۱۲۵۷۶۹۱
۲۲۰۱
۲۲۰۱
پ

دیجی‌کالا: سهامداران ما حاکمیتی نیستند

مدیرعامل و عضو هیات مدیره دیجی‌کالا با انتشار یک توییت و تصویری به همراه آن اعلام کرده که هیچ نهاد حاکمیتی در این خرده‌فروشی آنلاین سهامی ندارد.

آی‌ تی ایران: مدیرعامل و عضو هیات مدیره دیجی‌کالا با انتشار یک توییت و تصویری به همراه آن اعلام کرده که هیچ نهاد حاکمیتی در این خرده‌فروشی آنلاین سهامی ندارد.

دیجی‌کالا: سهامداران ما حاکمیتی نیستند

همچنین این شرکت در بخش «درباره ما» دیجی‌کالا جزییات بیشتری درباره ترکیب سهامداران و مدیران اصلی خود منتشر و تاکید کرده که این شرکت کاملا خصوصی اداره می‌شود.

دیجی‌کالا: سهامداران ما حاکمیتی نیستند

از صبح امروز مطالبی مختلفی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که از کاربران می‌خواهد به دلیل استفاده دیجی‌کالا از رانت و ارتباط با نهاد‌های دارای قدرت این شرکت را تحریم کنند.

به دنبال این اتفاق حمید محمدی، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا و عضو هیات مدیره این شرکت در توییتی که لحظاتی پیش منتشر کرد، تمامی اتهاماتی که  علیه این شرکت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده را تکذیب کرده و گفته است که این شرکت کاملا خصوصی اداره می‌شود. محمدی با اعلام اینکه این شرکت در سال‌های گذشته روی پای خود ایستاده تاکید کرده: «شاید به همین خاطر است که همزمان از هر دو گروه تندروی ارزشی و برانداز ضربه می‌خوریم.»

به دنبال این اتفاق دیجی‌کالا اطلاعات و جزییات بیشتری در مورد ترکیب مدیران و سهماداران خود به بخش «درباره ما» این شرکت در وب‌سایت دیجی‌کالا اضافه کرده است.

دیجی‌کالا: سهامداران ما حاکمیتی نیستند

طبق این اطلاعات گفته شده که ۳۳/۱۲ درصد از سهام دیجی‌کالا متعلق به بنیان‌گذاران این مجموعه، حمید محمدی و سعید محمدی است. صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی (شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو) ۳۲/۶۷ درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارد. از سوی دیگر میزان سهام شرکت سرآوا پارس در دیجی‌کالا ۲۵/۶۴ درصد است.

همچنین مدیران و کارکنان کلیدی دیجی‌کالا ۴/۴۶ درصد از سهام دیجی‌کالا را در قالب برنامه سهام تشویقی (به‌طور مستقیم و غیر مستقیم) در اختیار دارند و ۴/۱۱ درصد از سهام دیجی‌کالا به سایر شرکت‌های سهام‌دار اشاره شده تعلق دارد.

دیجی‌کالا همچنین اعلام کرده که پس از گذشت ۱۰ سال از شروع به کار دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، دومین مرحله جذب سرمایه در سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC صورت گرفته است. 

طبق اعلام دیجی‌کالا، شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (International Internet Investment Coöperatief U.A.-IIIC) یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری و متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی است که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد.

دیجی‌کالا در توضیحات بیشتر در این مورد نوشته است: «این سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بود که اولین جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) محسوب می‌شود. این فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» انجام شد. از آنجایی که دیجی‌کالا رشد خود را مدیون همکاران خود می‌داند این مجموعه بخشی از سهام خود را در قالب برنامه سهام تشویقی (ESOP) به مدیران و کارکنان کلیدی خود اختصاص داده است.»

طبق توضیحاتی که در بخش درباره دیجی‌کالا آمده است، در سال ۱۴۰۰ و با شروع فعالیت رسمی گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا مالکیت صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) و ساختار سهام‌داری آن به این شرکت منتقل شد. همچنین گفته شده که سایر شرکت‌های سهام‌دار گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا، شامل شرکت‌های لیلیان مد تجارت، بازار آتی آرا، پامگرانت اینوستمنت ای-بی (Pomegranate Investment AB)، کیا آسا تجارت توس و پارس گستر دینا هستند. 

انتشار ترکیب هیئت مدیره گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا، هیئت مدیره دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، راهبران دیجی‌کالا، راهبران گروه تجارت الکترونیک و مدیران عامل زیر مجموعه‌های گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا از دیگر اطلاعاتی است که در بخش راهبران سایت دیجی‌کالا دیده می‌شود.

ساختار سهام‌داری دیجی‌کالا

دیجی‌کالا: سهامداران ما حاکمیتی نیستند

دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) در سال ۱۳۸۵ در قالب یک شرکت با مسئولیت محدود و به‌عنوان پلتفرم خرده فروشی آنلاین، با سرمایه بسیار محدود بنیان‌گذاران حمید محمدی و سعید محمدی، شروع به کار کرد. این شرکت به مدت ۶ سال، رشدهای چند صد درصدی را به صورت بوت استرپ (bootstrap) یعنی بدون جذب سرمایه تجربه کرد.

با توسعه کسب‌وکار دیجی‌کالا و لزوم جذب سرمایه، اولین مرحله سرمایه‌گذاری در سال ۱۳۹۱ از طریق شرکت سرآوا پارس انجام شد. سرآوا یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی ایرانی است که در کنار سرمایه‌گذاران داخلی دیگر، کارآفرینان جوان ایرانی را برای خلق ارزشی منحصر به فرد در راستای تحقق آرزوهایشان حمایت می‌کند.

پس از گذشت ۱۰ سال از شروع به کار دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه)، دومین مرحله جذب سرمایه در سال ۱۳۹۵ از سوی صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی IIIC صورت گرفت. شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو (International Internet Investment Coöperatief U.A.-IIIC) یک شرکت تعاونی سرمایه‌گذاری و متشکل از چند شرکت سرمایه‌گذار اروپایی است که در سال ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد. این سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بود که اولین جذب سرمایه خارجی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) محسوب می‌شود. این فرآیند جذب سرمایه با اخذ «مجوز سرمایه‌گذاری خارجی (فیپا)»، از «سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» انجام شد. از آنجایی که دیجی‌کالا رشد خود را مدیون همکاران خود می‌داند این مجموعه بخشی از سهام خود را در قالب برنامه سهام تشویقی (ESOP) به مدیران و کارکنان کلیدی خود اختصاص داده است.

در سال 1400 و با شروع فعالیت رسمی گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا مالکیت صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) و ساختار سهام‌داری آن به این شرکت منتقل شد.

سایر شرکت‌های سهام‌دار گروه تجارت الکترونیک دیجی کالا، شامل شرکت‌های لیلیان مد تجارت، بازار آتی آرا، پامگرانت اینوستمنت ای-بی (Pomegranate Investment AB)، کیا آسا تجارت توس و پارس گستر دینا هستند.

با این توضیح، ساختار سهام‌داری گروه تجارت الکترونیک دیجی‌کالا به‌عنوان مالک صد در صدی دیجی‌کالا (نوآوران فن‌آوازه) اکنون به این ترتیب است:

۳۳/۱۲ درصد از سهام دیجی‌کالا متعلق به بنیان‌گذاران این مجموعه، حمید محمدی و سعید محمدی است.

صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی (شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو) ۳۲/۶۷ درصد از سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارد.

میزان سهام شرکت سرآوا پارس در دیجی‌کالا ۲۵/۶۴ درصد است.

مدیران و کارکنان کلیدی دیجی‌کالا ۴/۴۶ درصد از سهام دیجی‌کالا را در قالب برنامه سهام تشویقی (به‌طور مستقیم و غیر مستقیم) در اختیار دارند.

و ۴/۱۱ درصد از سهام دیجی‌کالا به سایر شرکت‌های سهام‌دار اشاره شده تعلق دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج