به اشتراک گذاشته است.

در این ویدیو، رُزی مور ۲۶ ساله و تیمی از دانشمندان در آزمایشگاه خود در فلوریدا در حال بیرون کشیدن تمساحی که تقریبا سالم است از معده یک مار عظیم الجثه دیده می شوند.

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار

رُزی مور گفت که این عملیات بر مشکل وجود مارهای پیتون مهاجم در پارک ملی «اِورگلیدز» (Everglades) کالیفرنا تأکید می کند که معمولاً پستانداران و خزندگان کوچک را شکار می کنند. او گفت که آنها توانستند روی این موجود که پس از شکار توسط کارگران محلی کشته شده بود تحقیقاتی انجام دهند. او گفت: «آنها با ما تماس گرفتند و گفتند یک شی بزرگ در آن وجود دارد، ما حدس زدیم که یا آهو یا تمساح است.»

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار


هنگامی که تمساح در حین کالبد شکافی از مار پیتون بیرون کشیده شد، مور گفت: «خیلی تکان دهنده است، اولین بار بود که چنین چیزی را می دیدم، هرگز مار پیتونی را ندیده بودم که حیوان دیگری در آن باشد.»

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار

پست اینستاگرام او در صفحه اش که اکنون بیش از ۱۶,۰۰۰ دنبال کننده دارد، به شدت وایرال شد. او گفت: «واقعاً تعجب کردم که مردم چقدر در مورد مارهای پیتون مهاجم در فلوریدا و تأثیر آنها بر جمعیت حیوانات بومی در آنجا اطلاعات کمی داشتند.»

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار

مارهای پیتون به سرعت تولید مثل می کنند و می توانند خود را در محیط استتار کنند، که به گفته مور: «غیرممکن است که بتوان فهمید واقعاً کجا هستند یا تعدادشان چقدر است.»

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار

با توجه به این مشکل پیچیده، راه‌حل‌های ساده زیادی برای جلوگیری از شکار مارهای پیتون‌ برمه‌ای وجود ندارد، مور به شوخی می‌گوید که برخی از افراد در اینستاگرام به او پیشنهاد کردند که جگوارها را به «اِورگلیدز» ببریم تا پیتون ها را شکار کنند.

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار


در واقع، همانطور که مور در اینستاگرام نوشت: «با توجه به محیط نیمه گرمسیری فلوریدا جنوبی، همراه با طول عمر طولانی و تولید مثل سریع پیتون های برمه ای، این مارها با موفقیت به مناطق حساس زیست محیطی مانند پارک ملی «اِورگلیدز» حمله کرده اند.

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار

در حالی که فلوریدا در تلاش است تا از شر این مارها خلاص شود، اما این مارها، توسط قوانین ضد خشنونت علیه حیوانات ایالتی محافظت می شوند. اما ترجیحات غذایی گسترده پیتون ها، تهدیدی برای انواع حیات وحش است.

لحظه هولناک بیرون کشیدن تمساح از شکم مار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج