۱۲۷۸۱۵۲
۱۳۹۹۶
۱۳۹۹۶
پ

با این غذاها حسابی باهوش شوید

با این کارشناس تغذیه و مدیردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به زمان امتحانات، عملکرد سیستم مغزی و تقویت حافظه از یک سو و کاهش اضطراب از سوی دیگر گفت: تقسیم وعده‌های غذایی به سه وعده اصلی و دو یا سه میان وعده است تا بدن فرد به صورت تدریجی مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کند.غذاها حسابی باهوش شوید

خبرآنلاین: کارشناس تغذیه و مدیردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به زمان امتحانات، عملکرد سیستم مغزی و تقویت حافظه از یک سو و کاهش اضطراب از سوی دیگر گفت: تقسیم وعده‌های غذایی به سه وعده اصلی و دو یا سه میان وعده است تا بدن فرد به صورت تدریجی مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کند.

صدآنلاین نوشت: کارشناس تغذیه و مدیردانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به زمان امتحانات، عملکرد سیستم مغزی و تقویت حافظه از یک سو و کاهش اضطراب از سوی دیگر گفت: تقسیم وعده‌های غذایی به سه وعده اصلی و دو یا سه میان وعده است تا بدن فرد به صورت تدریجی مواد غذایی مورد نیاز خود را دریافت کند.

رضا سهرابی توجه به وعده صبحانه را بسیار مهم دانست و افزود: صبحانه خوردن، همانند تمام روزهای سال، اثر قابل ملاحظه‌ای بر روی حافظه و فراگیری دارد. گنجاندن کربوهیدارت های پیچیده نظیر نان و غلات به ویژه انواع سبوس دار آنها در وعده صبحانه موجب آزادسازی تدریجی قند خون و ثبات نسبی آن در طول روز می‌شود و کارایی سامانه حافظه‌ای را ارتقاء می‌دهد.

با این غذاها حسابی باهوش شوید

سهرابی ادامه داد: میوه‌جات و سبزیجات به لحاظ دارا بودن درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌های ضروری برای عملکرد مغزی، بسیار مفید هستند.

وی با اشاره به مصرف قهوه و نسکافه در دوران امتحان‌ها توصیه کرد: یکی از روش‌هایی که بیشتر افراد در ایام امتحان‌ها برای افزایش سطح هوشیاری به آن روی می‌آورند مصرف قهوه و مواد حاوی کافیین است. این افراد باید توجه داشته باشند که گرچه مصرف این مواد در کوتاه مدت سطح هوشیاری را بیشتر و خواب آلودگی را کم‌تر می‌کند. اما مصرف مدوام و دراز مدت کافئین اثر معکوسی دارد،یعنی بعد از مدتی نه تنها از اضطراب و استرس فرد کم نمی‌کند که باعث افزایش تحریک‌پذیری می‌شود و به مرور از میزان تمرکز فرد می‌کاهد.

وی تاکیدکرد: تغذیه متعادل و متنوع شامل همه گروه‌ها شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه‌هاست که سبب کاهش استرس در دوران امتحان‌ها می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج