۱۲۷۳۹۳۳
۴۱۳۵۹
۴۱۳۵۹
پ

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

پوشش سنتی در هر کشور یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که تاریخ و فرهنگ آن کشور را منعکس می‌کند. این لباس‌ها که بیشترشان روزگاری؛ پوشش هر روزه مردم بوده اند، در حال حاضر اگر به موزه‌ها نپیوسته باشند؛ در برخی از مناسبت‌ها و یا در برخی از نقاط هنوز نقش لباس را ایفا می‌کنند.

چی بپوشم- مصی روشن: پوشش سنتی در هر کشور یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که تاریخ و فرهنگ آن کشور را منعکس می‌کند. این لباس‌ها که بیشترشان روزگاری؛ پوشش هر روزه مردم بوده اند، در حال حاضر اگر به موزه‌ها نپیوسته باشند؛ در برخی از مناسبت‌ها و یا در برخی از نقاط هنوز نقش لباس را ایفا می‌کنند.

در این میان، برخی از کشورها هم هستند که پوشیدن لباس‌های سنتی برای مردان و زنان اجباری است. برخی از این لباس‌های سنتی، عجیب، منحصربه‌فرد و رنگارنگ هستند و یا ویژگی‌های خاص دیگری را دارند.

در برخی از این فرهنگ‌ها پوششی که برای زنان روال است؛ به تن مردان هم دیده می‌شود. زنان با اکسسوری‌های خاص لباس‌شان را زئین می‌کنند و بسیاری موارد دیگر که مرورشان جالب است و این مطلب هم به پنج نمونه از آن‌ها می‌پردازد.

دامن اسکاتلندی: کیلت

ما می‌خواهیم با یک لباس سنتی که برای بیشتر ما آشنا است شروع کنیم. همانطور که می‌دانید اسکاتلند کشوری است که مردان در آن دامن نیز می‌پوشند. مردان و زنان جوانی که در کوه‌های اسکاتلند زندگی می‌کنند، این دامن‌های چین دار را که تا زانو قدشان است، در رویدادهای خاص و ورزشی به تن می‌کنند.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

 

 

این دامن‌ها برای اولین بار در قرن ۱۶ در اندازه‌های بلند دوخته می‌شد و بعداً شکل مدرن و کوچکتر آن در قرن ۱۸ بود که طراحی شد. این سبک لباس اگرچه ۳۵ سال بعد توسط پادشاه جورج دوم برای مدتی در سال ۱۷۴۶ ممنوع شد، اما در نهایت این مورد برداشته و این دامن‌ها به پای آقایان رفت. جنس این دامن‌ها در بیشتر مواقع (یعنی اگر اصل باشد) پشمی است.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

 

این مدل دامن به روی فرش قرمز هم راه یافته و استایلیست‌ها با ترکیب آن با کت و پانچو و. . آن را به نوعی، به روز کرده اند.

لباس آلمانی: لدرهوسن و دیرندل

لباس سنتی آلمان چیست؟ شلوار مردانه ‌ای به نام «لدرهوسن» و دامن بلند و کمربند تنگ به نام «دیرندل» که برای زنان است. این لباسی است که بیشتر در جنوب آلمان و اتریش پوشیده می‌شود. سبک لباس‌های سنتی بسته به مکان و دوره متفاوت است.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

 

 

کلاه بوبل و شلوار چرمی تنگ نمونه‌ای از این تفاوت است. این لباس‌های سنتی اما عجیب – شلوارهای چرمی تنگ که بیشتر در فستیوال پراید پوشیده می‌شوند، به مدرن بودن لباس باواریا (بزرگ‌ترین و جنوبی‌ترین ایالت آلمان) می‌افزایند.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

پوشیدن این لباس سنتی در جشنواره Oktoberfest، جشنواره معروف آلمان، برای مردان و زنان به یک سنت تبدیل شده است. حتی بسته شدن پیش بند روی دامنی که خانم‌ها می‌پوشند نشان می‌دهد که آن‌ها متاهل هستند یا مجرد.

این را هم بگوییم که این لباس در فیلم‌ها و کارتون‌های کودکان دهه ۶۰ بسیار دیده می‌شد.

ماسک کامرونی: فیل بامیلک

اکنون می‌خواهیم پس از صحبت در مورد چند لباس اروپایی، به آفریقا برویم. آفریقا به طور کلی پر از سنت‌های لباس خارق العاده بوده و هنوز هم هست. بسیاری از اکسسوری ها، ماسک ها، لباس‌های رنگارنگ از جمله ویژگی‌های این سبک هستند که یادآور گذشته این مردمانند و می‌توان در مورد هر یک از آن‌ها برای مدت طولانی صحبت کرد.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

با این حال، یکی از مهمترین آن‌ها ماسک‌های «فیل بامیلک» هستند که با ظرافت‌های حیرت‌انگیز و تحسین برانگیز توجه همه را به خود جلب می‌کند. این ماسک‌ها که متعلق به کامرون است به مبارزانی که به صورت انفرادی به پادشاه بامیلک خدمت می‌کردند داده می‌شد و آن‌ها حق ورود به انجمن ماسک فیل را پیدا می‌کردند.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

این ماسک‌ها را در مراسم تشییع جنازه سلطنتی و گردهمایی‌ها می‌پوشیدند. این نقاب‌ها نشان دهنده ثروت، قدرت و امتیاز بود.اگر برای‌تان سوال است که چرا نام فیل در این ماسک به کار برده شده؛ دلیلش باور به فیل هاست و اینکه این موجودات نماد قدرت در پادشاهی کامرون هستند.

کره شمالی و جنوبی؛ هانبوک و جوسِن اُث

یکی دیگر از لباس‌های فرهنگی موجود در فهرست لباس‌های عجیب و غریب، Joseon-oth یا Hanbok است. در این لباس‌های سنتی کره‌ای از رنگ‌های زنده استفاده شده است. خطوط ساده‌ای دارد و جیب هم ندارد.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

لباس مغول‌ها از طراحی این لباس الهام گرفته است. این یک لباس رسمی یا نیمه رسمی در نظر گرفته می‌شود که در جشنواره‌ها و تعطیلات پوشیده می‌شود.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

کلمه Hanbok در لغت به معنای «لباس کره ای» است، اما در کره شمالی به آن Joseon نیز گفته می‌شود که اسم یک دوره زمانی در کره شمالی است.

لباس کارناوال در ریودوژانیرو

پس از صحبت در مورد نیمکره شمالی، باید لیست لباس‌های عجیب و غریب را با لمس نیمکره جنوبی به پایان برسانیم. آمریکای جنوبی که به خاطر فستیوال‌های رنگارنگ و سبک لباس‌هایش شناخته شده است، باید در این لیست باشد. خیلی‌ها کارناوال‌های برزیلی و لباس‌های پر زرق و برقی را که می‌پوشند؛ می‌شناسند.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

حتی امروز، بسیاری از مردم می‌پرسند برای کارناوال در ریودوژانیرو چه باید بپوشند که بیشتر شادی آن‌ها را حس کنند؟ این لباس که امروز در کارناوال‌ها پوشیده می‌شود؛ اولین بار در اواخر قرن نوزدهم باب شد.

عجیب و غریب‌ترین پوشش‌ها در سراسر جهان

مردم آن زمان هم این لباس را برای کارناوال‌های رقص می‌پوشیدند.این لباس‌ها جزییات زیادی دارند و نقوش طاووس هم زیاد در آن‌ها دیده می‌شود. خیاطان آن‌ها را با تزئین زیاد و سنگ می‌پوشانند و باعث عظمت و جذابیت این لباس‌ها می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج