۱۲۷۲۳۹۰
۴۹۴۴
۴۹۴۴
پ

واکنش روزنامه دولت به انتقاد پدر آیلار حقی

اگر چه در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران قوانین بر اساس حفظ حریم شخصی افراد تنظیم شده است اما همچنان ضرورت و مصلحتی بالاتر از امنیت کشور و حفظ کیان آن در مقابل توطئه و خدعه دشمنان وجود ندارد.

روزنامه ایران نوشت: اگر چه در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران قوانین بر اساس حفظ حریم شخصی افراد تنظیم شده است اما همچنان ضرورت و مصلحتی بالاتر از امنیت کشور و حفظ کیان آن در مقابل توطئه و خدعه دشمنان وجود ندارد.

واکنش روزنامه دولت به انتقاد پدر آیلار حقی

روزنامه دولتی ایران به اظهارات پدر آیلار حقی، دانشجوی پزشکی تبریز که در جریان اعتراضات جان خود را از دست داد واکنش نشان داد. پدر آیلار در مراسم چهلم او گفته بود شاید از خون دخترش می‌گذشت اما از گزارشگر صداوسیما که آبرو حیثیت دخترش را برده است نمی‌گذرد. حالا روزنامه ایران مدعی شده مرگ آیلار ربطی به اعتراضات نداشته و انتشار جزئیات خصوصی زندگی او برای امنیت بخشیدن به جامعه بوده:

این حادثه تلخ (مرگ آیلار حقی) مثل هر حادثه دیگری از این دست می‌توانست خبری در بخش حوادث رسانه‌ها باشد، اما همچون دیگر مرگ‌هایی که مختصات مناسب برای داستان‌پردازی دارند سوژه کشته‌سازی قرار می‌گیرند. مقدماتی که در مورد مرحوم آیلار حقی فراهم بود و به همین دلیل بلافاصله نام او تبدیل به هشتگ، تصویر چهره و جزئیات زندگی‌اش برای تحت تأثیر قرار دادن و همراه کردن افکار عمومی با سناریو در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد و داستانی تخیلی روایت شد مبنی بر اینکه او در جریان تجمعات و با شلیک گلوله به سرش جان‌ باخته و نیروهای امنیتی برای صحنه‌سازی پیکرش را در گودال انداخته‌اند.

عوامل اغتشاشگر با همین داستان سرایی مراسم تشییع و تدفین را به محلی برای ناآرامی تبدیل کردند و در میان شعارهای براندازانه خود مدعی شدند «ما همه آیلار هستیم، بجنگ تا بجنگیم» سناریوپردازی و شعاری که با ضروری ساختن افشای حقیقت ماجرا به قیمت قربانی شدن حریم خصوصی آیلار حقی و خانواده‌اش تمام شد.

این انتشار ناگزیر جزئیات خصوصی از مسائل خانوادگی و شخصی افراد وضعیتی بود که درباره برخی دیگر از سوژه‌های کشته‌سازی همچون نیکا شاکرمی نیز رخ داد. گزارش‌هایی که با هدف امنیت بخشیدن به جامعه و جلوگیری از ترور افکار عمومی به دست رسانه‌های معاند انجام شد، زیرا اگر چه در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران قوانین بر اساس حفظ حریم شخصی افراد تنظیم شده است اما همچنان ضرورت و مصلحتی بالاتر از امنیت کشور و حفظ کیان آن در مقابل توطئه و خدعه دشمنان وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج