۱۲۷۰۳۲۲
۷۵۷۳
۷۵۷۳
پ

سلاح لیزری با آن چه فکر می‌کنید فرق زیادی دارد

بعید است که لیزرها با هدف شلیک به پیاده نظام یا خودروهای نظامی دیگر مورد استفاده قرار گیرند.در عوض سلاح های لیزری احتمالا برای خنثی‌سازی حملات هوایی و انواع پدافندها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گجت‌نیوز نوشت: بعید است که لیزرها با هدف شلیک به پیاده نظام یا خودروهای نظامی دیگر مورد استفاده قرار گیرند.در عوض سلاح های لیزری احتمالا برای خنثی‌سازی حملات هوایی و انواع پدافندها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خمپاره‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف احتمالی سلاح های لیزری هستند.‌ در روزهای قدیم، خمپاره‌ها معمولا با زاویه‌هایی بسیار تند به سمت بالا شلیک می‌شدند تا در بازگشت بر روی مواضع دشمن فرود آمده و آن‌ها را از بین ببرند. این سلاح‌ها معمولا گزینه‌هایی ایده‌آل برای استفاده در شرایطی هستند که دید مستقیم نسبت به مواضع دشمن وجود ندارد. این سلاح‌ها به دلیل سادگی استفاده حتی در مبارزات مدرن نیز جنگ افزارهای محبوبی به شمار می‌روند.

با این وجود انتظار می‌رود که سلاح های لیزری بتوانند با هدف‌گیری سریع خمپاره‌ها و خنثی سازی آن‌ها پیش از برخوردشان به زمین، از پیاده‌نظام در برابر این سلاح‌ها محافظت کنند. برای این کار هم می‌توان با داغ کردن پوسته خمپاره‌ها، آن‌ها را در آسمان منفجر کرد و هم با ذوب کردن پره‌های آن‌ها دقتشان را کاهش داده و از تلفات ناشی از برخوردشان کاست.

علاوه بر این، دیگر استفاده مهم سلاح های لیزری هم محافظت در برابر پهپادهاست. پهپادها جنگ‌افزارهای بسیار مهمی در نبردهای مدرن به شمار رفته و قادرند بدون به خطر انداختن جان نیروهای خودی، مواضع دشمن را با دقتی بالا نابود کنند. جنگ روسیه و اوکراین در ماه‌های اخیر مثال خوبی برای بیان فایده پهپادها در میدان جنگ، در صورت استفاده صحیح از آن‌هاست.

یکی از مهم‌ترین روش‌های مقابله با پهپادها، ایجاد اختلال در ارتباط رادیویی این دستگاه‌ها با مرکز است که می‌تواند باعث از کار افتادن یا سرنگونی آن‌ها شود.‌ با این حال، پهپادهای مدرن معمولا با تکنولوژی‌های مختلف در برابر اختلالات و نویزهای رادیویی و الکترومغناطیسی مقاومند. بنابراین سلاح های لیزری می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای استفاده در برابر پهپادها باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج