۱۲۶۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وزیر اقتصاد: والله مطلع از این اختلاس نبودم

شمس​الدین حسینی سوگند خورد که در جریان تخلف اقتصادی اخیر نبوده است.

شمس​الدین حسینی سوگند خورد که در جریان تخلف اقتصادی اخیر نبوده است.

وزیر اقتصاد در دفاع از خودش در جلسه استیضاح مجلس، سخنانش را با ابراز ارادت به امام و رهبری و جایگاه ولایت فقیه آغاز کرد و گفت: تلاش می کنم جز بر صدق وصداقت و عدالت سخنی به زبان نیاورم و امیدوارم که مجلس نیز در این مسیر رای دهد.

وی با بیان اینکه بییش از سه سال است که مجلس به او رای اعتماد داده است از این اعتماد به یک روستا زاده تشکر کرد و افزود: همواره کوشیده​ام با همکاری و مشورت همکارانم دست به اقداماتی چاره ساز در کشور بزنم. قانون هدفمند کردن یارانه​ها، لایحه اصلاح امورگمرکی و لوایح دیگر از جمله تلاش​های بنیادین من در این زمینه است که همچنان ادامه دارد.

گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:

* طی سال​های گذشته با بحران​هایی نظیر رکود اقتصادی در جهان مواجه بودیم که خوشبختانه به خوبی مدیریت شد.

* به ایرانی بودنم و اینکه در نظامی پاک خدمت می کنم می بالم. نظامی که فاسد و مفسد را در هر موقعیتی به محاکمه می​کشد و تا تعیین حکم قضا صبورانه و صمیمانه صبر می​کند. نظامی که به فرموده امام راحل، مجلس در راس امور است و پویا است و نگاه نمی کند که دو سال پیش به وزیری اعتماد کرده و امروز در استیضاحش تعارف ندارد.

* آقای رئیس جمهور دیروز به من گفت که با نهایت تواضع و خضوع در موضع پاسخگویی و روشنگری قرار بگیرید و این حق را به یک عاملی برای آرامش مردم تبدیل کن. امروز رسالت من گفتار صادقانه و پذیرفتن مسئولیت​هاست. شما هم حکم به عدالت بدهید که برای من از عسل شیرین تر خواهد بود.

* نمایندگانی که به این جمع بندی رسیدند که استیضاح صورت بگیرد، قصدشان کمک به مردم است و هرگز به خودم اجازه نمی​دهم که آن را یک کار سیاسی بدانم که اگر هم باشد برای خدمت به مردم است.

*مفسده اخیر اقدام تلخی بوده است. این سوء استفاده بزرگ آمیزه​ای از تخلف و تقلب در سیستم بانکی بود که به دلیل ناکارآمدی سیستم​های نظارتی، پنهان کاری کرده و حجم وسیعی از این سیستم متقلبانه در اختیار این گروه خاص قرار گرفت که به توزیع ناعادلانه درآمد انجامید. اما آیا نظام این را پذیرفت و سکوت کرد؟

* مگر نه اینکه سران سه قوه و در راس آن رهبری، بی توجه به اینکه دستانی در سطوح بالا آغشت به این تخلف باشد، دستور برخورد و پیگیری دادند.

* من اگر تا کنون استعفا نداده​ام به دلیل این است که این تخلف در دوره مسئولیت من رخ داده و باید الان مسئولیتش را بپذیرم.

* ۲۶ سال پیش با یک ساک برزنتی به تهران آمدم و اگر الان حتی بدون آن ساک باید به شهرستانم برگردم، باید نماز شکر بخوانم و به درگاه خدا تضرع کنم که عذرخواهی من از سوی مردم پذیرفته شده است.

* از شما و مردم پوزش می​خواهم. من جز در برابر خدا و خلق خدا، مانعی نمی​بینم و اگر چنین نکردم، ترسم از ریا و فرار از مسئولیت بود. از استیضاح کنندگان متشکرم که فرصتی برای روشنگری ایجاد کردند. چون استعفای خاموشچنین منزلتی نداشت.

* در کشور قحط الرجال نیست و اگر تصمیم شما بر عزل من باشد، حاضرم در خدمت وزیر بعدی باشم.

* والله که ازاین این جرم اطلاع نداشتم. اما از شما می خواهم که صبوری کنید. من مسئول هستم اما مجرم یا آگاه به جرم نیستم. مگر می​شود که من بدانم فردی تابعیت دوگانه داشته و او را منصوب کرده باشم؟ من استعلام کردم و به حال او و تخصص فردی او نگاه کردم و منصوبش کردم.

* الحمدلله وزیر دادگستری هستند. من کجا وساطت کردم که خاوری آزاد شود و به خارج از کشور برود؟ من اصلا آن زمان در تهران نبودم. این حرف های غیر صحیح را ملاک قضاوت خود قرار ندهید.

* من را امروز به خاطر حکم انتصاب جهرمی، مورد سوال قرار می​دهید ولی اصلا من او را منصوب نکرده​ام.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

وزیر اقتصاد: والله مطلع از این اختلاس نبودم


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج