جاباما
۱۲۶۶۷۳۸
۸۴۳
۸۴۳
پ

ارتباط عجیب باکتری‌های دهان با آبسه مغزی

بر اساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه پلیموث، باکتری ‌هایی که عامل ایجاد عفونت در دهان هستند، ممکن است در ایجاد آبسه ‌های مغزی، نقش داشته باشند.

سیناپرس نوشت: بر اساس تحقیقات جدید محققان دانشگاه پلیموث، باکتری ‌هایی که عامل ایجاد عفونت در دهان هستند، ممکن است در ایجاد آبسه ‌های مغزی، نقش داشته باشند.

این مطالعه، آبسه ‌های مغزی و ارتباط آن ‌ها با باکتری ‌هایی که در حفره دهان ایجاد می ‌شوند، را مورد بررسی قرار داده است. این نوع آبسه نسبتاً نادر است، با این حال می تواند منجر به مرگ و میر و عوارض قابل توجهی شود.

محققان سوابق پزشکی ۸۷ بیمار که به علت آبسه مغزی در بیمارستان بستری شده بودند، را بررسی کردند و به مطالعه داده های میکروبیولوژیکی به دست آمده از نمونه برداری آبسه، پرداختند. علت آبسه مغزی فقط در ۳۵ بیمار، مشخص بود. نتایج محققان، نشان داد که احتمال وجود باکتری های دهان در ۵۲ بیمار که علت عفونت مغزی آنها مشخص نبود، سه برابر بیشتر بود.

این بیماران، همچنین دارای تعداد قابل توجهی از استرپتوکوک آنژینوسوس بودند، باکتری که می ‌تواند منجر به التهاب حلق، باکتریمی، و عفونت در اندام ‌های داخلی مانند مغز، ریه و کبد شود. این باکتری اغلب در آبسه های دندانی یافت می شود.

محققان، اظهار داشته اند: این یافته ها نشان می دهد که حفره دهان می تواند یک منبع عفونت در موارد آبسه مغزی در نظر گرفته شود که هنوز علت مشخصی برای آن یافت نشده است.

پژوهشگران همچنین اضافه کرده اند: هرچند بسیاری از علل بالقوه آبسه‌ های مغزی شناسایی شده ‌اند، منشا عفونت، اغلب از نظر بالینی ناشناخته باقی مانده است. با این حال، یافتن باکتری ‌های خوراکی در آبسه ‌های مغزی حتی با منشأ نامشخص، شگفت ‌آور بود.

یافته های ما، اهمیت استفاده از تکنیک های حساس تر برای ارزیابی حفره دهان، به عنوان یک منبع باکتریایی بالقوه در بیماران مبتلا به آبسه مغزی، را برجسته می کند؛ علاوه بر این، اهمیت مراقبت از دندان و به طور کلی بهداشت دهان را نشان می دهد. نتایج این تحقیق در مجله Journal of Dentistry قابل دسترسی هستند.

ارتباط عجیب باکتری‌های دهان با آبسه مغزی

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج