۱۲۵۹۵۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رتبه جهانی ایران در «رضایت از زندگی»

سازمان ملل رتبه ايران از نظر رضايت از زندگي را ۱۱۲ در بين ۱۵۴کشور جهان اعلام کرد و از رضايت ۶۷درصدي شهروندان ايراني از شغل خود، رضايت ۵۲درصدي از کيفيت بهداشت و رضایت ۶۱درصدي از کيفيت آموزش خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سازمان ملل رتبه ايران از نظر رضايت از زندگي را ۱۱۲ در بين ۱۵۴کشور جهان اعلام کرد و از رضايت ۶۷درصدي شهروندان ايراني از شغل خود، رضايت ۵۲درصدي از کيفيت بهداشت و رضایت ۶۱درصدي از کيفيت آموزش خبر داد.

برنامه توسعه سازمان‌ملل در بخشي از گزارش جديد خود موسوم به گزارش «توسعه انساني ۲۰۱۴؛ ترقي پايدار بشر: کاهش آسيب‌پذيري‌ها و افزايش جهش‌ها» به بررسي ميزان رضايت شهروندان ۱۵۴کشور جهان از زندگي پرداخته است. اين گزارش شاخصي را به نام شاخص رضايت از زندگي منتشر کرده و به هر کشور نمره‌اي از صفر تا ۱۰ داده که هرچه نمره کشوري بيشتر باشد دلالت بر رضايت بيشتر شهروندان از زندگي خود دارد. براساس اين گزارش که بر پايه آمار سال‌هاي ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تهيه شده است ايران در شاخص رضايت از زندگي نمره ۴/۶ را به دست آورده و رتبه ۱۱۲ را در جهان به خود اختصاص داده است.

تنها شهروندان ۴۲کشور در جهان رضايت کمتري نسبت به زندگي در مقايسه با ايراني‌ها داشته‌اند. در نظرسنجي انجام شده از شهروندان ايراني براي تهيه اين گزارش ۵۵درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند از حق آزادي انتخاب برخوردارند، ۵۵درصد نسبت به برخورداري از امنيت ، ۶۷درصد از شغل خود و ۶۷درصد از سطح زندگي خود ابراز رضايت کرده‌اند. همچنين ۵۲درصد مردم ايران از کيفيت خدمات بهداشتي و ۶۱درصد از کيفيت آموزش در کشورشان راضي بوده‌اند. ۵۸درصد پاسخ‌دهندگان تلاش‌هاي دولت براي مبارزه با فقر را راضي‌کننده دانسته‌اند و ۶۱درصد نيز از برنامه‌هاي دولت براي حفاظت از محيط‌زيست ابراز رضايت کرده‌اند.

اين گزارش ميزان اعتماد شهروندان ايراني به دولت وقت را ۵۶درصد اعلام کرده است. بررسي‌هاي دفتر برنامه توسعه سازمان‌ملل نشان مي‌دهد مردم کشور آفريقايي بنين کمترين رضايت از زندگي را دارند. نمره اين کشور در شاخص رضايت از زندگي ۳/۲ اعلام شده است. پس از بنين، کشور رواندا با نمره ۳/۳ و ماداگاسکار با نمره ۳/۶ در رده‌هاي بعدي قرار دارند. بيشترين ميزان رضايت از زندگي در سوييس ديده مي‌شود به‌طوري که نمره اين کشور در شاخص رضايت از زندگي ۷/۸ اعلام شده است. نروژ با نمره ۷/۷ و سوييس با نمره ۷/۶ به‌ترتيب در رتبه‌هاي دوم و سوم از اين نظر قرار گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با اين اوضاع اقتصاد مملكت همين كه 112 هم شديم خيليه خدايي!!! تعجب كردم چطور آخر نشديم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج