۱۲۷۵۱۲۳
۱ نظر
۲۶۹۷۵
۱ نظر
۲۶۹۷۵
پ

نقشه گنج نازی‌ها یک کشور را بهم ریخت

​نقشه‌ای قدیمی که گمان می‌رود جایی را نشان می‌دهد که سربازان آلمانی، گنجی به ارزش میلیون‌ها یورو را در طول جنگ جهانی دوم مخفی کرده‌اند، باعث جنب و جوش شکارچیان گنج در هلند شده است.

ایسنا: نقشه‌ای قدیمی که گمان می‌رود جایی را نشان می‌دهد که سربازان آلمانی، گنجی به ارزش میلیون‌ها یورو را در طول جنگ جهانی دوم مخفی کرده‌اند، باعث جنب و جوش شکارچیان گنج در هلند شده است.

به نقل از رویترز، پس از انتشار نقشه‌ای توسط آرشیو ملی هلند، گروه‌هایی با فلزیاب و بیل به سمت مزارع اطراف روستای «اومیرن» در شرق کشور هلند سرازیر شده‌اند.

آرشیو ملی هلند می‌گوید: گمان می‌رود این نقشه مکانی را نشان می‌دهد که سربازان نازی چهار جعبه بزرگ پر از الماس، یاقوت، طلا، نقره و انواع جواهرات را که پس از انفجار در یک بانک در اوت ۱۹۴۴ غارت کرده بودند، پنهان کرده‌اند.

این نقشه از یک سرباز آلمانی و اندکی پس از جنگ و توسط موسسه‌ای به‌دست آمده که وظیفه‌ آن ردیابی سرمایه‌های آلمانی در هلند، پس از رهایی این کشور از اشغال نازی‌ها در سال ۱۹۴۵ میلادی است.

پرونده تحقیقاتی که حاوی این نقشه بوده است، این هفته در نهایت منتشر شد؛ چرا که حداکثر مدت ۷۵ سالی که می‌توانستند آن را محرمانه نگه دارند، به پایان رسیده بود.

نقشه گنج نازی‌ها یک کشور را بهم ریخت

منطقه اومیرن هلند

آن ماریکه سامسون، سخنگوی آرشیو ملی به رویترز گفته است: «اگرچه وجود این گنج هرگز به طور کامل تأیید نشده، اما مؤسسه در سال ۱۹۴۷ تلاش‌های ناموفق مختلفی را برای یافتن آن انجام داده است. ما به طور قطع نمی‌دانیم که گنج وجود داشته است یا خیر، اما موسسه بررسی‌های زیادی انجام داده و داستان را قابل اعتماد یافته است، با این حال آن‌ها هرگز آن را پیدا نکردند و اگر وجود داشته نیز ممکن است پیش از این، برداشته شده باشد. با این وجود، شانس اندک برای یافتن این گنجینه با ارزش، گنج‌یابان آماتور را منصرف نکرده است و آن‌ها دست به کار شده‌اند.»

«یان هنزن» ۵۷ ساله، که یکی از جستجوگران این گنجینه است، به رویترز گفت: «من گروه‌هایی از مردم را در همه جا می‌بینم که فلزیاب همراه دارند، مثل بسیاری از مردم، اخبار مربوط به گنج باعث شد به دنبالش بروم. فکر می‌کنم احتمال این‌که گنج پس از ۷۰ سال هنوز اینجا باشد، بسیار اندک است اما می‌خواهم شانسم را امتحان کنم.»

«کلاس تامس»، شهردار سابق منطقه اومیرن هلند که اکنون رییس بنیادی است که مالکیت زمین‌هایی را بر عهده دارد که این گنج در آن پنهان شده نیز گفته است که مردم از سراسر کشور به این منطقه آمده‌اند و نقشه‌ای با ردیفی از سه درخت و یک صلیب سرخ که محل گنج را نشان می‌دهد، تخیل جویندگان گنج را برانگیخته است.

او تاکید کرد: «هر کسی چیزی پیدا کند باید آن را به ما گزارش دهد، بنابراین خواهیم دید چه اتفاقی روی می‌دهد اما من انتظار ندارم که این کار آسانی باشد.»

نقشه گنج نازی‌ها یک کشور را بهم ریخت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیوگرافی

      روزی روح من دوباره از خاک برمیخیزد و مردم خواهند فهمید که من بر حق بودم.
      آدولف هیتلر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج