جاباما
۱۲۶۳۳۲۱
۲۰۲۸
۲۰۲۸
پ

وقتی آرایش دارید هرگز این کار را انجام ندهید

آیا شما هم یکی از کسانی هستید که دوست دارید با آرایش وارد سالن‌های ورزشی شوید و بدون پاک کردن آرایش صورت ورزش کنید؟ همه ما می‌خواهیم که در هر شرایطی کاملا زیبا به نظر برسیم، اما ورزش کردن با وجود ترکیبات آرایشی روی پوست صورت واقعا می‌تواند به سلامتی پوست شما آسیب برساند.

همشهری آنلاین: درحالی که بسیاری از ما قبل از بیرون آمدن از خانه سعی می‌کنیم که چهره خودمان را آرایش کنیم، اما هرگز نباید فراموش کنیم که فعالیت‌های ورزشی مستقیما تعریق بدن را افزایش می‌دهند و این اتفاق اصلا با وجود ترکیبات آرایشی روی پوست صورت سازگار نیست.

وقتی آرایش دارید هرگز این کار را انجام ندهید

به‌علاوه، تعریق بدن یکی از عملکردهای طبیعی بدن برای خنک‌سازی خودش است و به دفع بخشی از آلودگی‌ها از طریق پوست بدن کمک می‌کند. پس اگر پوست صورت به‌واسطه ترکیبات آرایشی پوشانده شده باشد، همین آلودگی‌های دفع‌شدنی نمی‌توانند از پوست صورت خارج شوند. ترکیب شدن ذرات تعریق با چربی‌های طبیعی پوست در این شرایط می‌تواند باعث انسداد روزنه‌های پوستی شود و رشد باکتری‌های آکنه‌زا در پوست صورت را بیشتر کند. 

اما مشکل بدتری هم وجود دارد. درواقع وقتی که روزنه‌های تعریق باز می‌شوند، همه ترکیبات قرارگرفته در سطح پوست مانند ترکیبات آرایشی و ذرات آلودگی هوا وارد این روزنه‌ها می‌شوند، مشکل انسداد یا گرفتگی روزنه‌ها را به‌وجود می‌آورند و درنهایت شما را دچار جوش‌های پوستی می‌کنند. 

به‌علاوه، احتمال شکل‌گیری بثورات حرارتی یا میلیاریا هم در این شرایط افزایش می‌یابد. این بثورات به شکل جوش‌های ریز خارش‌دار پوستی نمایان می‌شوند و از تنفس طبیعی پوست جلوگیری می‌کنند. 

تعریق باید از روی پوست تبخیر شود و بدن را خنک کند، اما شکل‌گیری بثورات حرارتی اساسا همین عملکرد طبیعی پوست را مختل می‌کند و میزان بثورات حرارتی را هم افزایش می‌دهد. 

توصیه‌های متخصصان پوست‌ومو برای ورزش کردن 

قبل از ورود به باشگاه ورزشی یا اساسا شروع هرگونه فعالیت ورزشی باید آرایش صورت را کاملا پاک کنید. ترجیحا هم قبل از شروع ورزش بهتر است که از آب میسلار برای پاکسازی صورت کمک بگیرید. بعد از پایان ورزش هم هرچه سریع‌تر دوش بگیرید یا حداقل صورت خود را بشویید تا همه ذرات تعریق و دیگر آلودگی‌های احتمالی از پوست صورت و بدن جدا شوند. 

کسانی که نمی‌توانند در باشگاه ورزشی دوش بگیرند، باید هرچه سریع‌تر به خانه بازگردند و سریعا این کار را انجام دهند. اگر هم پوست حساس و خشکی دارید، بعد از دوش گرفتن یا شستن صورت باید از محصولات مرطوب‌کننده باکیفیت برای مراقبت از پوست کمک بگیرید. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج