جاباما
۱۲۷۳۷۲۳
۵۲۷۱
۵۲۷۱
پ

قیمت دلار میخکوب شد

یک کارشناس اقتصادی با طرح این سوال که چطور روز جمعه‌ها نرخ ارز مشخص می‌شود؟ گفت: در برخی از سایت‌ها روزهای جمعه هم نرخ ارز را معرفی می‌کنند.

خبرآنلاین: یک کارشناس اقتصادی با طرح این سوال که چطور روز جمعه‌ها نرخ ارز مشخص می‌شود؟ گفت: در برخی از سایت‌ها روزهای جمعه هم نرخ ارز را معرفی می‌کنند. بانک مرکزی که تعطیل است، بازار متشکل ارزی که تعطیل است و صرافی‌ها تعطیل هستند، اما نرخ ارز را تغییر می‌کند.

آلبرت بغزیان درباره سیاست اخیر بانک مرکزی در رابطه با دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی نیمایی، اظهار داشت: اگر این را سیاست ارزی بگذاریم، یک نوع میخکوب کردن نرخ ارز است. یعنی در شرایطی که تغییر نرخ ارز، ساعتی و روزانه شده بود، این تصمیم باعث شد تا افزایش نرخ ارز متوقف شود.

قیمت دلار میخکوب شد

وی با بیان این‌که اعلام یک نرخ برای هدف‌گذاری شاید فعلا می‌توانست اقدام مناسبی باشد، افزود: نکته این‌جاست که برای این‌که بتوانیم روند بازار را کاهشی ببینیم، باید برنامه دیگری را در پیش گیریم. همان‌طور که ۳ هزار تومان دیروز کاهش پیدا کرد، اما امروز شاهد افزایش حدود هزار تومانی نسبت به دیروز بودیم.

این کارشناس اقتصادی با طرح این سوال که چطور روز جمعه‌ها نرخ ارز مشخص می‌شود؟ عنوان کرد: در برخی از سایت‌ها روزهای جمعه هم نرخ ارز را معرفی می‌کنند. بانک مرکزی که تعطیل است، بازار متشکل ارزی که تعطیل است و صرافی‌ها تعطیل هستند، اما نرخ ارز را تغییر می‌کند.

بغزیان تاکید کرد: واقعا بانک مرکزی باید این‌گونه سایت‌ها و جاهایی که افراد مراجعه می‌کنند و صرافی‌هایی که از بازار آزاد نرخ می‌گیرند، نظارت کند. بازار آزاد یعنی چه؟ مگر بازار آزاد می‌تواند سایت داشته باشد؟ این حتما از طرف یک عده‌ای مدیریت شده است؛ حالا یا دلال یا واسطه. هر چه اسم آن را می‌گذاریم، سوال این است که این نرخ‌ها را چه کسانی تعیین می‌کنند؟

وی متذکر می‌شود: بانک مرکزی باید جلوی این نهادها را بگیرد و بانک مرکزی بهتر از همه هم می‌داند و واقف است که ماهیت این‌گونه بازارها چیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج