۱۲۷۶۵۹۳
۵۴۵۱
۵۴۵۱
پ

اقدام خبرساز رئیس جمهور آذربایجان در اسرائیل

رئیس‌جمهور آذربایجان رسما در فرمانی مسئول پیشبرد طرح‌های مشترک با رژیم صهیونیستی در حوزه آموزش و فناوری را به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در اراضی اشغالی تعیین کرد

خبرفوری: رئیس‌جمهور آذربایجان رسما در فرمانی مسئول پیشبرد طرح‌های مشترک با رژیم صهیونیستی در حوزه آموزش و فناوری را به عنوان سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در اراضی اشغالی تعیین کرد.

«الهام علی‌اف» امروز (چهارشنبه)، رسما «مختار محمد اوغلو محمدوف» را به عنوان اولین سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار این کشور در اراضی اشغالی تعیین کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان (آذرتاج)، علی‌اف مطابق با بند پانزدهم از ماده یکصدونهم قانون اساسی جمهوری‌ آذربایجان محمدوف را به عنوان سفیر باکو در تل‌آویو تعیین کرده است.

 روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» پیش از این خبر داده بود که جمهوری آذربایجان «مختار ممدوف» معاون وزیر آموزش خود را به عنوان سفیر در تل آویو به مقامات این رژیم معرفی کرده است.

«مختار ممدوف» پیش از این مسئول پیشبرد طرح‌های مشترک با رژیم صهیونیستی در حوزه آموزش و فناوری بود. باکو و تل‌آویو از سال ۱۹۹۲ روابط خود را آغاز کرده‌اند و این اولین باری است که جمهوری آذربایجان توسعه روابط دو جانبه را در عالی‌ترین سطح یعنی تبادل سفرا انجام می‌دهد.

پارلمان جمهوری آذربایجان در ۲۷ آبان ماه با افتتاح سفارت در تل آویو موافقت و الهام علی‌اف نیز آن را تأیید کرد. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این تصمیم پارلمان باکو، گفته بود جمهوری آذربایجان «شریک مهم» این رژیم و یکی از بزرگترین مکان‌های استقرار یهودیان در کشورهای مسلمان است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج