جاباما
۱۲۶۹۵۲۶
۵۶۷۲
۵۶۷۲
پ

اولین مقصد سرمایه‌های ایران کدام کشور است؟

بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران در سال ۱۴۰۱، ایرانیان در ۳ سال اخیر از دو کشور کانادا و بریتانیا، بیش از ۲ هزار ویزای استارتاپ، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری یا خود اشتغالی دریافت کرده‌اند.

تجارت نیوز نوشت: بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران در سال ۱۴۰۱، ایرانیان در ۳ سال اخیر از دو کشور کانادا و بریتانیا، بیش از ۲ هزار ویزای استارتاپ، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری یا خود اشتغالی دریافت کرده‌اند.

بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران در نشست رونمایی اختصاصی سالنامه مهاجرتی ایران آمارهایی از مهاجرت ایرانیان در چند سال گذشته ارائه داد.

صلواتی در این نشست تاکید کرد: به طور کلی برای ایرانیان در ۱۲ سال اخیر سالانه به طور متوسط حدود ۱۲ هزار ویزا یا اجاره اقامت موقت و دائم کاری در مقاصد آمریکا، کانادا استرالیا، بریتانیا و اتحادیه اروپا صادر شده است.

بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران در سال ۱۴۰۱، در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ به طور متوسط سالانه حدود ۸۶ هزار ویزا یا اجازه اقامت غیر توریستی برای ایرانیان در اروپا آمریکای شمالی و استرالیا، ترکیه و سایر کشورهای OECD صادر شده است.

ترکیه، مقصد اصلی سرمایه‌گذاری ایران

بدون احتساب کشور ترکیه جریان مهاجران ایرانی به مقاصد نامبرده سالانه حدود ۶۵ هزار نفر بوده و از ۴۶ هزار نفر در سال ۲۰۱۰ تا ۷۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ در نوسان بوده است.

در سال ۲۰۲۰ رتبه مهاجرفرستی و مهاجرپذیری ایرانیان در میان کشورهای دنیا به ترتیب ۵۴ و ۲۳ بوده است. در حالیکه رتبه ایران در پذیرش و ارسال مهاجر به جهان در چارک اول قرار دارد و رتبه دانشجوپذیری و دانشجوفرستی کشور نیز تقریبا برابر است.

از سال ۲۰۱۸ ترکیه به یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. به طوری که خانه‌های خریداری شده و شرکت‌های ثبت شده توسط ایرانیان در این کشور افزایش چشم‌گیری یافته است. ایرانیان در خرید خانه در ترکیه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رتبه اول را داشته‌اند.

بخش اجتماعی اقتصادی سازمان ملل به عنوان مرجعی‌ که داده‌های تجمیع شده ورودی و خروجی مهاجران کشورها را منتشر می‌کند در آخرین به‌روزرسانی خود که مربوط به سال ۲۰۲۰ است، جمعیت ایرانیان مهاجر را حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر و مهاجران ورودی به ایران را دو میلیون و ۷۹۷ هزار نفر تخمین زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج