جاباما
۱۲۷۰۵۰۷
۵۴۶۴
۵۴۶۴
پ

اظهارات تند و تیز امام جمعه اهواز درباره برجام

امام جمعه اهواز گفت: امروز دشمن به سست کردن بنیان خانواده سرمایه‌گذاری کرده و خیلی تلاش می‌کند. وی افزود: برخی مسئولان از آمادگی مذاکرات می‌گویند. البته نگاه آن ها مثبت است اما چه دیده‌اید که برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کنید؟

ایسنا: امام جمعه اهواز گفت: امروز دشمن به سست کردن بنیان خانواده سرمایه‌گذاری کرده و خیلی تلاش می‌کند. وی افزود: برخی مسئولان از آمادگی مذاکرات می‌گویند. البته نگاه آن ها مثبت است اما چه دیده‌اید که برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کنید؟

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه امروز (۲ دی) اظهار کرد: به تعبیر رهبری, جامعه اسلامی بدون بهره مندی از نهاد خانواده سالم، سرزنده و با نشاط اصلا امکان ندارد پیشرفت کند. رکن خانواده زن است و زن و خانواده برای کشور جزو مسائل درجه یک است و به تعبیر مقام معظم رهبری، یک خانواده برای اینکه محکم بماند باید حواسش به دشمن باشد.

وی افزود: امروز دشمن روی سست کردن بنیان خانواده سرمایه‌گذاری کرده و خیلی تلاش می کند. دشمنی که باعث شد کانون و بنیان خانواده در غرب از هم بپاشد؛ دقیقا همان رفتاری که شیطان انجام داد و سرمایه ۶ هزار سال خود را در لحظه‌ای به باد داد. کسی که ایمان خود را به باد داد نمی‌گذارد ایمان و ولایت در دل مسلمانان ثابت بماند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: غرب برای برنامه توسعه خود همه چیز را به باد می‌دهد تا به توسعه برسد. دو جریان از صدر خلقت وجود داشته است یکی جربان خانواده گرا که جامعه براساس آن شکل می گیرد و دیگری جریان خانواده ستیز است که شیطان و جنودش به دنبال سیاست تفرقه بین زن و شوهر است. شیطان تلاش می کند که فرزند به گونه ای نباشد که به نفع جامعه باشد اما انبیا و اوصیاء و علمای واقعی دینی، بنیانگذاران و پرچم داران خانواده گرایی هستند.

موسوی‌فرد گفت: دشمن دارد برای از هم پاشیدن خانواده سرمایه گذاری می‌کند. تبیین مسایل و مفاهیم دینی باید به خانواده منتقل شود. آن‌هایی که می گویند اسلام چه حرفی برای زن دارد؟ موجودی که محور اصلی کانون گرم خانواده است و پایه خانه و خانواده، زن است.

وی با اشاره به اهمیت وجود زن یادآورد شد: زن به خود ببالد؛ اگر در جایی مطابق حکمت خدا ارث زن باید نصف باشد چون مسئول ارتزاق و معیشت در خانواده مرد است. اگر ایمان را می خواهید بسنجید ببینید چقدر به همسر خود علاقه مند هستید. ما در رفتارها، اهل بیت را الگو داریم الگوی اهل بیت فاطمه زهرا (س) است. خدمت به همسر کفاره‌ای برای گناهان کبیره است و غضب خدا را خاموش و درجات را بالا می‌برد. آنچه کانون خانواده را گرم می کند ابراز محبت است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: چهار نوع خانواده در قرآن ذکر شده است. خانواده‌ای که هر دو آسمانی هستند مانند امیرالمومنین (ع) و زهرا (س)، حضرت ابراهیم(ع) و همسرش و... . خانواده‌ای که زن و مرد بد هستند مانند خانواده ابولهب. مرد خوب است و زن بد، مانند حضرت نوح (ع) و همسرش. زن خوب است و مرد پلید، آسیه (ع) و همسرش فرعون. رفتارهای آرامبخش برای تحکم خانواده شامل عشق و محبت در خانواده است.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: الگوی ما فاطمه زهرا (س) است. در زمانی که هیچ کس زبانش باز نمی شد آنکس که علی (ع) را حفظ کرد فاطمه بود. در یک جمله فاطمه زهرا یک مکتب است. نرم افزار مدیریتی تمام مدیران الهی از صدر خلقت، مکتب فاطمه است.

امام جمعه اهواز افزود: پیشرفت در منطق اسلامی ابعاد وسیعی دارد. پیشرفت علم، اخلاق، عدالت، اقتصاد، عزت و اعتبار بین المللی و... قبل از انقلاب وقتی اسمی از ایران می آمد باید می رفتند در نقشه دنبال نقطه‌ای می گشتند. مردم به منزله صفر بودند، عزت کجا بود؟ کی به ما اعتبار می داد؟

حجت‌اسلام و المسلمین موسوی‌فرد گفت: پیشرفت در عزت و اعتبار و استقلال سیاسی و پیشرفت در بندگی از جمله منطق اسلام در پیشرفت است‌. قوه محرک در پیشرفت و امید است‌. ملتی که ناامید باشد، ملتی که خود را تحقیر کند هرگز پیشرفت نخواهد کرد. امروز تمام اسکتبار در راس آن آمریکا، از تمام توان برای القای ناامیدی و به بن‌بست رسیدن استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: ما باید در امید بدمیم. ما قبل از انقلاب کجا بودیم؟ هشت سال یک دولت منحرف کشور را به قعر دره برد. چهار سال اول فریب خوردید در چهار سال دوم چرا؟ امروز این دولت حداقل باید دو سه سال تلاش کند. هر جا پا می گذارد مثل میدان مینی است که منفجر می شود و الان دارند تلاش می کنند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در تمام سال‌ها رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند. گرانی‌ها ریل‌گذاری از قبل است. قطعا وضعیت مطلوب خواهد شد و در خصوص اشتغال کارهای خوبی در برنامه دولت است.

وی با اشاره به ابراز نظر وزیر امور خارجه آمریکا و چند کشور مبنی بر اینکه چشم اندازی درباره احیای برنامه برجام وجود ندارد، گفت: در تمام این سه ماه اعتراضات، این سه چهار کشور فرانسه، آمریکا، انگلیس و المان، می گویند توجه به اعتراضات شجاعانه جوانان و زنان معطوف است و ما از این حرکت با تمام توان حمایت می کنیم! این موضع رسمی چند کشور است که همه فتنه های عالم زیر سر آن‌ها است. برخی مسئولان از آمادگی مذاکرات می‌گویند. البته نگاه آن ها مثبت است اما چه دیده‌اید که برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کنید؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج