جاباما
۱۲۶۰۶۸۷
۱۵۷۰۸
۱۵۷۰۸
پ

تجمع برخی از داوطلبان کنکور مقابل وزارت علوم

​گروهی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ که در آزمون مجدد سازمان سنجش شرکت کرده بودند، در اعتراض به برگزاری آزمون رفع شبهه، ظهر امروز ۲۹ آبان در مقابل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تجمع کردند.

ایسنا: گروهی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ که در آزمون مجدد سازمان سنجش شرکت کرده بودند، در اعتراض به برگزاری آزمون رفع شبهه، ظهر امروز ۲۹ آبان در مقابل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تجمع کردند.

تجمع برخی از داوطلبان کنکور مقابل وزارت علوم

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، سازمان سنجش کشور نسبت به نتایج حدود یک هزار نفر از داوطلبان  کنکور سراسری ۱۴۰۱ مشکوک شد. شبهات وارده به نتایج آزمون این داوطلبان با استناد به مواردی مانند "همخوان نبودن نتایج آزمون کتبی با سوابق تحصیلی"، یا "عدم مطابقت نتیجه به دست آمده آزمون ۱۴۰۱ با آزمون‌ها قبلی" بود و این دو مورد، معیاری برای شبهه‌دار شدن نتایج برخی از داوطلبان قرار گرفت.

یکی از معترضان اظهار کرد: سازمان سنجش در تماس با ما مدعی شد که نتایجی که در کنکور ۱۴۰۱ کسب کرده‌ایم، اعتبار ندارد و می‌بایست درآزمون مجدد شرکت کنیم.

وی ادامه داد: ۱۰۰۰ داوطلب کنکور در شرایط مشابه ما بودند که از این تعداد، حدود ۷۰۰ نفر در آزمون مجدد که در اواسط مهر ماه برگزار شد، شرکت کردند. این پایان ماجرا نیست؛ چرا که سازمان سنجش در تماس با ۵۰۰ نفر از این جمعیت ۷۰۰ نفره‌ که در آزمون مجدد شرکت کرده‌اند، مجددا دعوت کرد تا در یک آزمون دیگر شرکت کنند.

یکی دیگر از داوطلبان معترض نیز  گفت: داوطلبانی که از سوی سازمان سنجش با آنها تماس گرفته شده، باید روز جمعه ۴ آذر در آزمونی دیگر شرکت کنند. سطح سوالات آزمون مهر ماه بسیار سخت بود و کیفیت سوالات مانند المپیاد دانش‌آموزی بود.

این داوطلب مدعی شد: سازمان سنجش کشور، سؤالات کنکور و پاسخ‌نامه را طبق روال همیشگی منتشر می‌کند اما درباره آزمون مجدد رفع شبهه از این کار خودداری کرد. سازمان سنجش بر این باور است که سؤالات کنکور محرمانه است و امکان انتنشار آن وجود ندارد. حال این سوال پیش می‌آید که اگر سؤالات محرمانه است، چرا آزمون‌های گذشته را منتشر می‌کردند؟ ما بر این باور هستیم، سختی پرسش‌ها عامل اصلی منتشر نشدن سؤالات است؛ چرا که نمی‌خواهند اساتید این پرسش‌ها را بررسی کنند.

یکی دیگر از داوطلبان تجمع کننده در اعتراض به برگزاری آزمون رفع شبهه ضمن تایید سخنان داوطلبان دیگر گفت: در ارتباط با نتایج آزمون با سازمان سنجش تماس گرفتیم با هر تماس، "درصد دروس" به شکل متفاوت از قبل اعلام می‌شد. به طور مثال، یکی از داوطلبان به ۱۰ پرسش ریاضی پاسخ داده اما به او اعلام می‌شود که نتیجه حاصله در بخش این پرسش‌ها "سفید" است. این داوطلب می‌گوید مدعی درصد بالا نیست اما این سوال برایش مطرح است که چرا حتی درصد منفی هم نگرفته است؟

پیش از این، دکتر حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در یک نشست خبری که روز شنبه ۷ آبان ماه برگزار شد، درباره این گروه از داوطلبان توضیح داد: هزار نفر از داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها برای آزمون رفع شبهه دعوت شدند که از این تعداد، حدود ۷۷۷ نفر در آزمون  رفع شبهه شرکت کردند. ما به داوطلبان اعلام کرده‌ایم، اگر نیمی از میزان نمره آزمون قبلی را به دست بیاورند، می‌توانند وارد دانشگاه شوند. تعدادی از افراد که در این آزمون شرکت کردند، موفق به کسب حد نصاب لازم شدند. از این تعداد تنها ۸ نفر تبرئه شدند و توانستند تا ۳۴ درصد و بیشتر از نمره آزمون سراسری خود کسب کنند که با بررسی ها مشخص شد این ۸ نفر دانش آموزان سال یازدهمی بودند که در برگه ثبت نام خود را دانش آموزان کار دانش و فنی حرفه ای معرفی کرده اند و نمره سوابق تحصیلی خود را صفر رد کرده بودند و همین امر موجب شده بود که در نمره آزمون آنها شبهه وارد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج