۱۲۵۹۴۴۲
۱۰۱۵
۱۰۱۵
پ

واکنش گروه صنعتی مینو به ادعای گزارش دانه درشت های ارزی

واکنش گروه صنعتی مینو با ارسال جوابیه‌ای به ادعای گزارش دانه درشت‌های ارزی در روزنامه هم میهن واکنش نشان داد.

برترین‌ها: واکنش گروه صنعتی مینو با ارسال جوابیه‌ای به ادعای گزارش دانه درشت‌های ارزی در روزنامه هم میهن واکنش نشان داد.

واکنش گروه صنعتی مینو به ادعای گزارش دانه درشت های ارزی

در جوابیه گروه صنعتی مینو آمده است:

جناب آقای کرباسچی

مدیر مسئول محترم روزنامه هم میهن

  با سلام و احترام

با توجه به چاپ مطلبی با عنوان «وام و ارز دانه درشت ها» در آن روزنامه به شماره 98 که در تاریخ 23 آبان ماه به چاپ رسیده است، موارد زیر به عنوان جوابیه، جهت آگاهی افکار عمومی و انتشار ارسال می گردد. مستدعی است مطابق با قانون مطبوعات، در همان صفحه و با همان فونت منتشر گردد و از آنجایی که در تیتر یک صفحه اول نیز به آن اشاره شده است؛ قانونا می بایست در صفحه ی اول با همان تیتر و فونت نیز عنوان جوابیه قید گردد.

1ـ همانگونه که می¬بایست اطلاع داشته باشید؛ در سال 1397 تمام واردات بر پایه ی یک ارز نادرست به نام ارز 4200 تومانی  محاسبه می¬شد، از این رو تمام شرکت¬ها و تولیدکنندگان ناگزیر می¬بایست فقط و فقط از این ارز استفاده می¬کردند و تخطی از این مبنا به هیچ وجه امکان پذیر نبود با توجه به اینکه ارز 4200 تومانی پایه¬ی فعالیت¬های اقتصادی در سال 1397 بود و ارز نیمایی و سایر ارزها هم وجود نداشت، ادعای آن روزنامه از اساس نادرست می باشد.

2ـ جناب کرباسچی شهردار اسبق تهران؛ شما که بهتر از هر کس دیگری مفهوم نقل و انتقالات پولی را می¬دانید!!!  7 میلیون دلار ( گرچه دریافت این مبلغ توسط این گروه کذب محض است لکن با فرض صحت ) برای هلدینگی با 21 شرکت و گردش مالی چند ده هزار میلیارد تومانی و بیش از 570 محصول تولیدی، عدد قابل توجهی نیست که از آن در روزنامه تحت مدیریت شما به عنوان دانه درشت ارزی استفاده شده است. از سویی دیگر مبلغ ارزی اختصاص یافته در سال 1397 به شرکت¬های زیرمجموعه این گروه صنعتی، عموما به خاطر عدم همخوانی شرایط خرید کالا از فروشندگان خارجی با قوانین بانک مرکزی، ارزهای تخصیصی به خاطر ریسک بالا، اساسا دریافت نشده است و صرفا در مرحله¬ی تخصیص متوقف گردیده؛ چرا که بانک، تمام ارز را یکجا پرداخت می¬کرد و از سویی به خاطر عدم اطمینان از فروشندگان خارجی (شرایط تحریمی و انتقال چند مرحله¬ای ارز از طریق صرافی¬ها به کشور مبدا)، پول به صورت مرحله¬ای باید پرداخت می¬شد و از این جهت در برخی موارد با وجود دریافت مجوز تخصیص، از ارز 4200 تومانی عملا استفاده نشده است.

3ـ  پس از روی کار آمدن ارز نیمایی، ارز 4200 تومانی صرفا به 24 کالا و مواد اولیه اختصاص داشت که گروه صنعتی مینو پس از دو نرخی شدن قیمت ارز، از ارز 4200 تومانی به هیچ عنوان استفاده نکرده است و فقط در مواردی برای شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو از این ارز جهت تامین مواد اولیه برای تولید دارو استفاده کرده است که در هنگام ترخیص مواد اولیه دارویی از گمرکات، طبق دستور العمل همسان سازی نرخ ارز، مابه التفاوت آن با ارز نیمایی پرداخت شده است.

از این رو در این حوزه نیز ارز 4200 تومانی نصیب گروه صنعتی مینو نشده است.

4ـ در گزارش خبری ، یکی از گروه¬های وارد کننده مواد غذایی را با بیش از 4 هزار و 700 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی احتمالا به خاطر آب¬راه مشترکتان، قهرمان ملی جا می¬زنید و گروه صنعتی مینو را که طی سه سال گذشته 6 شرکت را احیا و یا تاسیس و راه اندازی کرده است و شرایط بازگشت به کار بیش از 2 هزار نفر را فراهم کرده با 7 میلیون دلار (به فرض صحت) دانه درشت ارزی معرفی می¬کنید! که این نوع نگارش بیشتر یک عمل مغرضانه می باشد تا اطلاع رسانی.

5ـ در ارتباط با تسهیلات ریالی دریافت شده از بانک¬های عامل نیز باید به اطلاع خوانندگان آن روزنامه برسانیم که این گروه با احتساب مسدودی نزد بانک، حداقل 22 درصد سود تسهیلات دریافت شده را به بانک¬ها پرداخت کرده است و هم اینک حتی یک ریال بدهی معوق بانکی نزد هیچ بانکی ندارد. که بی¬¬شک اخذ تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش و تامین منابع برای سرمایه گذاری، بهسازی و بازسازی خطوط تولید، یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر می¬باشد.

6ـ بهتر بود آن رسانه به جای تشویش افکار عمومی و بزرگنمایی بی مورد و انتشار محتواهایی که نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر و حتی گفتگو با صاحبان صنایع را می¬طلبید؛ امروز هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان را که (با سرمایه اولیه اسرای جنگ ایران و عراق و بدون حتی یک ریال کمک دولتی) در دهه¬ی 80 با خرید سهام شرکت صنعتی مینو و پرداخت تمام و کمال ثمن معامله، این مجموعه¬ی در آستانه¬ی ورشکستگی را با همت و تلاش شبانه¬روزی و بدون حمایت دولت به بزرگترین تولید کننده¬ی بیسکویت در خاورمیانه و ابر شرکت¬های صنعت غذایی و شیرینی و شکلات ایران تبدیل کرده است، شایسته¬ی دریافت نشان افتخار صنعتی معرفی می¬کرد.

در پایان باید به اطلاع خوانندگان آن روزنامه برسانیم که گروه صنعتی مینو یکی از شفاف ترین شرکت¬های کشور است و بدون داشتن حتی یک سهامدار دولتی و سهامدار عمده حقیقی، متعلق به عموم مردم ایران در بازار سرمایه می¬باشد که 6 شرکت از 21 شرکت آن بورسی هستند و با سه مرحله حسابرسی (داخلی شرکت ها، حسابرسی خارجی و حسابرسی هلدینگی) به صورت تک دفتره تمامی عملکرد مالی خود را دقیق اداره و در کدال در معرض دید تمام مردم قرار داده است و به سهامدار محترم خود اطمینان می¬دهد که با طرح دعوی در مراجع قضایی، پیگیر گزارش خبری منتشر شده در روزنامه هم میهن خواهد بود.

با تشکر و احترام   

حامد احمدی

مدیر روابط عمومی هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان (گروه صنعتی مینو)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج