۱۲۶۰۶۴۹
۶۷۲۸
۶۷۲۸
پ

به کمک کود گنج زندگی‌ام را یافتم

همیشه گنجی که در زندگی ما قرار میگیرد نباید زیر خاکی باشد برای مثال بنده با آشنا شدن با محصول کود و فعالیت در این زمینه گنجی یافتم که زندگی ام را پر از پول کرد.

کود هیومیک اسید

کود هیومیک اسید در دو نوع مختلف پودری و مایع در بازار محصولات کودی عرضه می شود. این کود یکی از شناخته ترین کودهایی است که بین کشاورزان و باغداران برای مصرف رشد گیاه استفاده می شود و و یکی از دغدغه های مهم اینست که کدام مدل را بخریم؟ یکی از مهمترین مزایایی که کود هیومیک اسید دارد این است که باعث می شود خاک های سخت و سفت پوک بشوند و اغلب کشاورزانی که خاک زمین شان دچار این آسیب شده است به سمت استفاده از این کود روی بیاورند.

کود هیومیک اسید به جز این مزیت گفته شده، خواص دیگری هم دارد از جمله اینکه موجب افزایش ریشه زایی در گیاه و جذب بیشتر مواد مغذی در خاک توسط گیاه می شود. کود اسید هیومیک که به صورت مایع و پودری موجود است، هر دو نوع این کود از عناصر و ریز مغذی یکسانی تشکیل شده اند. استفاده این کود به تمام کشاورزان و باغداران توصیه می شود، زیرا کشاورزان با استفاده از این کود های ارگانیک که شامل کود هیومیک اسید می شود می توانند با خرید با قیمت های گزاف حذف کنند.

کود هیومیک اسید یک کود کامل شناخته شده برای رشد گیاه محسوب می شود. در دوره های قدیم که صنعت کشاورزی مانند امروزه پیشرفت چندانی نداشت کشاورزان با کشت های پیاپی خود روی زمین کشاورزی باعث می‌شدند.

به کمک کود گنج زندگی‌ام را یافتم

کود نیتروژن

یکی از حیاتی ترین و ضرروی ترین عناصر برای رشد گیاهان، کود نیتروژن می باشد که آن را باید از خاک دریافت نمایند و نیتروژن خاک نیز توسط کود نیتروژن بالا هلندی که به زمین داده می شود، تامین می گردد.

این محصول نام برده شده با تامین ازت مورد نیاز خاک، روند متابولیسم و رشد گیاه و محصولات کشاورزی را به بهترین نحو تامین  و تسریع می کند و کشاورزان به خوبی می دانند که کمبود یا فقدان ازت در خاک چه خسارتهایی سهمگینی به کشاورزی می زند، زیرا با کشت پی در پی خاک و طرق نادرست در کشت، خاک ضعیف شده و مواد مغذی خود را از دست خواهد داد و برای جبران نیتروژن موجود در آن باید کودهای نیتروزن بالا استفاده کنیم.

تمامی کشورزان در سراسر دنیا این کار را انجام می دهند زیرا در صورت عدم تزریق این کود و نرسیدن نیتروژن به گیاه، گیاهان و درختان با کاهش رشد مواجه شده و محصولات کمی به بار می آید و حتی شاهد پژمردگی گیاهان نیز هستیم.

حال حتما پس از خواندن این مطلب به اهمیت وجود نیتروژن در خاک پی برده اید و دریافتید که در صورت عدم این عنصر در خاک چه پیش می آید، در واقع تمامی فرایندهایی که نیتروژن در آن نقش دارد.

به کمک کود گنج زندگی‌ام را یافتم

کود سبز ماش

به طور کلی ساز و کار کودهای سبز اینگونه است گیاهی که به عنوان کود سبز ماش کاشته می شود طی فرایند رشد خود مواد آلی خاک را دریافت می کند و در خود نگه می دارد.

هنگامی که آن گیاه را به خاک بر می گردانند دوباره مواد عالی را به خاک برمی گرداند و مواد دیگری به خاک اضافه نمی کند بلکه از شسته شدن این مواد در خاک جلوگیری می کند.

یکی از خواص دیگری که کودهای سبز دارند جلوگیری از فرسایش و سفت شدن خاک می باشد در واقع این گیاهان که روی خاک سبز می شوند هنگام وزش باد مانع از فرسایش و جابجایی خاک می شوند.

همچنین سایه آنها مانع از رشد  علفهای هرز می شود. کودهای سبز را به طور کلی در فصل پاییز کشت می کنند به جز برخی از موارد مانند ذرت و یونجه را در بهار می کارند.

اگر کودهای سبز نتیجه مطلوب و دلخواه را ایجاد نکنند می توان از دو گیاه به طور همزمان استفاده کرد اما دو گیاهی که به عنوان کود سبز کشت می شوند باید با هم هماهنگ باشند و شرایط نسبتاً یکسانی برای رشد داشته باشند.

به کمک کود گنج زندگی‌ام را یافتم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج