اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۷۷۸
۵۰۳۰
۵۰۳۰
پ

حاشیه های جنجالی استعفای مطهری

اظهارات هدایت خواه جو مجلس را برای دقایقی به هم ریخت هرچند که نمایندگان منتظر شنیدن نکات مثبت درباره مطهری از زبان هدایت خواه نبودند اما گویا فکر نمی کردند چنین اظهاراتی از تریبون بیان کند بنابراین با گفتن دو دو مخالف خود را به این اظهارات ابراز کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس بررسی استعفای علی مطهری نماینده تهران را در دستور کار داشتند که بررسی این دستور با حواشی جالبی همراه بود.

هنگامی که مطهری نطق خود را از روی نوشته هایش قرائت می کرد فضای مجلس آرام و نمایندگان در سکوت بودند.

* مسعود پزشکیان نماینده تبریز و عضو فراکسیون اقلیت مجلس، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده تهران، نماینده اصولگرای مجلس و محمدرضا خباز نماینده کاشمر و عضو فراکسیون اقلیت مجلس، ستار هدایت خواه نماینده بویر احمد و دنا و عضو فراکسیون اصولگرایان، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود از فراکسیون اصولگرایان و مصطفی رضاحسینی نماینده شهربابک و عضو فراکسیون اقلیت مجلس ۶ نماینده ای بودند که در مخالفت با استعفای مطهری صحبت کردند.

* حضور هدایت خواه پشت تریبون به عنوان مخالف با استعفای مطهری، از آنجا که او نماینده حامی دولت در مجلس است تعجب برخی نمایندگان و حتی خبرنگاران را به همراه داشت اما تا حدود زیادی پیش از آنکه سخنی بگوید، مشخص شده بود که قرار است به نوعی موافقت خود را با استعفای مطهری بیان کند.

* هدایت خواه پیش از آنکه پشت تریبون قرار بگیرد چند بار از سوی رسایی مورد مشورت قرار گرفت، حمید رسایی از حامیان دولت در مجلس پیش از بررسی درخواست استعفا در مجلس طی تذکری تأکید کرده بود که مطهری نباید درباره سئوال از رئیس جمهور مطلبی را بیان کند زیرا او در اعتراض به عملکرد هیئت رئیسه مجلس استعفا کرده است.

* مشورت های رسایی حتی در زمانیکه هدایت خواه پشت تریبون قرار گرفته بود ادامه داشت، رسایی با رفتن کنار هدایت خواه از او می خواست مطالب دیگری هم عنوان کند، هدایت خواه هم در اوج اعتراضاتش به مطهری طی جملاتی گفت: با استعفای مطهری مخالفم چون او باید در مجلس بماند تا توسط مردم حذف شود و در این عرصه حاضر نشود.

* اظهارات هدایت خواه جو مجلس را برای دقایقی به هم ریخت هرچند که نمایندگان منتظر شنیدن نکات مثبت درباره مطهری از زبان هدایت خواه نبودند اما گویا فکر نمی کردند چنین اظهاراتی از تریبون بیان کند بنابراین با گفتن دو دو مخالف خود را به این اظهارات ابراز کردند.

* لاریجانی هم که بسیار خونسرد در جایگاه هیئت رئیسه به سخنان هدایت خواه گوش می داد و اعتراضی به آن نداشت پس از انتقاد نمایندگان از آنها خواست تا فضا را آرام و منطقی حفظ کنند . وی گفت: هر کسی یک شناسنامه ای دارد آقای هدایت خواه هم با این شناسنامه مخالف می کند.

* اظهارات هدایت خواه همانطور که تعدادی از نمایندگان را شاکی کرده بود در مقابل برخی دیگر که از نمایندگان را راضی کرد تا جایی که به دنبال سخنان هدایت خواه فریاد احسنت احسنت هم به گوش می رسید.

* مجلس پس از استماع اظهارات مطهری و ۶ نماینده مخالف استعفا، نهایتاً با ۳۱ رأی موافق و ۱۵۵ رای مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از ۱۹۹ نماینده حاضر با درخواست استعفای مطهری مخالفت کرد.

* پس از اعلام نتیجه رأی توسط رئیس مجلس تعدادی از نمایندگان به گرد رسایی جمع شدند و فریاد رسایی رسایی استعفا استعفا سر دادند، رسایی هم با صدایی بلند گفت: استعفا نخواهم داد.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

حاشیه های جنجالی استعفای مطهری


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج