۱۲۶۰۳۲۰
۳۶۴
۳۶۴
پ

حذف‌ ثانیه‌های کبیسه از زمان‌سنجی جهانی

: سازمان مسئول حفظ زمان‌سنجی جهانی اعلام کرد که دانشمندان و رهبران دولتی در نشستی در فرانسه تصمیم گرفتند تا سال ۲۰۳۵ ثانیه‌های کبیسه را حذف کنند.

همشهری آنلاین: سازمان مسئول حفظ زمان‌سنجی جهانی اعلام کرد که دانشمندان و رهبران دولتی در نشستی در فرانسه تصمیم گرفتند تا سال ۲۰۳۵ ثانیه‌های کبیسه را حذف کنند.

در طول ۵۰ سال گذشته، ثانیه‌های کبیسه به طور منظم به ساعت‌ها اضافه شده‌اند؛ دقیقاً مانند سال‌های کبیسه تا اختلاف بین زمان دقیق اتمی و چرخش کندتر زمین را توضیح دهد.

در حالی که بیشتر مردم متوجه ثانیه‌های کبیسه نمی‌شوند، اما می‌توانند برای تعدادی از سیستم‌ها مانند ناوبری ماهواره‌ای، نرم‌افزار، تلفن، تجارت و حتی پرواز فضایی که به یک جریان دقیق و بدون وقفه زمان بستگی دارد، مشکل‌ساز باشند.

زمان هماهنگ جهانی (UTC)، استاندارد شناخته شده جهانی که جهان بر اساس آن ساعت خود را تنظیم می‌کند، برای دفتر بین‌المللی وزن و اندازه‌گیری (BIPM) مشکلاتی را ایجاد کرده است.

۵۹ کشور عضو BIPM و سایر احزاب قطعنامه‌ای را برای توقف افزودن ثانیه‌های کبیسه تا سال ۲۰۳۵ در کنفرانس عمومی وزن‌ها و معیارها که معمولاً هر چهار سال یک بار در کاخ ورسای در غرب پاریس برگزار می‌شود، تصویب کردند.

به گفته پاتریزیا تاولا، رئیس بخش زمانی BIPM، «تصمیم تاریخی» «جریان مداوم ثانیه‌ها را بدون ناپیوستگی‌های فعلی ناشی از ثانیه‌های کبیسه نامنظم» ممکن می‌سازد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج