جاباما
۱۲۷۸۶۲۸
۱۳۱۸
۱۳۱۸
پ

ویتامین‌های حیاتی برای ورزشکاران در سرما

ورزشکاران در فصل سرما نیازمند ویتامین‌هایی هستند که برای بهبود عملکرد ورزشی آن‌ها حیاتی به شمار می‌رود.

ایسنا: ورزشکاران در فصل سرما نیازمند ویتامین‌هایی هستند که برای بهبود عملکرد ورزشی آن‌ها حیاتی به شمار می‌رود.

زمستان فصل حمله ویروس ها و عفونت های باکتریایی به بدن است و هریک از ما برای مقابله با عوامل بیماری زا باید به فکر تقویت بدن باشیم.

ویتامین‌های حیاتی برای ورزشکاران در سرما

ویتامین D۳

در فصول سرد که خورشید مایل است، اکثر افراد دچار فقر ویتامین D می شوند. در چنین مواردی توصیه می شود از مکمل های ویتامین D استفاده شود و برای حفظ سلامت استخوان ها و جذب بهتر کلسیم ماهی ‌های چرب مثل سالمون، ماهی کاد، بهترین منابع این ویتامین هستند. مواد غذایی غنی‌شده ‌ای همانند شیر و غلات صبحانه و همچنین زرده‌ تخم مرغ و قارچ خام نیز حاوی ویتامین D هستند.

ویتامین A

بر اساس این مطلب که توسط محبوبه عسکری، متخصص تغذیه ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: وجود ویتامین A برای سلامت پوست و غشاهای مخاطی (چشم‌ ها، مجاری تنفسی و ادراری، روده ها) که در خط مقدم مقابله با باکتری‌ها و ویروس قرار دارند، لازم و ضروری است و این ویتامین در مواد غذایی حیوانی مانند زرده‌ تخم مرغ، کره، جگر و روغن ماهی به وفور یافت می ‌شود.

ویتامین C

ویتامین  C یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب‌های ناشی از رادیکال های آزاد، مواد شیمیایی و آلاینده ها محافظت می‌کند  و جذب این ویتامین از طریق مواد غذایی بسیار آسان است؛ مرکبات، انواع توت ها، آناناس و... بهترین منابع ویتامین C هستند.

روغن ویتامین E

اگر در آب و هوای سرد دچار خشکی پوست می‌شوید، روغن ویتامین E می‌تواند برای مراقبت از پوست مفید باشد. لوسیون های بدن حاوی ویتامین E اغلب با روغان بادام، آفتابگردان، آووکادو و ... نیز مخلوط شده اند که همه آنها دارای مزایایی برای حفظ سلامت پوست هستند.

روی

یک ماده معدنی است که در اغلب موارد، فواید آن نادیده گرفته می شود. مصرف روی از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و تضمین کننده سلامت چشم است. این ماده معدنی همچنین به تنظیم اشتها کمک می کند و در مردان، مصرف این ماده معدنی به محافظت از بافت پروستات و تولید تستوسترون منجر می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج