۱۲۶۸۰۶۸
۳۳۴۴
۳۳۴۴
پ

اراکی: انتظار نداشتیم رئیس‌جمهور چین دروغ بگوید

عضو شواری عالی حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری: چین گفت ما به خاطر امنیت منطقه و ایجاد صلح و آرامش چنین موضع گرفته‌ایم. اما هیچکسی به رئیس جمهور چین اشکال نکرد که چرا به سعودیها به خاطر جنایت در یمن اعتراض نکردی و چرا دروغ می گویی؟ انتظار نداشتیم رئیس جمهور چین دروغ بگوید.

شفقنا: آیت الله اراکی رئیس جمهور چین را دروغگو نامید و گفت: اگر آنها به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند چرا از عربستان نخواستند نیروهای خود را از یمن بیرون بکشند.

اراکی: انتظار نداشتیم رئیس‌جمهور چین دروغ بگوید

عضو شواری عالی حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در مراسم رونمایی 12 اثر از آثار دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی به مناسبت هفته پژوهش گفت: دو فضای زندگی داریم؛ فضای زندگی یکی از مقومات سبک زندگی است و قبل از سبک زندگی باید از فضای زندگی سخن گفت. ما در زندگی جسمانی و حیوانی خودمان به فضایی نیاز داریم که در آن آب و خاک و محیط پاک باشد. امروز فضای مجازی فضای زندگی مردم شده است. این فضا می تواند فضای ظلمانی یا نورانی باشد. انسانیت انسان در فضایی که قرآن آن را ترسیم می کند زنده می‌شود کما اینکه در سوره بقره آمده است: اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ. یکی از مشکلات جامعه و تمدن غرب فضای مرگ‌آلودی است که برای حیات انسانی فراهم می‌کنند. این فضا کاملا ظلمانی است و در چنین فضایی انسانیت می‌میرد.

وی افزود: در جامعه غرب عکس العمل شایسته نسبت به جنایتهایی که حکام آنان مرتکب می‌شوند نمی‌بینیم. مثلا بمباران اتمی ژاپن، پشتیبانی از صدام در جنگ با ایران تا حد در اختیار قرار دادن همه وسائل کشنده دست جمعی و جنگ شیمیایی نمونه‌ای از این جنایات است. هنوز منظر کشته‌های کرد کردستان ایران و عراق در ذهنها هست. حداقل پنج هزار نفر توسط صدام در یک لحظه از بین رفتند، ولی هنوز صدام را محکوم نکرده‌اند. بعد از تسلط آمریکا به عراق حتی اجازه ندادند صدام در برابر جرائمی که علیه ایران انجام داده محاکمه شود. کشتارهای عجیبی در یمن انجام می‌شود ولی به جای محکوم کردن این جنایات شاهد پشتبانی غرب از عربستان هستیم.

آیت الله اراکی به سفر رئیس جمهور چین از عربستان و صدور بیانیه مشترک آنها اشاره کرد و گفت: چین گفت ما به خاطر امنیت منطقه و ایجاد صلح و آرامش چنین موضع گرفته‌ایم. اما هیچکسی به رئیس جمهور چین اشکال نکرد که چرا به سعودیها به خاطر جنایت در یمن اعتراض نکردی و چرا دروغ می گویی؟ انتظار نداشتیم رئیس جمهور چین دروغ بگوید. آیا شما به عربستان و امارات گفتید نیروهای خود را از یمن بیرون بکشند؟ به جزائری که هزاران سال ایرانی بوده‌اند چسبیدید؟ تمام سواحل خلیج فارس ایرانی بوده و اصلا اینجا حکومتی نبوده است. اگر ایران برای ثبات در منطقه ادعایی را نسبت به این سواحل مطرح نمی‌کند، دلیل بر این نیست که دیگران ادعا کنند.

وی افزود: آیا در اروپا انسان و متفکر وجود ندارد که بر سیاستهای غرب اعتراض کنند؟ غرب اقرار کرده که داعش را درست کرده است. چرا علیه آنها موضع نمی‌گیرند؟ آرم حزب دموکرات آمریکا یکی الاغ و آرم حزب جمهوری‌خواه این کشور فیل است. الاغ نماد حماقت و فیل نماد خشونت است. کسی نیست در این جامعه به آنها بگوید شما از حمار و فیل نماد بهتری نداشتید که ارزش بهتری را در دنیا ترویج کند؟ فضایی که اینها برای زندگی بشر به وجود آورده‌اند ظلمانی است و در این فضا، حقیقت دیده نمی‌شود.

آیت الله اراکی تصریح کرد: آنها سعی می‌کنند فضای مجازی را نیز به فضای زندگی تاریک تبدیل کنند که در این فضای تاریک، حقیقت گم شده و غیرحقیقت جای حقیقت را بگیرد. ماموریت مسئولان ما به خرج دادن ابتکار در این زمینه است. ما در ایران استعدادهای زیادی داریم. داشته‌های امروز ما در دنیا بی‌‎نظیر است. اگر این داشته‌ها را در دنیا معرفی کنیم و داشته‌ها را با زبان دنیافهم ترویج کنیم، انسانهایی هستند که پذیرای آن باشند. اگر حجاب را خوب و بی‌حجابی را خوب معرفی کنیم چه می‌شود؟ هیچ آدم عاقل و دارای عقل سلیم نمی‌گوید بی‌حجابی خوب و حجاب بد است. حجاب یک زن را بر داشته و او را برهنه می‌کنید. چه مشتری دنبال این کالا است؟ او چه کسانی را به خود جذب می‌کند؟ این زن با برهنگی هرزه‌هایی را که به هیچ ارزشی اعتنا ندارند، جذب می‌کند.

وی ادامه داد: فرهنگ غربی اندیشه خطرناک «زن و مرد نداریم» را ترویج می‌کند تا هویت مردانگی مرد و هویت زنانگی زن را نابود کند. هر جنسی از بشر امتیازاتی دارد. این دو در کنار هم می‌توانند جامعه ساز و انسان‌ساز شوند. چرا زنانگی زن را تحقیر می‌کنید؟ می‌گویند اگر زن مرد نشود ارزش ندارد. شما برای زن ارزش قائل نیستید. باید هویت زنانگی زن مطرح شود. زن باید بستری برای تولید انسانهای صالح در جامعه شود. شما زن را بی‌حجاب و بی‌عفت می‌کنید و او را چون کالایی در اختیار هرزه‌ها قرار می‌دهید. آیا چنین زنی می تواند جامعه سالم تشکیل دهد؟ این مطلب روشنی است که هر انسان با وجدانی می‌فهمد. زن باشخصیت می‌تواند با یک مرد با عفت با هم زندگی کند و جامعه خوب بسازند. زن و مرد می‌توانند به جامعه خدمت کرده و انسانهای خدوم پرورش دهند.

آیت الله اراکی با توجه به فعالیت غرب در فضای مجازی تصریح کرد: مسخ فرهنگی توسط غرب در بستر فضای مجازی در حال پرورش است. کشور ما و مسئولان عزیز می‌توانند با ابتکار خود دریچه نوینی برای جامعه جهانی باز کنند. با استفاده از داشته‌های فرهنگی غنی ما که نمونه آن در دنیای وجود ندارد و با استفاده از ابزارهای نوینی که در دنیا وجود دارد می‌توان این دریچه نوین را به روی جهانیان گشود.

وی افزود: مردم ما 43 سال است در مقابل فشارهای غرب ایستاده و 13 آبان نشان دادند، همان مردم اول انقلاب هستند. مصاحبه با مادران شهداء یکی از کارهای خوب صدا و سیما است. این مصاحبه‌ها نشان می‌دهد که اینها چقدر اندیشه‌ورز هستند. ایا غرب توانسته چنین زنانی پرورش دهد؟ درس نخوانده‌های ما از جهت حکمت و فهم از برخی از درس خوانده‌های آنها بالاتر هستند. فرزند 16 ساله ما وصیتنامه نوشته که کتاب حکمت است. اینها نشان دهنده اصالت این ملت است. ما با این ملت می توانیم دنیا را فتح کنیم.

آیت الله اراکی گفت: در غرب نیز انسانهای متفکری هستند که حرف منطقی را می‌پذیرند و ما هرکجا که حرفمان را گفته ایم پذیرفته اند. آنها فضای مجازی را مسلط کردند که حرف درست به گوش مردم نرسد. دشمنان انبیاء نیز چنین هدفی داشتند. آنها به مردم می گفتند سر و صدا راه بی اندازید که کسی گفتار انبیاء را نشنود. هرکجا حرف ما به گوش دنیا برسد با پاسخ مثبت روبرو می شود و این کار جوانان است که فضای مجازی را به فضای روشنگری و تبیین تبیدل کنند. اگر چنین شود نه تنها فضای مجازی در کشور فضای انسانساز و پیشرفته خواهد شد که در دنیا نیز به تدریج مشتری زیادی پیدا خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج