۱۲۷۳۵۶۶
۲۰۹۲۶
۲۰۹۲۶
پ

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

یک بیمارستان محلی در شمال غنا به سلیمان عبدالصمد ۲۹ ساله در یکی از معاینات اخیر خود گفت که قد او به ارتفاع ۲.۸۹ متر رسیده است.

روزیاتو: یک بیمارستان محلی در شمال غنا به سلیمان عبدالصمد ۲۹ ساله در یکی از معاینات اخیر خود گفت که قد او به ارتفاع ۲.۸۹ متر رسیده است. این عدد او را به بلندقدترین مرد جهان تبدیل می کرد، اما یک مشکل وجود داشت؛ کلینیک روستایی نمی توانست از قد او مطمئن باشد زیرا ابزار اندازه گیری صحیح را نداشت.

این مرد جوان که چند سال پیش مبتلا به غول‌پیکری تشخیص داده شد، در یک قرار ملاقات ماهانه برای رسیدگی به مشکلاتش شرکت می‌کرد که از او خواستند مستقیم مقابل یک میله اندازه‌گیری بایستد. پرستاری که شوکه شده بود به او گفت: «تو از میله اندازه گیری بلندتر شدی.»

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

 
 

با توجه به اینکه رشد سلیمان هرگز متوقف نشده است، از اینکه شنید از میله اندازه گیری بلندتر شده است تعجب نکرد؛ اما این اتفاق باعث حیرت کارکنان شد.

سرانجام قرار شد با یک نوار اندازه گیری ۵ متری، قد او را اندازه گیری کنند. برنامه این بود که او را به دیواری تکیه دهند، آن را از بالای سرش علامت گذاری کنند و سپس قدش را با استفاده از نوار اندازه گیری تعیین کنند.

معلوم شد که قد او از دیوار اکثر خانه‌های همسایه‌هایش بلندتر است، اما پس از جستجو، ساختمانی مناسب با دیواری به اندازه کافی بلند پیدا شد. او کفش‌هایش را که در حقیقت دمپایی هایی هستند که از لاستیک‌های ماشین ساخته شده اند، را درآورد.

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

یکی از همسایه‌هایش روی چهارپایه‌ای چوبی بالا رفت تا به قد سلیمان برسد و بتواند بالای سر او را بر روی دیوار با تکه‌ای زغال، مشخص کند. سرانجام نوار اندازه گیری قد او را ۲ متر ۲۳ نشان داد.

 

قد سلطان کوسن بلندقدترین مرد دنیا که در ترکیه زندگی می کند، ۲ متر و ۵۱ سانت است و سلیمان تنها چند سانت از او کوتاه تر است. سلطان کوسن رکورد کنونی گینس را در اختیار دارد.

سلیمان گفت: «من هنوز دارم قد می کشم. چه کسی می داند، یک روز ممکن است من هم بلندقدترین مرد جهان شوم.»

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

او توضیح می دهد: «هر سه ماه از چهار ماه من رشد می کنم… اگر کسی سه یا چهار ماه من را ندیده باشد و مرا می بینید، متوجه می شود که افزایش قد یافته ام.»

این افزایش قد زمانی که او ۲۲ ساله بود و در پایتخت غنا، زندگی می کرد شروع شد. او در یک قصابی کار می کرد و پول پس انداز می کرد تا در مدرسه رانندگی درس بخواند. اما سلیمان یک روز صبح با سردرگمی از خواب بیدار شد: «فهمیدم زبانم در دهانم به حدی منبسط شده است که نمی توانستم به درستی نفس بکشم».

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

او برای دریافت دارو به یک داروخانه محلی مراجعه کرد، اما چند روز بعد متوجه شد که سایز سایر اعضای بدنش شروع به افزایش کرده است. هنگامی که خانواده و دوستان روستای او از شهر بازدید می کردند، همه به جهش رشد او اشاره می کردند و در این مرحله بود که او متوجه شد که به تدریج به یک غول تبدیل می شود. او از یک بیماری نادر به نام غول پیکری یا ژیگانتیسم رنج می‌برد که در سنین رشد فرد اتفاق می‌افتد و فرد بیش از اندازه بزرگ می‌شود.

این شدت رشد عوارض دیگری را به همراه داشت؛ انحنای غیرطبیعی ستون فقرات، یکی از علائم برجسته بیماری او، سندرم مارفان، یک اختلال ژنتیکی که بر بافت های همبند بدن تأثیر می گذارد و منجر به بلندی غیرعادی اندام می شود. عوارض جدی تر شامل نقص قلبی است.

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

پزشکان می گویند که او به یک عمل جراحی در مغزش نیاز دارد تا رشد را متوقف کند. اما بیمه مراقبت های بهداشتی عمومی غنا نمی تواند این مورد را پوشش دهد و فقط درمان اولیه را ارائه می دهد. برای هر بار مراجعه به بیمارستان، او هنوز باید حدود ۵۰ دلار جمع آوری کند.

مشکلات سلامتی او سرانجام او را مجبور کرد شش سال پیش به روستای زادگاهش بازگردد و از رویاهای خود دست بکشد. قد او همچنین زندگی اجتماعی او را محدود کرده است.

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

سلیمان توضیح داد: «من مثل هر جوان دیگری فوتبال بازی می کردم، ورزشکار بودم اما اکنون حتی نمی توانم مسافت های کوتاه را پیاده بروم.»

او از حمایت عاطفی خانواده‌اش بسیار سپاسگزار است و می‌گوید که هیچ اقوام دیگری از جمله سه برادرش، نشانه‌ای از ابتلای به این بیماری را نشان نمی دهند.

ماجرای مردی که می‌خواهد رکورد گینس را بشکند

او دوست دارد روزی ازدواج کند و بچه دار شود، اما می‌خواهد ابتدا روی سلامتی خود تمرکز کند.
اولویت اولش تلاش و جمع آوری پول برای جراحی پلاستیک برای رسیدگی به مشکلات جدی پوستی در یک پا، مچ پا خود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج