جاباما
۱۲۷۳۸۵۷
۳۷۳۰
۳۷۳۰
پ

آقای وزیر: سن «تجرد» زنان وحشتناک شده است!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کاهش یافته است. 

ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند گفت: نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کاهش یافته است. 

یوسف نوری در گردهمایی مشاوران امور زنان استان‌های وزارت آموزش و پرورش که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی از مومنون و بسیار صبور بود.

وی افزود: حاج قاسم، راهبر بحران بود. مهمترین «معروف»، ایجاد حکومت اسلامی و اوجب واجبات حفظ نظام است.

آقای وزیر: سن «تجرد» زنان وحشتناک شده است!

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی قبل از انقلاب به ازای هر دانش آموز یک و نیم متر مربع بود. ۴۳ سال از انقلاب گذشته و در ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم، با این حال، سرانه امروز به ۵.۲ متر مربع رسیده است. نرخ باسوادی قبل از انقلاب ۴۷ درصد بوده که امروز به ۹۷ درصد رسیده و فاصله باسوادی زنان و مردان بسیار کاهش یافته است.

نوری ادامه داد: اکنون ۵۴ درصد معلمان ما، از بانوان هستند. بر اساس نظریه های مدیریتی، زنان در مدیریت‌ به خصوص مدیریت محیط های آموزشی موفق‌تر هستند.

وی با اشاره به جایگاه زن در نظام سلطه و اقدامات دشمن برای تغییر نگرشها و دیدگاه‌های زنان گفت: به عنوان مثال سن تجرد زنان در کشور ما وحشتناک شده است. جوامع و بخش‌های دیگر را کاری ندارم، این موضوع در آموزش و پرورش ما هم خوب نیست. تشکیل خانواده و فرزنددار شدن سیر طبیعی زندگی و تکامل است. تلاش شد تا زن را از محور مولد خانواده دور کنند. سیاست‌هایی نیز برای جلوگیری از آن مطرح و دنبال شد که بعد مادی داشت اما در آموزش و پرورش کار روی بعد فرهنگی باید انجام شود که بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مشاوران زنان استان‌های آموزش و پرورش ادامه داد: تربیت در ساحت‌های مختلف بسیار مهم است و خود شما هم باید به آن مجهز شوید. به عنوان مثال هنری بیاموزید، فعالیت ورزشی داشته باشید و.... مشاوران امور زنان نیز باید شبکه سازی را بلد باشند و مردم را پای کار بیاورند. باید نظام مسائل بخش‌های مختلف را احصاء کرده و برای حل آنها شبکه سازی کنید تا بتوانید مشکلات را حل کنید.

نوری ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تعلیم و تربیت گفت: باید بتوانید با مردمی سازی کارتان را پیش ببرید. لازم است تا جایی که می‌توانید بچه‌ها را از کلاس درس بیرون بیاورید و در جایی که مناسب با حال و هوای درس است آموزش دهید که خیلی هم کار سختی است. فضای کالبدی آموزش بسیار مهم است و ما مدارس زیادی که متناسب با معماری ایرانی اسلامی خودمان ساخته شده باشند، نداریم.

وی با اشاره به افزایش فشارهای دشمن و نظام سلطه و هدف گرفتن گروه‌هایی چون زنان عنوان کرد: ما باید عرصه را با فعالیت‌هایی که ریشه در فرهنگ تمدنی ما دارد تغییر دهیم. امیدواریم در راه شهیدان باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج