۱۲۶۳۵۲۱
۱۹۴۳۲
۱۹۴۳۲
پ

محتویات عجیب شهاب‌سنگی که به زمین آمد!

محققان دو ماده معدنی را که قبلاً هرگز روی زمین دیده نشده بود، در داخل شهاب سنگ ۱۵ تنی El Ali شناسایی کردند.

دیجیاتو نوشت: محققان دو ماده معدنی را که قبلاً هرگز روی زمین دیده نشده بود، در داخل شهاب سنگ ۱۵ تنی El Ali شناسایی کردند.

محققان دو ماده معدنی را که قبلاً هرگز روی زمین دیده نشده بود، در داخل یک شهاب‌سنگ ۱۵ تنی به نام «El Ali» شناسایی کردند. این شهاب‌سنگ در سال ۲۰۲۰ در سومالی با زمین برخورد کرد. یافته‌های جدید محققان می‌تواند سرنخ‌های مهمی در مورد چگونگی شکل‌گیری سیارک‌ها ارائه بدهد.

دو ماده معدنی کاملاً جدید در داخل یک تکه ۲.۵ اونسی (۷۰ گرمی) از شهاب سنگ ۱۵ تنی El Ali شناسایی شده است. دانشمندان نام این کانی‌ها را از روی نام شهاب‌سنگ و نام Lindy Elkins-Tanton، مدیر پروژه بین‌سیاره‌ای دانشگاه آریزونا و محقق اصلی مأموریت ناسا که کار بررسی را روی این مواد معدنی انجام می‌دهد، انتخاب کرده‌اند.

«کریس هرد»، پروفسور دپارتمان علوم زمین و جو می‌گوید: «هرگاه کانی جدیدی پیدا کردید، به این معنی است که شرایط واقعی زمین‌شناسی، شیمی سنگ با آنچه قبلاً کشف شده بود، متفاوت شده است.»

وی در دانشگاه آلبرتا در بیانیه‌ای به این نکته اشاره کرد که شناسایی دو ماده معدنی جدید در این شهاب‌سنگ خاص بسیار هیجان‌انگیز است.

محتویات عجیب شهاب‌سنگی که به زمین آمد!

کشف دو ماده معدنی جدید در یک شهاب سنگ

محققان El Ali را به‌عنوان یک شهاب سنگ پیچیده آهنی IAB طبقه‌بندی کرده‌اند که در واقع نوعی آهن شهاب‌سنگی است که از تکه‌های ریز سیلیکات ساخته شده. در حین بررسی برش شهاب‌سنگ، جزئیات مواد معدنی جدید، توجه دانشمندان را به خود جلب کرد. با مقایسه کانی‌ها با نسخه‌هایی از آنها که قبلاً در آزمایشگاه سنتز شده بودند، محققان توانستند به‌سرعت مواد معدنی جدید را به‌عنوان موادی تازه ثبت‌شده در طبیعت شناسایی کنند.

محققان قصد دارند شهاب‌سنگ‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهند تا شرایط شکل‌گیری سیارک مادرشان را بهتر درک کنند. کریس هرد می‌گوید: «این تخصص من است که فرایندهای زمین‌شناسی و تاریخ زمین‌شناسی سیارکی را مورد بررسی قرار بدهم. هرگز فکر نمی‌کردم که به‌واسطه کار روی یک شهاب‌سنگ، مواد معدنی جدیدی کشف شوند.»

این تیم همچنین در حال بررسی کاربردهای علمی مواد جدید معدنی هستند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج