۱۲۷۵۴۶۹
۱۶۳۹
۱۶۳۹
پ

با اصطلاحات توییتری آشنا شوید

در سال ۲۰۱۵ جایگزینی فیو با لایک، تلاش شرکت توییتر برای ساده‌سازی تجربه کاربری بود. به نظر می‌رسید با این روش توییتر راحت‌تر می‌تواند کاربران جدیدی که با مفهوم و ارزش لایک در دیگر شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشتند را به خود جذب کند.

زومیت نوشت: اصطلاحات فراوانی در توییتر وجود دارند که برای تعامل با دیگر کاربران باید آن‌ها را بدانید. این‌ بار ببینیم که فیو در توییتر چیست و چگونه انجام می‌شود؟
 
ورود به دنیای توییتر به دلیل تفاوت‌هایی که با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد، کمی گیج‌کننده به‌نظر می‌رسد. اگر به فکر باز کردن حساب توییتر هستید یا به‌تازگی حساب ساخته‌اید، با ورود به توییتر فارسی به احتمال زیاد با شنیدن اصطلاحات انگلیسی که به صورت فارسی نوشته شده‌اند، متعجب خواهید شد. در مقاله‌های سری اصطلاحات توییتر به توضیح مفصل در مورد منشن در تویتر چیست؟، ریتوییت در توییتر چیست؟ و کوت در توییتر چیست؟ پرداختیم. در این مقاله برای تکمیل دایره اصطلاحات توییتری‌تان با مفهوم فیو و تاریخچه آن آشنا می‌شوید.
فیو در توییتر چیست؟
 
زمانی دکمه فیو توییتر (Fave کوتاه‌شده Favorite) راه اصلی این سرویس برای اعلام موافقت، تصدیق و حمایت کاربران نسبت به یک توییت بود. بااین‌حال نماد ستاره یا همان فیو مدت‌ها است که جای خود را به آیکون قلب یا لایک داده است. بااین‌حال کاربران توییتر فارسی، به‌خصوص قدیمی‌ها که همیشه سعی داشته‌اند این اصطلاحات را حفظ کنند و نگذارند دستخوش تغییرات بادآورده شود، هرگز این اجازه را ندادند.
 
در سال ۲۰۱۵ جایگزینی فیو با لایک، تلاش شرکت توییتر برای ساده‌سازی تجربه کاربری بود. به نظر می‌رسید با این روش توییتر راحت‌تر می‌تواند کاربران جدیدی که با مفهوم و ارزش لایک در دیگر شبکه‌های اجتماعی آشنایی داشتند را به خود جذب کند.
 
با اصطلاحات توییتری آشنا شوید
 
با وجود شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و واین که در آن زمان کاربران را برای دریافت لایک و قلب‌های قرمز بیشتر تشویق می‌کرد، آیکن ستاره ممکن بود برای تازه‌واردان گیج‌کننده باشد. بنابراین توییتر با هدف امکان استفاده آسان‌تر و مفیدتر، قلب را جایگزین ستاره و به بیان دیگر لایک را جایگزین فیو کرد. برای اینکه تیر خلاصی هم زده شود، مدیر محصول توییتر توضیح داد که: «شاید شما از چیزهای زیادی خوشتان بیاید، اما هر چیز نمی‌تواند موردعلاقه‌تان باشد.»
 
فیو کردن در توییتر مانند لایک کردن در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌ماند
 
Favorites یا علاقه‌مندی‌ها در سال ۲۰۰۶ در توییتر متولد شدند؛ یعنی قبل از هر دو قلب قرمز Tumblr که در اواخر سال ۲۰۰۸ و دکمه لایک فیسبوک که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. Favorites در ابتدا به عنوان راهی برای علامت‌گذاری توییت‌ها طراحی شد. یک ویژگی نسبتاً عجیب برای سرویسی که پیام‌های آن به ۱۴۰ کاراکتر محدود بود و در آن زمان نمی‌توانست شامل عکس یا فیلم باشد!
 
توسعه‌دهندگان شخص ثالث از همان ابتدا به دنبال مفیدتر کردن این ویژگی بودند؛ این‌گونه بود که سرویسی به نام فیورد (Favrd) به وجود آمد تا توییت‌های محبوب را در زمان واقعی بر اساس تعداد فیوها برجسته کند. فیورد در سال ۲۰۰۹ بعد از ظهور فیواستار (Favstar)، رقیب قوی‌تری که تا به امروز دوام آورده است، از بین رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج