جاباما
۱۲۶۴۹۸۰
۵۴۶۵
۵۴۶۵
پ

برخورد جدی با لایک‌کنندگانِ پست‌های اعتراضی!

چین با معرفی مقررات جدید زمینه‌ساز برخورد با افرادی شده که در شبکه‌های اجتماعی پست‌های مربوط به اعتراضات مردمی را لایک می‌کنند.

دیجیاتو: چین با معرفی مقررات جدید زمینه‌ساز برخورد با افرادی شده که در شبکه‌های اجتماعی پست‌های مربوط به اعتراضات مردمی را لایک می‌کنند.

مسئولان چین به برخورد با آن دسته از کاربران فضای مجازی روی آورده‌اند که در شبکه‌های اجتماعی مطالب مربوط به اعتراضات درباره سیاست کووید صفر را لایک می‌کنند. پکن ظاهراً انتشار این مطالب را در شرایط فعلی برای شهروندان خود غیرمجاز و آسیب‌زننده تلقی می‌کند.

برخورد جدی با لایک‌کنندگانِ پست‌های اعتراضی!

اداره فضای سایبری چین (CAC) به‌تازگی دستورالعمل‌های جدیدی را برای شبکه‌های اجتماعی معرفی کرده که از 24 آذر اجرایی می‌شوند و حتی لایک کامنت‌ها و پست‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند. این مقررات جدید از شبکه‌های اجتماعی چینی می‌خواهند که تمام کاربران را احراز هویت کنند و براساس لایک و کامنت آن‌ها به هر فرد امتیاز بدهند. افرادی که امتیاز پایین داشته باشند، «فریب‌کار» معرفی می‌شوند و در فهرست مسدودسازی قرار می‌گیرند.

«دیوید زوویگ»، استاد بازنشسته دانشگاه علم و فناوری هنگ‌کنگ می‌گوید: «لایک‌کردن مطلبی که غیرقانونی است، نشان می‌دهد که حمایت عمومی از آن مطلب بالاست. تعداد بالای لایک می‌تواند آغازگر یک آتش‌سوزی بزرگ باشد.»

برخورد جدی با لایک‌کنندگانِ پست‌های اعتراضی!

چین قادر به کنترل فعالیت تمام کاربران نخواهد بود

یکی از کارشناسان سابق سانسور و کنترل اینترنت در چین که خواسته ناشناس بماند، در گفت‌و‌گو با نیویورک تایمز گفته که اگر چین بخواهد به‌طور کامل محتواها را کنترل کند، باید تعداد کارمندان فعلی خود را ۱۰ برابر کرده و الگوریتم‌های هوشمندانه‌تری بسازد.

«جوزف چنگ»، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه شهری هنگ‌کنگ می‌گوید: «مسئولان نسبت به گسترش فعالیت‌های اعتراضی بسیار نگرانند و یکی از مهم‌ترین روش‌های کنترل مردم، توقف ارتباط معترضان بالقوه، گزارش اعتراضات و درخواست‌های پیوستن به این تجمع‌هاست.»

اعتراضات در چین به‌دنبال مرگ 10 نفر در آتش‌سوزی یک آپارتمان آغاز شد که ظاهراً محدودیت‌های کووید صفر جلوی اطفای حریق سریع ساختمان را گرفت و مانع از فرار ساکنان شد. معترضان چینی برای نشر محتواهای خود از اشخاص ثالث در خارج از این کشور کمک می‌گیرند تا تصاویر و ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر کنند.

این جنبش یکی از معدود اعتراضات گسترده در چین بعد از واقعه میدان تیان‌آنمن در سال 1989 است. با این حال، پکن به مقابله شدید با معترضان پرداخته و حالا قصد کنترل هرچه بیشتر شبکه‌های اجتماعی را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج