اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۷۳۲۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بیل کلینتون: می‌توانستم بن لادن را بکشم!

در تازه‌ترین نوار صوتی افشا شده از بیل کلینتون، وی ساعاتی پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در سخنانی در استرالیا از شانس از دست رفته‌اش برای کشتن اسامه بن لادن،‌ رهبر سابق القاعده سخن گفته است.

خبرگزاری ایسنا: در تازه‌ترین نوار صوتی افشا شده از بیل کلینتون، وی ساعاتی پیش از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در سخنانی در استرالیا از شانس از دست رفته‌اش برای کشتن اسامه بن لادن،‌ رهبر سابق القاعده سخن گفته است.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد؛ بیل کلینتون، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در یک نشست تجاری در ملبورن استرالیا زمانیکه موضوع به بحث درباره تروریسم کشیده شده گفته است: اسامه بن لادن مرد باهوشی است. من مدت‌هاست درباره‌اش فکر می‌کنم. حتی یک بار نزدیک بود او را دستگیر کنم.

کلینتون در این نوار صوتی که توسط مایکل کروگر، رهبر سابق حزب لیبرال ضبط شده، گفته است: نزدیک بود او ا به چنگ بیاورم، می‌توانستم او را بکشم اما باید قندهار افغانستان را با خاک یکسان می‌کردم و ۳۰۰ زن و کودک بیگناه را می‌کشتم. بنابراین، این کار را انجام ندادم.

چند ساعت پس از سخنرانی کلینتون در این نشست، هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ ربوده شده و به برج شمالی مرکز تجارت جهانی نیویورک و دومین هواپیما ۱۸ دقیقه بعد به برج جنوبی برخورد کرد.

سایر هواپیماها نیز در واشنگتن دی سی و غرب پنسیلوانیا اصابت کرد. این حملات با سازمان‌دهی اسامه بن لادن بیش از ۳۰۰۰ کشته بر جای گذاشت.

سخنان ضبط شده کلینتون در سال ۲۰۰۱ به یک حمله طرح شده در دسامبر ۱۹۹۸ مربوط می‌شود، حمله‌ای که پس از تعیین محل اقامت بن لادن در قندهار افغانستان توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا صورت گرفت.

این حمله طراحی شده در گزارش کمیسیون حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آمده است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.

براساس این گزارش، شانس از دست رفته کلینتون در کشتن بن لادن باعث خشم تعدادی از مقام‌های دون پایه ایالات متحده شد اما اطلاعات بعدی نشان داد که بن لادن مواضع و مقرهای خود را در قندهار ترک گفته بود.

در گزارش کمیسیون مذکور آمده است: بن لادن به صورت غیرمنتظره و پیش‌بینی نشده مواضع خود را ترک گفت و اگر هم حمله‌ای رخ می‌داد او در محل اقامتش نبود که کشته شود.

مقام‌های آمریکایی بار دیگر در مه سال ۱۹۹۹ حمله موشکی علیه بن لادن را مدنظر قرار دادند. اما همانند چند ماه قبل، از تصمیم خود منصرف شدند و علت آن هم گزارش‌های مختلف اطلاعاتی بود.

بن لان در نتیجه حمله نیروهای ویژه آمریکا در ابیت آباد پاکستان در سال ۲۰۱۱ کشته شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج