۱۲۷۲۸۰۴
۳ نظر
۱۸۰۴
۳ نظر
۱۸۰۴
پ

پاسخ جالب توجه کمیته اضطرار به آقای وزیر

«نامه‌ای به رئیس جمهور دادم که تعطیلی‌های مدارس تکرار نشود و آقای رئیس جمهور هم بر عدم تعطیلی مدارس مگر در موارد استثنا تاکید کردند»؛ اظهارنظری که بازتاب وسیعی در فضای اجتماعی و به طور ویژه در میان والدین دانش آموزان یافت و حتی واکنش‌هایی نیز به دنبال داشت؛ از جمله اظهار نظر صریح یک نماینده مجلس که گفت: «آقایان بهتر است در حوزه تخصصی خود اظهارنظر کنند.»

تابناک: «دیگر مدارس برای آلودگی هوا تعطیل نخواهد شد»؛ با یک هفته تاخیر، فرصت پاسخگویی به اش این اظهارنظر عجیب وزیر آموزش و پرورش فراهم آمد!

آن گونه که ارزیابی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد، کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت اخیر با شاخص بالای ۱۵۰ در شرایط «ناسالم» قرار دارد؛ هوایی ناسالم برای عموم مردم که باید برای در امان ماندن از آسیب‌های آن تا حد امکان از فعالیت در فضای باز خودداری کرد و به طور ویژه مراقب گروه‌های حساس از جمله سالمندان و کودکان بود.

البته این دست تدابیر از روز گذشته در دستور کار قرار گرفته و بر اساس آن، کلیه کودکستان‌ها و مهد‌های کودک و حتی مدارس در همه پایه‌ها در سطح استان تعطیل شده و تصمیمات جانبی مانند منع تردد زوج و فرد خودرو‌ها از در منازل هم در دستور اجرا قرار گرفته تا هم تدابیر مراقبتی از گروه‌های حساس شهروندان به عمل آمده باشد و هم گامی در راستای کاهش تولید آلاینده‌ها برداشته شده باشد.

محدودیت‌هایی که هفته گذشته و با بهبود کیفیت هوا در پی بارندگی ها، در دستور کار قرار نداشتند و فرصت برای محک زدن ادعای وزیر آموزش و پرورش فراهم نشد که در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفته بود که «نامه‌ای به رئیس جمهور دادم که تعطیلی‌های مدارس تکرار نشود و آقای رئیس جمهور هم بر عدم تعطیلی مدارس مگر در موارد استثنا تاکید کردند.»

اظهارنظری که بازتاب وسیعی در فضای اجتماعی و به طور ویژه در میان والدین دانش آموزان یافت و حتی واکنش‌هایی نیز به دنبال داشت؛ از جمله اظهار نظر صریح رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی که تاکید کرد: «وزیر آموزش و پرورش نمی‌تواند در خصوص عدم تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا تصمیمی بگیرد؛ آقایان بهتر است در حوزه تخصصی خود اظهارنظر کنند.»

پاسخ جالب توجه کمیته اضطرار به آقای وزیر

دو تصویر گویا از دو نقطه متفاوت از پایتخت از میزان آلودگی هوا در حال حاضر
 
نکته قابل تامل در اظهارات عجیب وزیر آموزش و پرورش، بی توجهی به روال تصمیم گیری در خصوص تدابیر اضطراری در مواقع اوج گیری آلودگی هوا بود که در کارگروه‌هایی در زیرمجموعه استانداری‌ها و با حضور اعضای مختلف برگزار می‌شود و اساسا فرایندی «دستوری» نیست که بشود با طرح تقاضا از رئیس جمهور و مثلا کسب موافقت وی، مانع از صدور آن دستور خاص شد و تاکید کرد که مدارس در مواقع آلودگی هوا هم باز خواهند ماند.

البته یوسف نوری با اشاره به این که «دانش‌آموزان در زمان تعطیلی در خانه نمی‌مانند و ممکن است برای بازی کردن از خانه خارج شوند و تنها حضور موثر در کلاس درس را از دست می‌دهند» و همچنین تاکید بر این نکته دیگر که «آموزش مجازی در دوره آموزش عمومی و پیش از دبستان کارایی لازم را ندارد»، هم تعطیلی مدارس را بی اثر خوانده بود و هم آموزش مجازی را فاقد کارایی لازم، اما نگفته بود که بر چه اساس خواستار برچیدن تدابیر حداقلی است؟

سوالی که پشت نگرانی‌ها درباره تاثیرگذاری نامه این وزیر به رئیس جمهور و ادعایی که پیرو آن طرح کرد، گم شده بود و هوای بارانی هفته گذشته موجب شد که جوابش آشکار نشود تا اینکه روز گذشته و در پی شدت گرفتن آلودگی هوا در تهران خبر تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا مخابره و ساعاتی بعد اعلام شد که این کارگروه تصمیماتی گرفته که از جمله آن‌ها تعطیلی مدارس در استان تهران است.

تصمیمی که نشان داد، کارگروه یاد شده بر اساس نظر اعضای مختلف که کارشناسان حوزه‌های متفاوتی هستند و بعد از بحث و بررسی و مشورت ایشان با یکدیگر و با رعایت مولفه‌های گوناگون از جمله پیش بینی وضع هوا در روز‌های آتی، تصمیم می‌گیرد و نه به دنبال تعطیلی مدارس و آسیب زدن به دانش آموزان است و نه متاثر از امثال این یا آن وزارت خانه. تصمیمی فنی که البته همگی می‌دانیم برای کاهش آسیب هاست و از سر اضطرار گرفته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      اینو والا راست میگه کی میشینه خونه شاید تا یک ماه بعد هوا آلوده باشه باید یک ماه مدارس تعطیل باشه؟

    • قاسمی

      هوا رو درست کنن اصلا نمیشه نفس کشید

    • ناشناس

      اقا چه تعطیل باشه چه نباشه بچه ها دیگه درس درست نمیخواهند چرا چون نزدیک به ۳سال. کرونا بود و تعطیل بودند و حالا ضمنا از قرار معلوم دوباره کرونا خواهد امد و دوباره حتما تعطیلی مدارس خلاصه بچه ها زیاد اهمیت به درس نمیدهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج