۱۲۷۵۸۷۶
۲۲۴۲
۲۲۴۲
پ

ضرب‌الاجل برای تجدیدنظر در احکام مهریه‌

رئیس کل دادگستری استان تهران قضات محاکم حقوقی را مکلف کرد تا طی بازه زمانی یک هفته با رعایت حقوق زوجه نسبت به تجدیدنظر در آرا صادره مهریه‌های تعیین شده با سکه اقدام کنند.

مهر: رئیس کل دادگستری استان تهران قضات محاکم حقوقی را مکلف کرد تا طی بازه زمانی یک هفته با رعایت حقوق زوجه نسبت به تجدیدنظر در آرا صادره مهریه‌های تعیین شده با سکه اقدام کنند.

صبح امروز بود که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه به مقوله افزایش قیمت سکه و مهریه‌هایی که با سکه تعیین شده‌اند، اشاره کرد و گفت: متأسفانه قیمت سکه بالا است؛ لذا به مسئولان قضائی ذیربط دستور می‌دهم ضمن توجه و تاکید به رعایت حقوق زوجه، در قبال کسانی که به سبب عدم توانایی پرداخت مهریه‌ای که با سکه تعیین شده، تحت تعقیب قرار می‌گیرند و یا محکوم شده‌اند، تجدیدنظری صورت دهند؛ با توجه به قیمت سکه، برخی از افراد حتی توانایی پرداخت مهریه تعدیل شده را هم ندارند و حتی از پرداخت یک سکه در ۲ ماه هم عاجزند؛ قطعاً به زندان رفتن یا در زندان ماندن یک فرد مُعسر از پرداخت مهریه، درست نیست و خلاف شرع و قانون است و البته اینجا رعایت حقوق زوجه هم مجدداً تاکید می‌شود.

در همین راستا؛ علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران قضات محاکم حقوقی خصوصاً دادگاه‌های خانواده را موظف کرد تا طی بازه زمانی یک هفته با رعایت حقوق زوجه، نسبت به تجدیدنظر در آرا صادره پیرامون اشخاصی که به‌دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه‌ای که بر مبنای سکه است و احکام محکومیت دادگاه‌ها بر این مبنا صادر شده است، اقدام نمایند و گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه را به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین خطاب به قضات دادگاه‌های حقوقی تاکید کرد تا ضمن رعایت همه‌جانبه حقوق زوجه و در راستای کاهش جمعیت کیفری و جلوگیری از زندانی شدن اشخاص معسر، رویکرد و رویه‌ای اتخاذ شود تا اشخاص مُعسر از پرداخت مهریه، به زندان نروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج