جاباما
۱۲۷۲۵۵۱
۲۴۱۸
۲۴۱۸
پ

مجهزترین ایستگاهای بی آر تی در شهرهای دنیا

ایستگاه‌های بی آر تی در سراسر جهان دارای ویژگی‌های مشترک هستند، مانند اینکه همگی در وسط خیابان‌ها جانمایی می‌شوند تا دسترسی از هر دو طرف آسان و کم هزینه باشد؛ اما حالا شهرداران شهرهای مختلف دنیا تلاش کردند که ارزش افزوده و امکانات بیشتری به این ایستگاه ها بیفزایند تا جذابیت استفاده از آن بالا رود.

ایمنا: ایستگاه‌های بی آر تی در سراسر جهان دارای ویژگی‌های مشترک هستند، مانند اینکه همگی در وسط خیابان‌ها جانمایی می‌شوند تا دسترسی از هر دو طرف آسان و کم هزینه باشد؛ اما حالا شهرداران شهرهای مختلف دنیا تلاش کردند که ارزش افزوده و امکانات بیشتری به این ایستگاه ها بیفزایند تا جذابیت استفاده از آن بالا رود.

مجهزترین ایستگاهای بی آر تی در شهرهای دنیا

 مدیران در بسیاری از شهرهای جهان، ایستگاه‌های اتوبوس‌های بی‌آرتی را بسیار شگفت‌انگیز طراحی می‌کنند که همین امر، ارائه خدمات ویژه را به مسافران می‌طلبد. در این ایستگاه‌ها، اغلب مسافران مدت زمان انتظار کوتاه‌تری را تجربه می‌کنند، ضمن این‌که طراحی زیبای این ایستگاه‌ها، شهرنشینان را به قدم زدن برای تماشای آن‌ها سوق می‌دهد. در ادامه به معرفی ویژگی‌های بهترین ایستگاه‌های بی‌آرتی جهان پرداخته می‌شود که می‌تواند به عنوان الگوهایی برای طراحی ایستگاه‌های سراسر دنیا عمل کند.

مدیران در بسیاری از شهرهای جهان و به‌ویژه شهرهای آمریکایی اغلب سرمایه‌هایی میلیاردی را صرف احداث ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن می‌کنند و کم‌ترین توجه را در طراحی ایستگاه‌های بی‌آرتی به کار می‌گیرند. این در حالی است که معماران در طراحی زیباترین و بهترین ایستگاه‌های بی‌آرتی جهان مانند ایستگاه TransOeste در ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، سرمایه‌های زیادی را صرف چشم‌اندازهای ایستگاه می‌کنند.

مجهزترین ایستگاهای بی آر تی در شهرهای دنیا

بدیهی است که هر چه سبک طراحی ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی خاص‌تر باشد، سیستم حمل‌ونقل آن‌ها در نظر مردم به یاد ماندنی‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، ایستگاه بی‌آرتی Rea Vaya در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی از ایستگاه‌های شیشه‌ای به سبک مدرن برخوردار است که به آن‌ها چشم‌اندازهایی زیبا بخشیده است و به واسطه همین ویژگی، مسافران بسیاری را به عبور و مرور از طریق آن‌ها دعوت می‌کند.

بهترین ایستگاه‌های بی‌آرتی جهان معمولاً از عرض کافی، روشنایی زیاد و ایمنی کامل در مقابل تغییرات آب و هوایی یا بارش باران و تابش خورشید برخوردار است. امنیت در مقابل جرایم از طریق نصب درهای ورودی خاص از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ایستگاه‌ها به حساب می‌آید که آن‌ها را از ایستگاه‌های اتوبوس‌های معمولی شهری متمایز می‌کند. وجود سایبان‌ها و حتی فضاهای سر پوشیده بسیاری از ایستگاه‌های بی‌آرتی به حفظ مسافران در مقابل تابش نور خورشید یا بارش باران و برف به محبوبیت آن‌ها در مقایسه با ایستگاه‌های اتوبوس می‌افزاید.

مجهزترین ایستگاهای بی آر تی در شهرهای دنیا

مسافرانی که قصد جابه‌جایی از طریق اتوبوس‌های بی‌آرتی را دارند می‌توانند قبل از ورود به ایستگاه، هزینه سفر خود را پرداخت کنند و از درهای بیشتری برای ورود به محل سوار شدن بر اتوبوس‌ها بهره بگیرند. به عبارت دیگر، ایستگاه‌های اتوبوس‌های بی‌آرتی ساختاری شبیه به ایستگاه‌های قطار با ورودی‌های متعدد دارد و همین ویژگی سفر را برای کاربران تسهیل می‌کند. سیستم Metroplus در مدلین کلمبیا از بهترین نمونه ایستگاه‌های بی‌آرتی جهان از حیث تسهیل ورود به محل سوار شدن به خودروها محسوب می‌شود.

مجهزترین ایستگاهای بی آر تی در شهرهای دنیا

چنان‌چه یک ایستگاه بی‌آرتی به خوبی طراحی شده باشد، از فضاهای اختصاصی برای پارک دوچرخه‌ها برخوردار است که این قابلیت به جذب دوچرخه‌سواران برای پایان سفر خود از طریق این اتوبوس‌ها منجر می‌شود. بسیاری از ایستگاه‌های بی‌آرتی معروف جهان دارای پارکینگ دوچرخه نیست، با این حال در نزدیک‌ترین فاصله به ایستگاه‌های دوچرخه‌های اشتراکی نصب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج