جاباما
۱۲۷۶۳۶۸
۱۷۴۴
۱۷۴۴
پ

خودروهای وارداتی چند قیمت می‌خورند؟

دوشنبه هفته جاری بورس‌کالای ایران از پذیرش ۲۱هزارو۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی از شرکت‌های چانگان و کیا خبر داد که قرار است فرایند فروش آنها نهایتا تا پایان دی‌ماه در بورس انجام شود.

همشهری نوشت: دوشنبه هفته جاری بورس‌کالای ایران از پذیرش ۲۱هزارو۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی از شرکت‌های چانگان و کیا خبر داد که قرار است فرایند فروش آنها نهایتا تا پایان دی‌ماه در بورس انجام شود.

براساس اعلام سخنگوی وزارت صمت از زمان شروع ثبت سفارش واردات خودرو تاکنون ۴۰هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده و تا پایان سال این تعداد به ۱۰۰‌هزار خودرو خواهد رسید.

فرایند تعیین قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس‌کالا به این شکل است که حقوق گمرکی و سود بازرگانی خودروها با قیمت خرید جمع و به‌عنوان قیمت پایه اعلام خواهد شد.

سود بازرگانی خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۱۵درصد اعلام شده که بسته به قیمت خرید خودرو کم یا زیاد می‌شود. سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت تعرفه واردات خودروهای زیر ۱۰هزار دلار را ۱۰درصد و همچنین سقف تعرفه واردات را ۷۵، ۸۵ و ۹۵درصد اعلام کرد که درباره خودروهای دارای سقف قیمت تعیین شده در آیین‌نامه واردات اعمال شده است.

از آنجا که خودروهای اعلام پذیرش شده در بورس‌کالا در حدود ۲۰هزار دلار هستند برای تعیین قیمت احتمالی آنها برای عرضه در بورس، حداقل ۷۵ و حداکثر ۹۵درصد تعرفه درنظر گرفته خواهد شد.

خودروهایی که قرار است در بورس عرضه شوند شامل ۱۹هزار خودروی سواری چینی چانگان و ۲.۱۴۰دستگاه کیا است که به‌ترتیب شرکت‌های سایپا و کوشاخودرو نگین آنها را وارد کرده‌اند.

فیات نیز یکی از وارداتی‌هاست که گفته می‌شود آنچه به بازار وارد می‌شود از مدل فیات تیپو خواهد بود.

خودروهای وارداتی چند قیمت می‌خورند؟

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج