۱۲۶۵۲۵۸
۲۸۷۸
۲۸۷۸
پ

رپورتاژ آگهی

هزینه کناف و عوامل تاثیرگذار بر آن

هزینه کناف و اجرای آن چگونه محاسبه میشود و به چه عواملی بستگی دارد؟ دکوراسیون داخلی ساختمانها در سالهای اخیر از اهمیت بالایی برخوردار شده است و در این میان استفاده از سقفهای کاذب و به خصوص سقفهای کاذب کناف همراه با نورپردازیهای متعدد، بسیار رایج شده است.

هزینه کناف و عوامل تاثیرگذار بر آن

هزینه کناف و اجرای آن چگونه محاسبه می‌شود و به چه عواملی بستگی دارد؟ دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها در سال‌های اخیر از اهمیت بالایی برخوردار شده است و در این میان استفاده از سقف‌های کاذب و به خصوص سقف‌های کاذب کناف همراه با نورپردازی‌های متعدد، بسیار رایج شده است. استفاده از سقف‌های کاذب کناف تاثیر بسزایی در زیبایی و چشم نوازی خانه‌ها و ساختمان‌ها دارد. اما هزینه کناف چقدر است و به چه صورت محاسبه می‌شود؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه این مقاله همراه ما باشید. 

قیمت کناف در بازار چقدر است؟

سقف کناف امروزه جایگزینی برای سقف‌های گچی سنتی است که در مدت زمان کمتری اجرا شده و جلوه منحصر به فرد و زیبایی به ساختمان‌ها می‌دهد. سقف‌های کناف به دلیل تنوع در طرح و رنگ و سرعت بالای اجرا و همچنین اجرای وسیع‌تر بسیار محبوب شده‌اند و در بازسازی ساختمان و خانه‌ها سقف انتخابی بسیاری از افراد می‌باشند. در واقع سقف کناف نوعی از سقف‌های کاذب است که به صورت ورقه‌های پیش ساخته در کارخانه‌ها تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. قیمت کناف به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع طراحی، مصالح مصرفی، موقعیت محل نصب، متراژ ساختمان و محل نصب بستگی دارد.

هزینه کناف سقف

هزینه کناف و عوامل تاثیرگذار بر آن

سقف کناف در واقع نوعی سقف کاذب است که اکروزه در بین معماران و طراحان داخلی ساختمان‌ها محبوبیت بالایی پیدا کرده است. سقف‌های کناف از جمله مدرن‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شوند که از آن‌ها برای ایجاد فضایی جذاب و منحصر به فرد همراه با نورپردازی و طراحی‌های خاص استفاده می‌شود. سقف‌های کناف به صورت ورقه‌های بزرگ در کارخانه‌های مصالح ساختمانی تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. این ورقه‌های بزرگ به هنگام نصب طبق اندازه سازه برش زده می‌شوند و روی سازه‌های فلزی مخصوص نصب می‌شوند.از  کناف‌ها همچنین برای طراحی دیوارها نیز استفاده می‌شود. اما هزینه کناف و هزینه اجرای آن چقدر است؟ در واقع نمی‌توان هزینه اجرا و نصب کناف را به صورت دقیق بیان کرد چرا که به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عواملی که قیمت کناف را تعیین می‌کند، می‌توان به نوع مواد اولیه مورد استفاده در تولید پنل‌های کناف، نوع برند تولید کننده، مساحت اجرای کناف و طراحی و نوع سازه بستگی دارد.

عوامل موثر بر قیمت کناف

هزینه کناف و عوامل تاثیرگذار بر آن

سقف‌های یکی از مهمترین بخش‌های هر خانه و ساختمانی هستند تاثیر مهمی در زیبایی و چشم نوازی فضای داخلی دارند. امروزه روش‌های مختلفی برای زیباسازی سقف‌های ساختمان وجود دارد که نسبت به روش‌های اجرای سقف‌های سنتی، کم هزینه‌تر بوده و زیبایی بصری بیشتری به خانه‌ها ارائه می‌کند. سقف‌های کناف یکی از انواع این سقف‌ها است که زیبایی فوق العاده‌ای به خانه‌ها می‌بخشد و با هزینه کمتر و مدت زمان کوتاه‌تر توسط پیمانکاران اجرا می‌شود. از جمله عوامل موثر بر هزینه کناف، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع طراحی: اجرای طر‌ح‌های  منحنی و گرد از اجرای اشکال خطی با گوشه‌های تیز سخت تر بوده و هزینه بیشتری دارد.
  • نوع مصالح مصرفی: قیمت مصالحی که در اجرای کناف مورد استفاده قرار می‌گیرند،  مانند پیچ، پروفیل و پنل با توجه به نوع برند و شرکت تولیدی، هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شوند. در واقع مصالحی که توسط شرکت‌های معتبر و به نام تولید می‌شود، قیمت بالاتری دارد.
  • موقعیت محل نصب پنل کناف: در صورتیکه نصب آویزهای سقف و یا سازه‌های فلزی و  دسترسی به محل نصب پنل‌های سقف کناف سخت‌تر باشد، هزینه اجرای سقف کناف افزایش می‌یابد.
  • متراژ و مساحت محل نصب: هزینه اجرای سقف کناف، به متراژ و مساحت محل نصب نیز بستگی دارد و ساختمان‌هایی با متراژ بالاتر، هزینه‌های بیشتری را شامل می‌شوند.  

روش محاسبه هزینه اجرای کناف

همانطور که گفتیم، سقف‌های کناف امروزه بسیار محبوب شده‌اند و در اغلب خانه‌ها، ساختمان‌های تجاری و اداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به زیبایی بصری یک محل می‌افرایند. اما سقف‌های کناف علاوه بر زیبایی و سهولت در نصب و اجرا مزایای دیگری نیز دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به  موارد زیر اشاره کرد. 

  • سقف‌های کناف‌ها در برابر زلزله و نیروهای وارد شده به ساختمان‌‌ها و خانه‌ها، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند
  • سرعت نصب و اجرای پنل‌های کناف‌ نسبت به سایر انواع سقف‌ها بیشتر است و به روش آسان‌تری انجام می‌شود. 
  • قیمت و هزینه کناف و نصب و اجرای آن مربوط نسبت به سایر روش‌ها، کمتر است.
  •  سقف‌های کناف همچنین سطح مفید سازه‌های مختلف  را افزایش می‌دهند. سقف‌های کنافی که در ساختمان‌ها اجرا می‌شوند، عایق حرارت و صدا هستند.
  •  سقف‌های کناف‌ همچنین موجب کاهش تخریب سازه‌ها می‌شوند. پنل‌های سقف کناف‌ امکان رنگ پذیری نیز دارند و در ایجاد زباله‌های ساختمانی صرفه جویی می‌کنند.

با توجه به مزایایی که سقف‌های کناف دارند، بیش از پیش در میان طراحان و معماران محبوب شده‌اند و امروزه در بیشتر خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. هزینه کناف و اجرای آن با توجه به متراژ سقف یا دیوار به صورت متر مربع، متر طول  که دور سقف اصلی اجرا می‌شود، میزان پنل کناف استفاده شده در سازه، دستمزد متخصص به صورت اجرای هر مترمربع و مصالح جانبی استفاده شده محاسبه شده و قیمت تمام شده آن به کارفرما اعلام می‌گردد.

سوالات متداول

  • هزینه اجرای کناف همراه با نور مخفی به صورت دوطرفه چقدر است؟

محاسبه هزینه سقف کناف همراه با نور مخفی به صورت دو طرفه با ضرب متراژ سقف در عدد ۱.۵ باتوجه به هزینه سقف کناف به دست می‌آید.

  • آیا قیمت سقف کناف به ضخامت پنل نیز بستگی دارد؟

به طور کلی پنل‌های سقف کناف با ضخامت‌های مختلف ۵،۷ و ۱۰ میلی متر تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند و هرچقدر که ضخامت پنل بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

  • آیا هزینه اجرای سقف کناف و دیوار کناف با یکدیگر متفاوت است؟

دستمزد و هزینه اجرای کناف روی دیوار و یا سقف تفاوت محسوسی ندارد. اما بیشتر متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اظهار دارند که نصب کناف روی دیوار هزینه بیشتری را شامل می‌شود و این افزایش قیمت به دلیل پرهزینه بودن سازه‌ها و ابزارهای مورد استفاده در دیوار و همچنین زمانبر بودن اجرای کناف روی دیوار می‌باشد.

  • دستمزد و هزینه اجرای سقف کناف به صورت روز مزد چقدر است؟

هزینه و دستمزد اجرای کناف برای متخصصان در این زمینه، با توجه به نرخی که در سال ۱۴۰۱ اعلام شده است، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان می‌باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج