۱۲۶۶۷۷۳
۹۷۵
۹۷۵
پ

رجیستری گوشی محبوب در هاله‌ای از ابهام

بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از گذشت ۲ ماه از ورود سری جدید گوشی های آیفون به بازار ایران همچنان فرایند رجیستر شدن آیفون ۱۴ در هاله‌ای از ابهام است.

گجت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از گذشت ۲ ماه از ورود سری جدید گوشی های آیفون به بازار ایران همچنان فرایند رجیستر شدن آیفون ۱۴ در هاله‌ای از ابهام است.

گوشی های آیفون ۱۴ از مهرماه وارد بازار ایران شدند و در حال حاضر بسته به مدل با قیمت حدود ۵۲ تا ۹۹ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسند. این در حالی است که طی این مدت هنوز هیچکدام از گوشی های آیفون ۱۴ رجیستری نشدند و فرایند رجیستری آنها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رجیستری گوشی محبوب در هاله‌ای از ابهام

در شرایطی که رجیستری  این گوشی ها همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مدتی قبل عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی عنوان کرد تمام گوشی های آیفون ۱۴ به شکل قاچاق یا از طریق رویه مسافری در بازار حضور دارند و و رجیستری نشدند.

لازم به ذکر است هر کالای وارد شده از طریق رویه مسافری در صورت اظهار شدن در گمرکات کشور می‌تواند رجیستری شود، اما اگر اظهار نشده باشد در ردیف کالاهای غیرقانونی قرار می‌گیرد و امکان رجیستری آنها نیز وجود نخواهد داشت. این در حالی است اکنون فرایند رجیستری شدن یا نشدن گوشی های آیفون ۱۴ تعیین تکلیف نشده و مشخص نیست مشکلات این گوشی ها چه زمانی برطرف خواهد شد.

علاوه بر این، اگر کالایی به شکل قانونی از طریق رویه مسافری به ایران راه پیدا کند، طبق قانون امکان استفاده تجاری از آنها وجود ندارد و نباید خرید و فروش شود، اما در این حوزه به دلیل وجود خلا قانونی شاهد خرید و فروش چنین کالاهایی در بازار هستیم.

در همین راستا سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی به فروشندگان و مردم هشدار داد تا کالایی که رجیستری نشده را به هیچ عنوان خریداری نکنند؛ زیرا گوشی های موبایل در صورت عدم رجیستری در شبکه ارتباطی کشور فعال نخواهند شد.

این روزها با وجود اینکه رجیستری گوشی های iPhone 14 تعیین تکلیف نشده، در بازار و فضای مجازی شاهد فروش آنها هستیم. طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر مدل‌های مختلف این گوشی با قیمت حدود 52 تا 99 میلیون تومان به فروش می‌رسند. البته مدتی قبل مسئولان اعلام کرده بودند رجیستری آیفون 14 در آذرماه تعیین تکلیف خواهد شد که البته تا امروز هیچ تصمیمی را اتخاذ نکردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج