۱۲۶۴۷۲۴
۳۰۳۴
۳۰۳۴
پ

جزئیات «سامانه باروری سالم» اعلام شد

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت جزئیات سامانه باروری سالم را که عصر امروز در وزارت بهداشت، رونمایی شد، تشریح کرد.

ایسنا: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت جزئیات سامانه باروری سالم را که عصر امروز در وزارت بهداشت، رونمایی شد، تشریح کرد.  

دکتر امین بیگلرخانه در مراسم رونمایی از سامانه باروری سالم، گفت: سامانه باروری سالم در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و با کمک سایر دینفعان طراحی و امروز رونمایی و آماده بهره‌برداری شد.

جزئیات «سامانه باروری سالم» اعلام شد

وی افزود: قرار است بر اساس اطلاعاتی که در این سامانه جمع‌آوری می‌شود، امکان سیاست‌گذاری، رصد و پایش خدمات مربوط به بارداری را فراهم کند. بر همین اساس هم از مطب پزشکان متخصص زنان و زایمان گرفته تا مراکز سونوگرافی و آزمایشگاه، می‌توانند اطلاعات را وارد این سامانه کنند و اطلاعات مربوطه در پرونده الکترونیک سلامت افراد یا همان سامانه سپاس جمع‌آوری شده و بر اساس داشبوردی که در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌گیرد، امکان رصد و مداخله را می‌دهد.

بیگلرخانی گفت: انتظار داریم که این سامانه در نزدیک به ۱۰ هزار مرکز ارائه کننده خدمت سلامت اعم از مراکز دولتی و خصوصی، ۴۳۰۰ مطب زنان و زایمان، ۱۰۹ مرکز ناباروری و ۱۰۷۸ بیمارستان و ۳۰۰۰ آزمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: سامانه ملی باروری سالم جدا از تکالیف قانونی که برعهده وزارت بهداشت گذاشته شده بود، سعی کرده سایر مشکلاتی را هم که در حوزه ارایه‌کنندگان خدمات سلامت در زمینه بهره‌برداری از سلامت الکترونیک داریم، رفع کند. به عنوان مثال بحث پنل یکپارچه نسخه‌نویسی در این سامانه به خوبی در نظر گرفته شده و پزشکان برای تمام بیمه‌شدگان‌شان می‌توانند با یک پنل کار کنند. همچنین سامانه بدروری سالم، جزو اولین سامانه‌هایی است که در آن قابلیت امضای دیجیتال در نظر گرفته شده است و نگران نیستیم که امنیت آن به خطر بیفتد. همچنین امکان دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت بیماران از طریق سامانه باروری سالم برای پزشکان وجود دارد.  

بیگلرخانی گفت: در عین حال اولین بار است که امکان برقراری اتصال آزمایشگاه‌های کشور را با پرونده الکترونیک سلامت و با استفاده از سازوکار قانونی در سامانه باروری سالم ایجاد کردیم. در عین حال امکان رصد وضعیت بارداری از ابتدا تا انتها وجود دارد. هم‌چنین بانک ناباروران را هم در این سامانه خواهیم داشت. در زمینه زیرساخت‌های لازم مربوط به پزشک خانواده و نظام ارجاع هم در سامانه باروری سالم استفاده شده و امیدواریم در آینده بتوان از آن استفاده کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج