۱۲۷۲۹۴۴
۵۴ نظر
۲۹۲۵۹
۵۴ نظر
۲۹۲۵۹
پ

آقای زاکانی، محض اطلاع، شما شهردار تهران هستید

«علیرضا زاکانی»، شهردار تهران که در روزهای پاک پایتخت، گفته بود که از رییس جمهوری حکم دارد تا مسوول مستقیم آلودگی هوای تهران باشد، در روزهای آلوده و با افزایش مطالبات مردم و رسانه‌ها از شهرداری تهران، با تغییر موضع خود خبرساز شده است.

برترین‌ها: هوای تهران در دوماه گذشته، آلوده‌ترین روزهای سال جاری را طی می‌کند. هوای پایتخت از آغاز سال ۱۴۰۱ تا میانه آذرماه، ۱۰۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵ روز ناسالم برای همه افراد و تنها ۲ روز پاک داشته‌است.

«علیرضا زاکانی»، شهردار تهران که در روزهای پاک پایتخت، گفته بود که از رییس جمهوری حکم دارد تا مسوول مستقیم آلودگی هوای تهران باشد، در روزهای آلوده و با افزایش مطالبات مردم و رسانه‌ها از شهرداری تهران، با تغییر موضع خود خبرساز شده است.

آقای زاکانی، محض اطلاع، شما شهردار تهران هستید

شهردار تهران، در مدتی که شهر تحت مدیریتش درگیر آلوده‌ترین روزهای سال بود، تنها دو بار در فضای عمومی در حیطه وظایف و مسوولیتش سخن گفته است. یک‌بار در حمایت از شهروندان بی‌پناه در شب‌های سرد و بار دیگر، سلب مسوولیت شهرداری از رسیدگی به آلودگی هوای تهران!

کاهش آلودگی هوا، ترافیک و «مِلک‌بازی» از وعده‌های اصلی زاکانی در روز کسب رأی اعتماد در شورای شهر تهران بودند که امروز با گذشت بیش از یک‌سال از مدیریتش در بهشت، به احقاق حتی یکی از این ۳ وعده اصلی نزدیک هم نشده است.

توصیه دلاری زاکانی در اوج آلودگی هوای تهران!

در حالی که تهران شنبه صبح را با حالت نارنجی کیفیت هوا آغاز کرد و خیلی زود به وضعیت قرمز تبدیل شد شهردار تهران به مردم توصیه کرد که دلار نخرند تا قیمت‌ها پایین بیایید.

داستان تکراری کیفیت هوای پایتخت در حالی برای چندمین بار تکرار شده که احتمالا مسئولان دیگر برای آن چندان نگرانی ندارند. چرا که طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی از چهارشنبه در تهران بارندگی خواهیم داشت و باد و باران خودشان کیفیت هوا را بهتر می‌کنند. برای همین اگر پایتخت نشینان یک هفته را تحمل کنند شاید در پایان هفته یکی دو روز سالم را پشت سر بگذارند. احتمالا همین خیال راحت هم موجب شده که شهردار تهران امروز و در اوج آلودگی هوا به شهروندان توصیه کند که دلار نخرند!

آقای زاکانی، محض اطلاع، شما شهردار تهران هستید

زاکانی گفت: به مردم می‌گویم که به سراغ خرید دلار نروند، چون حتما قیمت دلار پایین می‌آید و در این زمینه این مردم هستند که متضرر می‌شوند. قبلا نیز بارها به این مساله اشاره کردم سر مساله بورس که دچار حباب شده بود به مردم اعلام کردم که کاری انجام ندهند؛ در مورد دلار نیز عرض می‌کنم که قیمت‌هایی که اکنون اعلام می‌شود، دروغ محض است؛ این قیمت‌ها پایین می‌آید و در حقیقت این پروژه دشمن نیز با شکست روبه‌رو می‌شود.

او البته در این میان به مسئله آلودگی هوا هم اشاره کرد، ولی اشاره‌اش چیزی جز حرف‌های همیشگی نبود. زاکانی در واکنش به آلودگی هوا گفت: «با پاس‌کاری نمی‌توان مشکل آلودگی هوا و ترافیک را حل کرد و این کار نیاز به همت دارد. این همت عالی در متن جامعه و مدیران کشور وجود دارد تا رونقی را برای کشور ایجاد کنند».

اشاره شهرداری تهران به «پاس‌کاری» در زمینه مدیریت آلودگی هوا در حالی است که شهرداری تهران همین امروز و در یکی از آلوده‌ترین روزهای تهران بلیط‌های اتوبوس و مترو را نیم بها نکرده است. پیش‌تر شورای شهر تصویب کرده بود که قیمت بلیط اتوبوس و مترو در روزهای آلوده باید نیم‌بها محاسبه شود تا شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق رشوند و از حجم آلاینده‌های هوا کاسته شود.

آقای زاکانی، محض اطلاع، شما شهردار تهران هستید

ماجرای ماموریت رئیسی به زاکانی

۲۹ آذرماه بود که مهدی چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهردار تهران از رئیس جمهور برای رفع آلودگی هوا حکمی دریافت کرده است یا خیر گفت: شهردار تهران این حکم را از نداشته و وزیر کشور کشور موضوع را دنبال می‌کند.

این در حالی است که ناصر امانی مدعی است که شهردار تهران تاکنون دو بار اعلام کرده که در خصوص موضوع آلودگی هوای پایتخت از رئیس جمهور حکمی دریافت کرده است.

این عضو شورای شهر تهران در همین رابطه گفت: شهردار تهران تاکنون دو بار شفاهاً گفته‌اند که از رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوای پایتخت حکمی دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: آقای زاکانی این ادعا را مطرح کرده است و در اوایل زمان حضور در شهرداری تهران، مدعی شدند که موضوع مبارزه با آلودگی هوای پایتخت را رئیس جمهور به شهردار تهران تفویض کردند.

آقای زاکانی، محض اطلاع، شما شهردار تهران هستید

واکنش کاربران در این رابطه را بخوانید:

* اسدالله امرایی، روزنامه‌نگار نوشت: توصیه دلاری «زاکانی» در روز‌های آلوده تهران! در حالی که تهران شنبه صبح را با حالت نارنجی کیفیت هوا آغاز کرد و مدارس تعطیل شد و ناسا شکر خورد و اروپا یخ کرد. سویه جدید کرونا هم به مبارکی و میمنت وارد شد. این وضعیت نارنجی  عن‌قریب به وضعیت قرمز تبدیل می‌شود. جناب شهردار تهران که تخصص پزشکی دارد و از کجا به قول امپراتور سابق به توچه،  به مردم توصیه کرد که دلار نخرند تا قیمت‌ها  پایین بیاید.. نمی‌دانم چرا از تخصص دکتر اقتصاد جناب رضایی استفاده نمی‌کنند. خدایا این تفریحات ناسالم را بر ما ببخشای!!!

* کاربر دیگری با نام سارا با انتشار تصویری نوشت: این وضعیت امروز محله ماست سرظهر! امروز در خبرها خواندم آقای زاکانی،شهردار تهران توصیه کرده‌اند دلار نخرید تا قیمت‌ها پایین بیاید.در آلوده‌ترین روز تهران!جسارتا اگر بهشون برنمی‌خورد این وضعیت شهر حوزه کاری ایشان است.رها شده و همیشه پر از زباله.ولی خب ایشان در حال توصیه اقتصادی است.

آقای زاکانی، محض اطلاع، شما شهردار تهران هستید

* زهرا یکی دیگر از فعالان توئیتری می‌گوید: آقای زاکانی درباره همه چیز از برجام گرفته تا دلار، نظر میدن؛ بجز حوزه‌ای که باید پاسخگوش باشن.

* بهرنگ دیگر کاربر فعال در توئیتر اینگونه گلایه کرد: در روزهایی که تهران به‌خاطر آلودگی هوا نفسش به‌شماره افتاده، زاکانیِ شهردار به شهروندان توصیه کرده دلار نخرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شهردار چه ربطی به دلار داره

    • گمنام

      یکی از مشکلات این کشور این است که مدیران حتی در پستهای تخصصی ، سیاسی انتخاب میشن

    • ناشناس

      ماموریت رئیسی به زاکانی

      وای خدا چه شود

    • ناشناس

      خلایق هرچه لایق

    • ناشناس

      انصاف داشته باشید فرصت بدید به شهردار تهران همه مشکلات شهر تهران رو مرتفع می کنند! اجازه بدید شهروندان یا به علت آلودگی هوا جونشون رو از دست میدهند یا تهران رو ترک می کنند وقتی خالی از سکنه شد، جناب شهردار فعالیت میکنند. عجله نکنید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اگه اینو بخودش بگی اونقدر پررو و پوست کلفت هست که تایید میکنه

    • ناشناس

      زاکانی حکم برای پر کردن جیب خودش گرفته

    • ناشناس

      این یارو از اپل هم برای ریاست جمهوری اومد شهرداری

    • ناشناس

      اگر مرد میدان برو دنبال هوا تهران درست کن نه فکر دلا بی صاحب

    • ناشناس

      فقط از خدا بخواهیم که از دست این بی لیاقت ها وبی کفایت ها نجاتمان بدهد

    • ناشناس

      این مردک ریاست جمهوری را هدف گذاری کرده و معلوم نیست این بیسواد چه نقشه ای برای ویرانی بیشتر ملک کورش و داریوش کرده است

    • ناشناس

      اقای ایکوسان داره فکر میکنه راه چاره پیدا کنه عجله نکنید

    • ایران من

      متخصصان در همه موارد دلار خریدن مردم چه ربطی به شهردار بودن دارد اقا دلار

    • ایران من

      خوب زاکانی به دلار نیاز داره دخترهاش در سویس دلار لازم دارن

    • ناشناس

      زاکانی رو ول کنی فقط پوستر بچسبونه تو شهر

    • ناشناس

      واقعا

    • کامران معین

      پوششی ها و روکشی ها آتش به اختیارند، ترا خدا از گل نازکتر نفرمایید..‌

    • ناشناس

      نمادی از یک بدبختی

    • ناشناس

      مملکت رها شده
      آلودگی 35 ساله به شکل شدید وجود دارد کدام اقدامی شده؟ تنها راهکار تعطیل کردن مدارس و شهر است که بلدند

    • ناشناس

      درباره حوزه کاری خودتان که پاسخگو نیستید
      ولی
      شما چطور می خواهید پاسخگوی عدالت خداوند و حق باشید؟ روزی که در کمین شماست

    • ناشناس

      یکی از بزرگترین زیانهای که کشور کرده است انتخاب نشدن شهرداری با رای مستقیم مردم است وبعد کسب درآمد و برای کسب این درآمد وخرج در خود شهرداری که حتی دولت مقروض شهرداری است و اگر درست بنگرید شهر بی قواره نه خیابانی تعریض می شود نه پلی و تونلی درست می شود نه معزل ترافیک و یا دیگر معزلات حل می شود می گویید نه پس راه دور چرا بروید همین اطراف شورا و شهرداری تهران در خیابان بهشت منطقه گلوبندک که پشت شهرداری است با کوچه های باریک که نه ماشین می تواند برود نه بار نه آتش نشانی.... فقط در شعار می دهند واز انحصار های مخصوص خودشان منتفع می شوند

    • ناشناس

      سخت نگیرید داره یاد میگیره طفلک اذیتش نکنید ......

    • ناشناس

      خدا رو شکر که رئیس جمهور نشد..

    • ناشناس

      بابا بنده خدا میخاد رییس جمهور بشه. میخاد اینا رو یاد بگیره تا از کرس عقب نیوفته. الودگی هوا خودش اومده، خودش میره.
      دتیا دو روزه.
      فوقش چند نفر میخان بنیرن، یا چند نفر سرطان ریه بگیرن.
      سخت نگیرید.
      ......

    • ایرانی

      الان وظیفه شورای شهر که ازش بازخواست کنن و اگه اختیار دارن که بنظر من ندارن از شهرداری عزلش کنن .

    • ناشناس

      هنوز کسی این موجود مرموز را نشناخته

    • ناشناس

      اقاهرچیزی سوادش رامیخواهد۰۰۰۰۰۰۰۰

    • رازیه کریمی

      ایشان ایاقت وتخصص این پست را نداشته وندارنداخه کسی که عقط از همه چی تفره میره معلوم اینکاره نیست استعفا با شرمانه ترین کاری است که ایشان باید انجام بدهند

    • ناشناس

      کشوری که رئیس جمهورش رئیسی باشه، شهردارش هم میشه زاکانی

    • ناشناس

      یه عده بی لیاقت وبی کفایت شدن همه کاره این مملکت

    • ناشناس

      چرا در زمان شهرداران قبلی حناچی و نجفی و ... تیتری در مورد آلودگی هوای تهران نمیزدید

    • مهران

      آقای ذاکانی شرف داشته باش و استعفا بده و بیشتر از این به این شهر آسیب نزن

    • سعید

      از شورای محترم شهر تهران درخواست دارم این ادم کریه وچندش رو از شهرداری عزل کنن چون وجودش وناکارامدیش توهین به شعور مردم تهران چرا نباید کار رو به متخصص این کار داد تا کارها با کاردانی درست انجام بشه

    • سعید

      ایشان فکر میکنند بعنوان رییس جمهورند نه شهردار!
      یکی باید به ایشان یادآوری کنند

    • اصغر

      چه توقعات بیجایی تمام ملت ایران به خصوص تهرانی‌ها از شهردار تهران دارند چون در کشوری که اکثر مدیران تخصص و علم و تجربه کاری نسبت به همان حوزه ندارند جز اینکه در تمام موارد اظهار نظر کنند کاری ندارند

    • ناشناس

      به وضیعت جاده ها واسفالت خیابانها هم برسید بودجه رو تنها نخورید

    • ناشناس

      آخه موقعی یه بیسواد را مدیر میکنن نباید انتظاری بیشتر از این داشت

    • ناشناس

      خدایا اخه ما چه گناهی کردیم که این مسوولین بی عرضه و بی کفایت ،نصیبمون شده.پدر من اسم و بیماری ریوی داره،در این الودگی هوا دچار حمله ی اسمی شده و یک هفته در بیمارستان در بخش ویژه بستری شده و اصلا حالشون خوب نیست.اقای زاکانی،کمی احساس مسوولیت کنید.

    • بینام

      استعفا

    • ناشناس

      جناب شهردار حتما مطلع هستید خودتان را به خواب نزنید خود دولتمردان صبح زود صندوقهای دالر را می آورند در میدان فردوسی وکوچه های اطراف بین دلار فروشان وپخش می‌کنند آنها هم با کشیدن دوهزار تومان اضافه می‌فروشند باز وقتی می‌بینند مردم دلارها را خوب میفروشندصبح باز دلار را به آنها قیمت فروش آنر روز می‌دهند وهمین طور ادامه دارد تماما به نفع دولت وتمام گرانی‌ها زیر سر دولت است بقیه اش فیلم وتصویر وننه من غریبم بازیه حقه باز تر از اینها در دنیا پیدا نمیکنی

    • ناشناس

      این جماعت تا تمام مردم را زمین‌گیر نکنند ول کن نیستند چون خوب از این آشفته بازار سود میکنن

    • علی

      هر شغلی سواد خودش را میخواهد . متاسفانه هیچ چیزی سر جایه خودس نیست .

    • ناشناس

      استعفا فقط همین

    • ناشناس

      استعفا هرچه زودتر

    • امیرقاسم ازگلی

      البته نه شهردار منتخب مردم .. شهردار تحمیلی ..مثل رییس جمهور تحمیلی و نماینده مجلس های تحمیلی و بدون داشتن رای مردم

    • فرامرز فراهانی

      سلام آقای شهردار بفکر اونکارهای باشگه وظیفة شماست

    • حسن

      زاکانی فکر دامادش باشد کفایت ما را بس است

    • محمد

      یه بچه دبستانی بجای زاکانی شهردار بود الان وضع تهران بهتر بود ...

    • ناشناس

      چرا شهرداری در فضای سبز ویا پارکها دروبین وصل نمیکند از لحاظ امنیتی هم خوبست

    • ایرانی

      آقای زاکانی اینارو ول کن دلار میاد پایین یا آمریکا جهان خوار با معیشت مردم گره زده؟

    • خدا

      زاکی درست میگه ماموریت ویژه برای آلودگی هوا داره که بترکونه !!!!

    • بی نام

      ایشان باید اول گلوی خود را بمالد و صاف کند بعد جمله دلار را به زبان بیاورد
      خدا را شکر که ایشان رییس جمهور نشد که ما بدبخت تر بشویم

    • ناشناس

      بنزین باکیفیت باید واردکنن ..با تعطیلی مدارس آلودگی هوا درست نمیشه ..ربطی هم به زاکانی نداره .. .

    • ناشناس

      ایشون استعفا داد کدوم ادم باسواد میخاد بیاد جاش خخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج