۱۲۷۷۱۸۲
۴۶۷۴
۴۶۷۴
پ

رئیسی: تورم حتما کاهشی خواهد شد

رئیسی گفت: مهمترین تلاش دولت برای کاهش تورم انجام ندادن اقداماتی تورمی است که در این راستا اهتمام به رعایت انضباط مالی دولت و تشدید نطارت بر بانک‌ها در مورد اضافه برداشت از بانک مرکزی و افزایش نقدینگی را با جدیت دنبال می‌کنیم و به مردم می‌گویم که با اقدامات دولت حتما تورم کاهشی خواهد شد.

ایسنا: رئیسی گفت: مهمترین تلاش دولت برای کاهش تورم انجام ندادن اقداماتی تورمی است که در این راستا اهتمام به رعایت انضباط مالی دولت و تشدید نطارت بر بانک‌ها در مورد اضافه برداشت از بانک مرکزی و افزایش نقدینگی را با جدیت دنبال می‌کنیم و به مردم می‌گویم که با اقدامات دولت حتما تورم کاهشی خواهد شد.

رئیس جمهور در پایان دور دوم سفر استانی خود به استان یزد با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی تورم در کشور در قیاس با ابتدای دولت سیزدهم، اعلام کرد: با اقدامات و برنامه های دولت به مردم اطمینان می دهمی که تورم حتماً کاهشی خواهد شد.

 آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» شب جمعه ۲۳ دیماه ۱۴۰۱ در پایان سفر استانی دو روزه به استان یزد در پاسخ به خبرنگاران، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علی ها و بنیانگذار کبیر انقلاب، از جلوه های زیبای خلق شده توسط مردم استان یزد طی این دو روز قدردانی کرد، اظهار کرد: کثرت کار ها اجازه نداد که در این سفر به تمام شهرستان های استان سرکشی کنیم، ولی امیدواریم در سفر های آتی بتوانیم در جمع مردم دیگر شهرستان ها نیز حضور یابیم و از نردیک پیگیری رفع مسائل و مشکلات آنان باشیم.

وی در مورد مهمترین دستارود های این سفر گفت: یکی از خواسته های مهم مردم یزد، موضوع آب بود که در این سفر اقدامات موثر در این زمینه آغاز شد و امیدواریم به زودی به سرانجام برسد که در این رابطه نیز با مسئولان مربوطه رایزنی شد تا ضمن رعایت کیفیت اجرای طرح آن، بازه اجرای آن را از چهار ساله به نصف کاهش دهیم.

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری در مورد مسئولیت اجتماعی صنایع بزرگ در استان گفت: علاوه بر موضوع مالیات صنایع که در بودجه سال آینده معافیت هفت درصدی برای بخش تولید منظور شده است، انتظار مردم انجام مسئولیت اجتماعی صنایع در قبال مردم و منطقه است که تاکید داریم این وظیفه قانونی که اساس آن توسعه یافتگی منطقه است، از سوی صنایع ایفا شود و مسئولان استان باید بر انجام آن نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت در استان ها که در بودجه سال جاری محقق نشد، گفت: این موضوع را در بودجه ۱۴۰۲ مجدداً مورد تاکید داریم و امیدواریم با تصویب مجلس، درآمد های این صندوق در استان ها صرف توسعه و پیشرفت به ویژه تکمیل طرح های نیمه تمام همان استان شود.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد کاهش تورم، تاکید کرد: موضوع کاهش تورم جزو برنامه های اصلی دولت است و در این راستا از ابتدای روی کار آمدن دولت در شهریور ۱۴۰۰ که شاهد تورم نزدیک به ۶۰ درصدی بودیم تلاش شده که طی ان شاهد کاهش تورم در اسفندماه همان سال بودیم، ولی در اردیبهشت ماه سال جاری به دنبال اجرای اصلاحات اقتصادی از جمله عادلانه کردن یارانه ها و همراه شدن این اقدامات با مسائلی مانند جنگ اوکراین، تورم منطقه ای و جهانی شاهد افزایش تورم در خرداد و تیرماه بودیم، ولی در حال حاضر تورم نسبت به شهریورماه ۱۹ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: مهمترین تلاش دولت برای کاهش تورم انجام ندادن اقداماتی تورمی است که در این راستا اهتمام به رعایت انضباط مالی دولت و تشدید نطارت بر بانک ها در مورد اضافه برداشت از بانک مرکزی و افزایش نقدینگی را با جدیت دنبال می کنیم و به مردم می گویم که با اقدامات دولت حتما تورم کاهشی خواهد شد.

وی از اهتمام دولت جهت حمایت از دانش بنیان ها و پارک های علم و فناوری که استان یزد از ظرفیت مناسبی در این حوزه برخوردار است خبر داد و در مورد مهاجرپذیری یزد در بخش نیروی کار و بیکاری نیروی ار بومی استان، گفت: در شورای اداری استان بر بومی گزینی بخش های مختلف استان تاکید و اعلام شد بر طبق سیاست دولت، اولویت با بکارگیری نیرو های بومی است مگر این که افراد غیربومی دارای ویژگی خاصی باشند، ولی در عین حال اگر استان با لحاظ اولویت جذب نیرو های بومی بتواند با ظرفیت خود از دیگر نقاط کشور نسبت به جذب نیروی غیربومی اقدام کند نیز باید از آن استقبال و به آن افتخار کرد.

رئیس جمهور یکی از نیاز های اصلی امروز جامعه را تامین مسکن خواند و گفت: دولت با درک مشکلات واقعی به صورت واقعی جهت رفع ان ها اقدام خواهد کرد و در همین راستا برای تامین مسکن در کشور نهضت ساخت مسکن را با جدیت دنبال می کند.

آیت الله رئیسی در پایان نیز از مسئولان عالی استان و رسانه ها خوایت تا علاوه بر دولت نسبت به پیگیری حصول نتیجه مصوبات سفر اقدام کنند و مردم نیز بر این روند نظارت و قضاوت کرده و نواقص را گزارش کنند.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج