۱۲۷۲۵۵۰
۲۸۳۵
۲۸۳۵
پ

بهترین‌های دنیای موبایل در سال ۲۰۲۲

امروز به بررسی بهترین های دنیای موبایل در سال ۲۰۲۲ از نظر یوتیوبر معروف، MKBDH خواهیم پرداخت. بر خلاف سال گذشته، امسال خبر چندانی از آیفون های اپل در این لیست نیست!

گجت نیوز: همه ساله، یوتیوبر معروف، مارکز براون لی که بیشتر با نام MKBHD شناخته می‌شود، رویداد مجازی مخصوص انتخاب بهترین گوشی سال را برگزار می‌کند و در آن برترین محصولات دنیای موبایل در دسته های مختلف را اعلام می‌کند.

در شرایطی که هر سال، اپل و آیفون معمولا برنده چندین جایزه مختلف می‌شدند، کوپرتینویی‌ها امسال جایگاه خود در اکثر طبقه‌بندی‌ها را به رقبای اندرویدی واگذار کردند.

مطابق سال گذشته، بهترین های دنیای موبایل سال ۲۰۲۲ نیز در دسته‌های زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • بهترین گوشی بزرگ
  • بهترین گوشی کوچک
  • بهترین سیستم دوربین
  • بهترین باتری
  • بهترین طراحی
  • ارزشمندترین دستگاه
  • گوشی شکست‌خورده سال
  • بهترین گوشی سال

امسال نیز شاهد رقابت تعداد زیادی گوشی اندرویدی هستیم که در دسته‌های مختلف این رویداد با هم رقابت می‌کنند. از سوی دیگر، اپل در حال حاضر به طور کلی هشت دستگاه مختلف را به فروش می‌رساند که پنج‌تای آن‌ها امسال روانه بازار شده‌اند!

البته برندگان جوایز بهترین های دنیای موبایل سال ۲۰۲۲ طبیعتا انتخاب‌های شخصی MKBHD هستند. با این حال او به گفته خودش علاوه بر جنبه‌های تکنیکی، تجربه شخصی کاربری را نیز در انتخاب‌های خود در نظر گرفته است.

در ادامه به بررسی برندگان در دسته‌های مختلف خواهیم پرداخت.

بهترین گوشی بزرگ

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

طبیعتا آیفون 14 پرو مکس با صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی خود، وزنه‌ای سنگین در بخش گوشی‌های با اندازه بزرگ به شمار می‌رود. با این وجود، MKBHD گلکسی اس ۲۲ اولترا را به عنوان برترین گوشی بزرگ امسال انتخاب کرد. به ادعای این یوتیوبر، گلکسی S22 اولترا با بهره‌گیری از صفحه نمایش 6.8 اینچی خود و ترکیب آن با قلم‌های فوق‌العاده استایلوس، در کنار بهینه‌سازی نرم افزاری قابل توجه، باتری حجیم 5000 میلی آمپر ساعتی و چهار دوربین پشت توانسته به این عنوان دست پیدا کند.

MKBHD همچنین گوشی راگ فون ۶ ایسوس را نیز به خاطر ارائه اسپیکرهای استریوی بزرگ در قسمت جلو و جک هدفون ستایش کرد.

علاوه بر این، شیائومی میکس فولد ۲ نیز دیگر گوشی بزرگ درخور توجه امسال از نظر این یوتیوبر بود که ضمن ارائه طراحی تاشو، ضخامتی به اندازه سایر گوشی‌ها دارد.

بهترین گوشی کوچک

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

سال گذشته آیفون 13 مینی توانست به عنوان بهترین گوشی کوچک سال 2021 شناخته شود. این گوشی عملا همان سخت افزار پریمیوم سایر اعضای خانواده iPhone 13 را در یک بدنه کوچک‌تر 5.4 اینچی ارائه می‌کرد. با این وجود اپل امسال تصمیم به حذف مدل مینی و جایگزینی آن با مدل پلاس گرفت!

به این ترتیب برنده جایزه بهترین گوشی کوچک سال ۲۰۲۲، ایسوس زنفون ۹ خواهد بود. البته این گوشی با صفحه نمایش 5.9 اینچی خود به هیچ وجه همانند iPhone 13 Mini کوچک نیست. با این وجود اندازه آن در مقایسه با بسیاری گوشی‌های دیگر بازار کوچک‌تر است.

این گوشی پرچمدار با ارائه مشخصات فنی پریمیوم، جک هدفون و عمر باتری شگفت‌انگیز عملا رقیبی برای انتخاب شدن به عنوان بهترین گوشی جمع و جور سال نداشت.

البته اوپو فایند N2 هم گوشی قابل توجه دیگری در این زمینه بود که در حالت تاشده اندازه‌ای بسیار جمع و جور داشت.

بهترین سیستم دوربین

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

یکی دیگر از دسته‌بندی‌های بهترین های دنیای موبایل در سال 2022 مربوط به بخش دوربین بود. انتخاب بهترین دوربین گوشی های هوشمند تا حدی سلیقه‌ای به شمار رفته و فاکتورهای مختلفی در آن دخیل هستند. با این حال، MKBHD ضمن ستایش عملکرد دوربین دو گوشی پیکسل 7 و ویوو ایکس ۹۰ پرو پلاس، آیفون ۱۴ پرو مکس را صاحب بهترین دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲ دانست.

این یوتیوبر عملکرد دوربن iPhone 14 Pro Max را در میان همه رقبا سرآمد دانست. سرعت باز شدن اپلیکیشن دوربین و ثبت تصاویر جدید، در کنار پایستگی موجود بین لنزهای مختلف این گوشی و کیفیت بی‌نظیر ویدیوهای این گوشی از جمله فاکتورهایی بودند که این رتبه را برای آیفون 14 پرو مکس به ارمغان آوردند.

بهترین باتری

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

برنده جایزه بهترین باتری در سال ۲۰۲۲، گوشی ایسوس راگ فون ۶ است. این گوشی گیمینگ از یک باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده و از شارژ سریع با توان ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند که امکان شارژ دستگاه از صفر تا ۱۰۰ درصد را در کمتر از یک ساعت فراهم می‌کند.

سال گذشته، جایزه بهترین باتری سال به آیفون 13 پرو مکس رسید. با این حال، افزوده شدن صفحه نمایش 120 هرتزی و صفحه نمایش همیشه روشن مانع از این شد که iPhone 14 Pro Max بتواند عملکرد فوق‌العاده سال گذشته را تکرار کند. در این زمینه، عمر باتری آیفون 14 پلاس به دلیل برخورداری از نرخ رفرش پایین‌تر 60 هرتز و نبود صفحه نمایش همیشه روشن بهتر از آیفون 14 پرو مکس بود.

بهترین طراحی

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

در بخش طراحی هم همانند دوربین، سلیقه، فاکتور بسیار تاثیرگذاری است. با این حال، محصولی که برنده جایزه بهترین طراحی گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۲ می شود، گوشی ناتینگ فون است. این گوشی از کنار بسیار شبیه به خانواده آیفون ۱۴ به نظر می‌رسد. با این حال طراحی قاب پشتی آن به صورت شفاف صورت گرفته و در آن از ال ای دی‌هایی استفاده شده که کاربردهای فراوانی اعم از نمایش اعلان‌ها، فلش برای دوربین و دیگر موارد دارند.

البته شیائومی میکس فولد ۲ نیز دیگر کاندیدای مهم کسب جایزه بهترین طراحی بود. این گوشی علیرغم طراحی تاشویی که دارد، ظاهری متفاوت و جذاب را ارائه می‌کند.

ارزشمندترین گوشی

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

سال گذشته، جایزه ارزشمندترین گوشی سال به پیکسل ۶ رسید و امسال، نسل جدید این گوشی یعنی پیکسل ۷ برنده این جایزه می‌شود.

MKBDH ادعا می‌کند که این گوشی 600 دلاری عملکردی حتی بهتر از بعضی پرچمداران بازار داشته و به‌راحتی قادر است با بسیار گوشی‌های پریمیوم و گرانقیمت رقابت کند.

در این بخش، بار دیگر ایسوس زنفون 9 نیز مورد اشاره این یوتیوبر قرار گرفت. به عقیده او، ترکیب ایده‌آلی از مشخصات فنی پریمیوم مثل صفحه نمایش 120 هرتزی با برچسب قیمتی 700 دلاری، Zenfone 9 را به یکی از بهترین های دنیای موبایل سال 2022 تبدیل می‌کند.

گوشی شکست خورده سال ۲۰۲۲

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

در سال 2021، مایکروسافت سرفیس Duo 2 به عنوان محصول شکست‌خورده بازار معرفی شد. این گوشی دو صفحه نمایش مجزا داشت و با قیمت هنگفت 1500 دلار به بازار عرضه شد.

امسال اما این جایزه نه‌چندان خوشحال‌کننده نصیب وان پلاس و گوشی OnePlus 10T شد. MKBDH اختلاف فراوان میان انتظارات و عملکرد واقعی این گوشی را مهم‌ترین دلیل شکست آن عنوان می‌کند.

بهترین گوشی سال

سال گذشته MKBDH گلکسی اس 21 اولترا را به عنوان برترین گوشی سال معرفی کرد. امسال اما این جایگاه به گوگل پیکسل ۷ اختصاص پیدا می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، این گوشی با ارائه دوربین‌های قدرتمند، صفحه نمایش و باتری بسیار خوب، در کنار تجربه نرم افزاری مثال‌زدنی توانسته به محصولی ارزشمند تبدیل شود و با قیمتی بسیار پایین‌تر از سایر پرچمداران بازار، موفق به ارائه عملکردی بی‌رقیب شده است.

بهترین‌های دنیای موبایل در سال 2022

در این بخش، یوتیوبر معروف بار دیگر از ایسوس زنفون ۹ نیز نام برد و آن را در رده دوم قرار داد. همچنین گلکسی اس ۲۲ اولترا هم سومین گوشی سال به زعم اوست که اگرچه خسته‌کننده و بیش از حد گرانقیمت است، اما از دیگر گوشی‌های بازار عملکرد بهتری دارد.

جمع بندی

در مقایسه با سه رشته‌ای که سال گذشته، خانواده آیفون 13 در آن موفق به کسب جایزه شد، امسال این گوشی‌ها تنها در یک دسته موفق به بردن جایزه می‌شوند. حتی در این بخش نیز MKBDH دلیل انتخاب آیفون را عملکرد بهتر آن در ضبط ویدیو برشمرده است.

این یوتیوبر همچنین پیش‌تر، از عکسبرداری آیفون 14 پرو مکس انتقاد کرده بود و پردازش‌های پس از ثبت تصویر مانند HDR را در این گوشی بیش از حد توصیف کرده و در نتیجه تصاویر این گوشی را غیرواقعی خوانده بود.

به این ترتیب، صرفنظر از این که کدام گوشی اندرویدی موفق به کسب عنوان برترین گوشی سال ۲۰۲۲ در هر دسته می‌شد، نکته کلیدی رده‌بندی امسال را باید سقوط آیفون و درخشش اندرویدی‌ها دانست.

آیا شما هم با MKBDH و رده‌بندی او موافق هستید؟ فکر می‌کنید زمان سلطنت آیفون بر بازار گوشی‌های هوشمند سرآمده است؟ نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج