۱۲۷۰۳۴۶
۱۰۲۷۸
۱۰۲۷۸
پ

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

شرکت فونیکس را می‌توان یکی از زیر شاخه‌های برند خوش نام چری دانست که عمده توان خود را در ساخت خودروهای برقی و هیبریدی قرار داده است. پیشتر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با نسخه پلاگین هیبرید فونیکس تیگو ۸ پرو و سدان تمام برقی فونیکس آریزو ۵ آشنا شده بودیم و حالا نوبت آن رسیده است تا به سراغ شاسی بلند جوان پسند و تمام بنزینی این برند برویم.

گجت‌نیوز نوشت: شرکت فونیکس را می‌توان یکی از زیر شاخه‌های برند خوش نام چری دانست که عمده توان خود را در ساخت خودروهای برقی و هیبریدی قرار داده است. پیشتر در نمایشگاه تحول صنعت خودرو با نسخه پلاگین هیبرید فونیکس تیگو ۸ پرو و سدان تمام برقی فونیکس آریزو ۵ آشنا شده بودیم و حالا نوبت آن رسیده است تا به سراغ شاسی بلند جوان پسند و تمام بنزینی این برند برویم.

چری اومودا ۵ که قرار است ما آن را در ایران با نام فونیکس FX صدا کنیم، جزو معدود خودروهای چینی به حساب می‌آید که امنیت آن در ابعاد جهانی هم تایید شده و باید اشاره کنیم که این شاسی بلند چینی از سوی موسسه معتبر یورو انکپ، ۵ ستاره ایمنی را دریافت کرده است.

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

فونیکس FX در طراحی خود از امضای لکسوسی‌ها بهره می‌برد و احتمالا اگر از نمای عقب به آن نگاه کنید، شما هم آن را با لکسوس NX اشتباه بگیرید! هرچند که مقایسه خودروهای چینی با ژاپنی، بحث مفصلی دارد اما باید اعتراف کنیم که خطوط شکسته در نمای عقب، سیستم اگزوز دوال (البته با نمای چهار کاناله) و از همه مهم‌تر، مرز مشکی‌ رنگ روی درب صندوق عقب و اسپویلر سقفی، حسابی چهره فونیکس FX را خوش تراش کرده‌اند.

زمانی که از نمای کناری به فونیکس FX نگاه می‌کنیم، با رینگ‌های 19 اینچی 5 پره و فلاپ‌های مشکی رنگی رو به رو می‌شویم که طرح یکدست و شاید بی‌روح این قسمت را از بین برده‌اند. خوشبختانه اکنون می‌دانیم که فونیکس FX در نسخه وارداتی به ایران، از طرح دو رنگ هم بهره می‌برد و شما می‌توانید از رگه‌های قرمز در قسمت‌هایی مثل رینگ، رکاب، اسپویلر سقفی و آینه‌های جانبی و حتی لیپ سپر، لذت ببرید. این رنگ قرمز در آپشن‌های دیگر، با رنگ آبی فیروزه‌ای و طلایی هم قابل سفارش است.

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

جلو پنجره فونیکس FX هم میزبان طرحی به شکل الماس است و ترکیب چراغ‌های دوگانه در کنار هدلایت‌های بزرگ بر روی سپر، نمای متفاوتی را خلق کرده‌اند. در پایان این بخش به ابعاد فونیکس FX می‌رسیم که شامل 4400 میلی متر طول، 1830 میلی متر عرض و 1585 میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری هم تقریبا به 2630 میلی متر می‌رسد.

مشخصات فنی ، امکانات فونیکس FX و یک خبر ناامید کننده

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

شاسی بلند فونیکس FX در تست درایو پیست آزادی، پیشرانه توربو شارژ 1.6 لیتری خود را به رخ خبرنگاران کشیده بود. این پیشرانه TGDi با 194 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور، عملکرد قانع کننده‌ای را به نمایش گذاشته بود؛ اما در مراسم رونمایی فونیکس FX در هتل استقلال تهران باخبر شدیم که احتمالا فونیکس FX قرار است با پیشرانه 1.5 لیتری به خیابان‌های تهران قدم بگذارد!

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

پیشرانه توربو شارژ 1.5 لیتری فونیکس FX با کد SQRE4J15C در بهترین روز خود فقط 154 اسب بخار را تحویل شما می‌دهد. البته هر دو پیشرانه‌های 1.5 و 1.6 لیتری در فونیکس FX از نسخه مایلد هیبرید هم بهره می‌برند که فعلا در مورد واردات آن‌ها به ایران هیچ حرفی به میان نیامده است. شاید تفاوت 40 اسب بخاری در توان موتور، قابل چشم پوشی باشد اما خبر بد این است که با انتخاب نسخه 1.5 لیتری، فقط می‌توانید گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مجازی را داشته باشید. متاسفانه گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه فقط برای مدل 1.6 لیتری است.

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

 

در ادامه به آپشن‌ها و امکانات فونیکس FX می‌رسیم که به احتمالا زیاد، بعضی موارد از نسخه وارداتی به ایران حذف خواهند شد:

  • سیستم تشخیص تصادف از عقب و جلو
  • سیستم توزیع نیروی ترمز یا همان EBD
  • کمک فنرهای گازی
  • ایزوفیکس
  • ایربگ عابر پیاده
  • سنسور نور و باران
  • ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای
  • سیستم تهویه هوای دوال اتوماتیک با قابلیت تصفیه کنندگی هوا و فیلترهای ضد باکتری
  • سامانه پایش باد لاستیک‌ها
  • سیستم کنترل کشش و پایداری
  • رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه به همراه سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • ایمبولایزر
  • سیستم گرم کن و سردکن برای صندلی‌های ردیف جلو
  • شارژر وایرلس
  • سیستم نورپردازی داینامیک در کابین
  • دیفرانسیل لغزش محدود تورسن
  • فرمان برقی
  • کروز کنترل
  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی

کابین شاسی بلند فونیکس FX

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

هارمونی کابین فونیکس FX کاملا ساکت و آرام است. تمام دکمه‌های فیزیکی و اضافی از داشبورد حذف شده‌اند و فقط نمایشگر دوال اسکرین 12.3 اینچی خودنمایی می‌کند. کنسول وسطی هم علاوه بر اهرم دنده الکتریکی با نمای کریستالی، میزبان دکمه پارک برقی، اتوهلد، شیفتر تغییر حالت رانندگی، دو جالیوانی و پد شارژر وایرلس است. همچنین سیستم نورپردازی کابین هم با 64 رنگ مختلف و حالت‌های نورپردازی پویا، حس و حال کابین را تغییر می‌دهد. البته باز هم باید گفت که متاسفانه فونیکس FX در نسخه وارداتی به ایران، فاقد شیفتر چرخان و اهرم دنده کریستالی است.

قیمت فونیکس FX در ایران

فونیکس FX با امضای لکسوس به ایران آمد

فعلا هیچ صحبتی در مورد قیمت فونیکس FX انجام نشده است، اما می‌دانیم که قیمت جهانی این خودرو در بازه 13.8 تا 18.8 هزار دلار قرار دارد. با توجه به حذف برخی آپشن‌ها از نسخه وارداتی و همچنین احتمال تعویض پیشرانه با مدل 1.5 لیتری، احتمال می‌دهیم که قیمت فونیکس FX در ایران، در بازه ۱.۲ تا ۱.۵ میلیارد تومان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج