۱۲۵۸۷۱۵
۱ نظر
۲۴۷۲۴۷
۱ نظر
۲۴۷۲۴۷
پ

کشف سکه و سنگ قبر تاریخی در یک خانه

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین گفت: این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و ... است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

ایسنا: رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ورامین گفت: این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و ... است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

محمدرضا تاجیک شامگاه یکشنبه ۲۲ آبان ماه از کشف و ضبط ده ها اشیای تاریخی، فلزی، سنگی، آجری، سفالی، کاغذی و ... هنگام بازرسی از یک منزل در ورامین خبر داد.

وی افزود: در پی تماس نیروی انتظامی مبنی بر کشف تعدادی اشیای تاریخی در شهر ورامین، این موضوع از طریق یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص صورتجلسه‌ای تنظیم شد و اشیای مکشوفه مورد بازدید کارشناسان اداره‌ کل میراث‌فرهنگی استان تهران قرار گرفت و تعدادی از این اشیا، تاریخی تشخیص داده شد.

تاجیک تصریح کرد: این اشیا شامل ۴۴ سکه تاریخی به همراه تعدادی سنگ قبر تاریخی، کتیبه آجری، ظرف سفالی، نسخه های خطی و ... است که پس از صورتجلسه تحویل اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین در پایان ضمن تقدیر از توجه، همراهی و پیگیری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان گفت: با دستگیری متهم و تشکیل پرونده قضائی، هم‌اکنون این موضوع از طریق مرجع قضائی درحال رسیدگی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      حد اقل عکسش میذاشتن! !! 😑

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج