۱۲۷۳۵۲۷
۱۶۲۱
۱۶۲۱
پ

رپورتاژ آگهی

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم تا بهترین نتیجه را داشته باشد. در این مقاله به پاسخ این پرسش و دیگر سوالات احتمالی درباره لیزر مو‌های زائد می‌پردازیم. پس مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

اکثر افراد اپیلاسیون و اصلاح مو‌های زائد با ژیلت را خسته‌کننده و بعضا دردناک می‌دانند. به همین دلیل روز به روز محبوبیت روش‌هایی که مو‌های زائد را برای همیشه از بین می‌برند، بیشتر می‌شود. یکی از موثرترین این روش‌ها، لیزر مو‌های زائد است که از رشد مجدد مو‌ها جلوگیری می‌کند. معمولا برای متقاضیان لیزر سوالاتی از این قبیل پیش می‌آید که برای مثال چند روز بعد از لیزر شیو کنیم تا بهترین نتیجه را داشته باشد. در این مقاله به پاسخ این پرسش و دیگر سوالات احتمالی درباره لیزر مو‌های زائد می‌پردازیم. پس مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

لیزر مو‌های زائد چیست و فاصله بین جلسات لیزر مو‌های زائد چقدر است؟

در طول لیزر مو‌های زائد، پرتو‌های قدرتمند نور روی فولیکول‌های مو متمرکز می‌شود و گرمای تولیدشده توسط دستگاه لیزر، فولیکول‌ها و پیاز مو را، بدون آسیب رساندن به پوست، از بین می‌برد. برای اینکه به طور دائم مو‌های زائد بریزند، به طور متوسط ۶ تا ۸ جلسه لیزر با فاصله چهار هفته نیاز است. البته در دوره‌های آموزش لیزر مو‌های زائد توضیح داده می‌شود که تعداد و فواصل جلسات ممکن است براساس نوع پوست و ضخامت مو‌ها از فرد به فرد متفاوت باشد.

آیا بعد از لیزر میشه اپیلاسیون کرد؟

پس از لیزر نباید اپیلاسیون انجام دهید؛ زیرا لیزر مو‌های زائد زمانی که پرتو‌های نور قوی روی فولیکول‌های مو متمرکز می‌شوند، بهترین اثربخشی را دارد. در اپلاسیون مو‌های زائد از ریشه بیرون کشیده می‌شوند و بنابراین چیزی برای پرتو‌های لیزر باقی نمی‌ماند.

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

آیا می‌توانیم بعد از لیزر، مو‌های زائد را شیو کنیم؟

مو‌های زائد چرخه رشد دارند؛ به این معنی که ممکن است در طول دوره لیزر درمانی مو‌های زائد بار‌ها رشد کنند و بریزند. در واقع اینکه همه مو‌ها تحت تاثیر لیزر قرار بگیرند، مقداری زمان‌بر است؛ بنابراین اگر در طول دوره‌ای که برای لیزر مو‌ها مراجعه می‌کنید، مو‌های زائد رشد کردند، می‌توانید آن‌ها را شیو کنید. اما توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از لیزر درمانی این کار را انجام ندهید.

برای کسب بهترین نتیجه حداکثر ۲۴ ساعت قبل از هر جلسه، مو‌های زائد را شیو کنید؛ زیرا پرتو‌های لیزر فولیکول مو‌های کوتاه‌تر را راحت‌تر پیدا می‌کنند. اغلب جلسات متعددی برای رفع کامل مو‌های زائد نیاز است. در بین جلسات لیزر احتمالا شاهد رشد مجدد مو‌ها خواهید بود، اما جای نگرانی نیست. به مرور زمان بعد از هر جلسه لیزر متوجه خواهید شد که مو‌ها نازک‌تر و کمتر می‌شوند.

نکات مهم برای شیو بعد از لیزر؛ چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

در اثر لیزر مو‌های زائد ممکن است سوزشی روی پوست احساس کنید. در صورتی که بلافاصله بعد از جلسات لیزر پوست را شیو کنید، عوارض به مراتب شدیدتری را تجربه خواهید کرد. نکات زیر به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاهی به بهترین نتایج برسید:

•    خیلی زود اصلاح نکنید و به پوست ناحیه تحت درمان زمان کافی بدهید تا کاملا بهبود یابد و به لمس حساس نباشد.

•    بعد از ۴ یا ۵ روز پوست ناحیه لیزر شده را لایه برداری کنید. لایه برداری به پاکسازی ناحیه تحت درمان از مو‌های آسیب دیده کمک می‎کند. همچنین توجه داشته باشید که همه بیماران در چند روز اول حساسیت و سوزش پوستی را تجربه نمی‌کنند، اما این بدان معنا نیست که ناحیه تحت درمان بهبود یافته است.

•    هرچه کمتر در فواصل بین جلسات لیزر، مو‌های زائد را شیو کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید.

البته واکنش هر بدنی به روش‌های زیبایی مانند لیزر متفاوت است و به همین دلیل حتما باید قبل از شروع هر نوع فرایند درمانی و زیبایی مانند لاغری غیرتهاجمی با تکنسین مربوطه مشورت کنید.

دلیل لایه برداری پوست قبل از لیزر چیست؟

چند روز پس از لیزر، مو‌های زائد می‌ریزند و این نشان می‌دهد پوست‌تان به لیزر جواب داده است. مو‌های ریخته‌شده همان مو‌هایی هستند که در جلسه قبل در اثر پرتو‌های لیزر آسیب دیده و مرده‌اند. با در نظر داشتن این موضوع، توصیه می‌کنیم قبل از شیو، پوست را لایه‌برداری کنید؛ زیرا این کار کمک می‌کند زودتر از شر مو‌های زائد ناحیه تحت درمان خلاص شوید. لایه برداری قبل از لیزر ضروری نیست، اما در اثربخشی نتایج لیزر موثر است.

سوالات مهم درباره لیزر مو‌های زائد

علاوه بر این سوال که چند روز بعد از لیزر شیو کنیم، معمولا برای مراجعان سوالات زیادی در این باره پیش می‌آید. در این بخش پاسخ برخی از مهم‌ترین سوالات را می‌خوانید. به همه پرسش‌های احتمالی درباره لیزر موها، در دوره آموزش لیزر‌های درمانی پاسخ داده می‌شود.

آیا لیزر مو‌های زائد تاتو را از بین می‌برد؟

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، لیزر رنگدانه‌های تیره مو‌های زائد را موردهدف قرار می‌دهد. جوهر تاتو مانع از تشخیص مو‌ها توسط پرتو‌های لیزر می‌شود. همچنین لیزر نواحی تاتو شده، ممکن است به پوست آسیب برساند و مشکلاتی مانند سوختگی و آسیب دائمی پوست رخ دهد. در واقع این نوع لیزر، باعث پاک شدن تاتو نمی‌شود، اما لیزر مو‌های زائد این ناحیه هم ممکن نیست و عوارضی به دنبال دارد. برای حذف مو‌های زائد نواحی تاتو شده چاره‌ای به جز شیو یا وکس کردن ندارید.

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

آیا بعد از لیزر مو‌های زائد می‌توان رابطه جنسی داشت؟

در صورت لیزر مو‌های زائد در ناحیه بیکینی، تا ۲۴ ساعت بعد قرمزی و تورمی را در این ناحیه تجربه می‌کنید. همچنین بیکینی بعد از لیزر بیشتر مستعد عفونت بوده و بنابراین حداقل ۲۴ ساعت بعد از لیزر، رابطه جنسی ممنوع است. حتی اگر مو‌های بیکینی را لیزر نکرده‌اید، باز هم باید از هرگونه فعالیتی که باعث تعریق شما می‌شود، خودداری کنید.

آیا بعد از لیزر می‌توان ورزش کرد؟

پوست بعد از لیزر بسیار حساس و منافذ آن باز می‌شود؛ بنابراین بیشتر احتمال بروز عفونت وجود دارد؛ بنابراین حداقل به مدت ۲ تا ۳ روز از رفتن به استخر، اسپا و باشگاه ورزشی خودداری کنید. در واقع نباید کاری را انجام دهید که عرق کنید؛ زیرا عرق حاوی باکتری‌هایی است که می‌تواند منجر به عفونت شود. در عوض باید تا جایی که می‌توانید پوست خود را خنک نگه دارید.

آموزش لیزر مو‌های زائد در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که چند روز بعد از لیزر شیو کنیم و همچنین به پاسخ برخی از رایج‌ترین پرسش‌ها در این زمینه پرداختیم. با توجه به محبوبیت روزافزون این روش دائمی حذف مو‌های زائد، متقاضیان یادگیری کار با دستگاه‌های لیزر بیشتر می‌شود. اگر شما هم به دنبال بازار کار مطمئنی هستید که همیشه مشتری داشته باشد، پیشنهاد ما گذراندن دوره‌های آموزشی لیزر مو‌های زائد است.

به این منظور شما می‌توانید به وب‌سایت آکادمی مای اسکین به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه و با ثبت نام و گذراندن دوره لیزر‌های درمانی و زیبایی آینده شغلی خود را تضمین کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج