۱۲۷۷۲۱۰
۷۵۵۹
۷۵۵۹
پ

روایت ترسناک یک زن؛ دستانم را جوشاندند و ناخن‌هایم کشیدند

یک زن اوکراینی از رفتار وحشتناک روس‌هایی که او را در خرسون به عنوان بخشی از کارزار وحشیانه شکنجه اسیر کرده بودند می‌گوید.​

فرارو: بر اساس گزارش‌های جدید از شکنجه‌های سیستماتیک در دوران اشغال خرسون توسط سربازان روس اوکراینی‌هایی که در خرسون زندانی بودند با شکنجه‌ای مختلفی مواجه شدند از جمله آن که روس‌ها دست‌های آنان را در آب جوش فرو می‌بردند، ناخن‌های شان را می‌کشیدند و به اندام‌های تناسلی شان برق وصل می‌کردند.

 به نقل از دیلی تلگراف، "یوری بلوسف" دادستان ارشد جنایات جنگی در کی یف می‌گوید از بیش از ۵۰۰۰۰ گزارش جنایات جنگی ثبت شده توسط مقام‌های اوکراینی حدود ۷۷۰۰ گزارش از خرسون و مناطق پیرامونی آن بوده است. بازرسان ۱۰ مکان را در منطقه اطراف آن شهر در جنوب اوکراین کشف کرده اند که توسط روسیه برای بازداشت و شکنجه غیرقانونی اوکراینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

معدود ساکنانی که در طی یک اشغال تقریبا ۹ ماهه در خرسون باقی ماندند مقررات منع رفت و آمد، کمبود مواد غذایی و یک کارزار وحشیانه برای وادار کردن شان به شهروندی روسیه را تحمل کردند.

مجموعه‌ای از مصاحبه‌هایی که توسط خبرگزاری رویترز در روز پنجشنبه منتشر شد وضعیت اسفناک کسانی را که با برخی از بدترین رفتار‌های نیرو‌های مسکو مواجه شده‌اند برجسته ساخت.

روایت ترسناک یک زن؛ دستانم را جوشاندند و ناخن‌هایم کشیدند

 

"اوکسانا میننکو" ۴۴ ساله و حسابدار که در خرسون زندگی می‌کرد بار‌ها توسط نیرو‌های روسی بازداشت و شکنجه شد. او شوهرش را که یک سرباز اوکراینی بود در اولین روز تهاجم تمام عیار مسکو زمانی که در دفاع از پل آنتونوفسکی در شهر کشته شد از دست داد. با وجود این که شریک زندگی او مرده بود خانم میننکو تحت بازجویی‌های بیرحمانه‌ای قرار گرفت، زیرا روس‌ها تلاش می‌کردند جزئیاتی از ارتش اوکراین به دست آورند. او می‌گوید:"یک درد به درد دیگری تبدیل شد". این زن ۴۴ ساله به قدری مجروح شده بود که نیاز به جراحی پلاستیک داشت و خوش شانس بود که یک چشم اش را از دست نداد.

روایت ترسناک یک زن؛ دستانم را جوشاندند و ناخن‌هایم کشیدند

"آندری کووالنکو" دادستان ارشد جنایات جنگی منطقه خرسون نیز از جمله افراد بازداشت شده بود. او که ۳۵ ساله است در ماه آگوست تحت یک بازداشت طاقت فرسا پنج روزه قرار گرفت. روس‌ها او را مجبور به درآوردن لباس هایش کرده و شوک الکتریکی به اندام تناسلی و گوش او وارد ساختند.

او با تشریح این تجربه دردناک می‌گوید:"همانند توپی است که در سر شما پرواز می‌کند و شما غش می‌کنید". این مرد ۳۵ ساله گفت که اسیرکنندگان اش از او در مورد تلاش‌های نظامی اوکراین از جمله نگهداری سلاح و مواد منفجره به عنوان مظنون جنبش مقاومت پارتیزانی بازجویی کردند.

روایت ترسناک یک زن؛ دستانم را جوشاندند و ناخن‌هایم کشیدند

بازرسان یکی از بزرگترین بازداشتگاه‌ها را در این منطقه در داخل یک ساختمان دولتی کشف کردند. به گفته مقام‌های اوکراینی بیش از ۳۰ نفر در یک اتاق یک نفره در زیرزمین نگهداری می‌شدند. پیام‌های قربانیان روی دیوار خراشیده شده بود که روی یکی نوشته شده بود:"من برای او زندگی می‌کنم". بسیاری از ساکنان آن منطقه ادعا کردند که در مرکز دیگری که برای شکنجه و بازجویی استفاده می‌شود نگهداری می‌شدند یک ساختمان پلیس که ساکنان محلی از آن تحت عنوان "چاله" یاد می‌کردند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج