۱۲۷۶۱۳۸
۱ نظر
۱۰۲۵۵
۱ نظر
۱۰۲۵۵
پ

مقام ترکیه‌ای به هری: پسر سفید اروپایی، تو کی هستی اصلا؟

رئیس پارلمان ترکیه به ادعاهای اخیر شاهزاده هری دال بر اینکه ۲۵ عضو طالبان را در زمان فعالیت خود در ارتش انگلیس کشته و از این بابت احساس شرم‌ساری نیز نمی‌کند، واکنش نشان داد.

ایسنا نوشت: رئیس پارلمان ترکیه به ادعاهای اخیر شاهزاده هری دال بر اینکه ۲۵ عضو طالبان را در زمان فعالیت خود در ارتش انگلیس کشته و از این بابت احساس شرم‌ساری نیز نمی‌کند، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه نیوزبیزر، مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه در "نشست سازمان‌های غیردولتی" در ادیرنه به ادعای اخیر شاهزاده هری در کتاب خاطرات جدیدش دال بر اینکه ۲۵ عضو طالبان را در زمان فعالیت خود در ارتش انگلیس کشته و از این بابت احساس شرم‌ساری نیز نمی‌کند، واکنش نشان داد؛ شاهزاده‌ای که خاندان سلطنتی انگلیس را ترک کرده و در آمریکا زندگی برپا کرده است.

شنتوپ گفت: هری همچنین می‌گوید که «اگر آنها را به عنوان انسان ببینید، نمی‌توانید آنها را بکشید، ما آنها را به این شکل نمی‌دیدیم». پسر سفید اروپایی! تو کی هستی اصلا که بخواهی تصمیم بگیری کی انسان هست و کی نیست؟ تو اصلا در افغانستان چه کار می‌کردی؟ برای کشتن مردم آنجا چه می‌کردی؟

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرن بیستم خونبارترین قرن در تاریخ بشر بود. اروپایی‌ها کسانی هستند که بیشترین کشتار را در جهان انجام می‌دهند. آنها در جنگ‌های جهانی اول و دوم جنگیدند. آنها جان بیش از ۲۰ میلیون تن را در جنگ جهانی اول گرفتند. طبق حداقل لفاظی‌ها در جنگ جهانی دوم، آنها حدود ۷۵ میلیون تن را کشتند. افرادی نیز این آمار را بیش از ۱۰۰ میلیون تن اعلام می‌کنند. جهان از این دیدگاه‌ها که برای مردم اروپایی و سفیدپوست استثنا قائل می‌شوند و باقی را در حاشیه قرار می‌دهند، همان‌هایی که تمامی فرصت‌ها در جهان را تصاحب کرده اما از مردم بومی سوءاستفاده می‌کنند و همان‌هایی که وقتی صحبت از عدالت و رفاه در جهان می‌شود تنها به خودشان فکر می‌کنند، خسته و آشفته است.

رئیس پارلمان ترکیه همچنین تاکید کرد: بسیار مهم است که از بیرون به ترکیه نگاه کنیم، از ترکیه چه انتظاری می‌رود و ترکیه از بیرون چه شکلی دیده می‌شود. افرادی که هیچ چیزی جز داخل خانه خود را نمی‌بینند و تنها یک سری برنامه‌های تلویزیونی و روزنامه‌های خاص را دنبال می‌کنند، نمی توانند ترکیه را درک کنند. ترکیه واقعا برای مردم سراسر جهان معنای دیگری دارد. ما باید به خوبی به قدرت، ظرفیت و توانایی‌هایمان واقف شویم. باید به ترکیه اعتماد کنیم و به آن باور بیاوریم. ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در این دوران درخشش است که نفوذ قابل توجهی در ایجاد نظم جدید جهانی دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج