۱۲۷۸۸۳۵
۱۰ نظر
۷۵۷۲
۱۰ نظر
۷۵۷۲
پ

گاز در این استان کالای لوکس شد!

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: در استان سیستان و بلوچستان گاز تبدیل به کالایی لوکس و رویایی شده!

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: در استان سیستان و بلوچستان گاز تبدیل به کالایی لوکس و رویایی شده!

گاز در این استان  کالای لوکس شد!

معین‌الدین سعیدی:

* (درباره مشکلات گازی مردم در استان سیستان و بلوچستان): «بنابر اعلام رسمی وزارت نفت 95 درصد از جمعیت شهری و 85 درصد از جمعیت روستایی تحت پوشش گازرسانی کشور قرار دارد. متاسفانه حوزه انتخابیه بنده تنها منطقه‌ای در کشور است که تا این لحظه یک متر لوله‌رسانی گاز، نه در شهرها و نه روستاها وجود نداشته است. به تازگی خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار دارد اجرایی می‌شود و چند روز پیش هم دوستان شبکه گازرسانی شهر را کلنگ زنی کردند ولی تا این لحظه گاز مطلقا وجود ندارد.»

* ( درباره وضعیت مردم این استان در شرایط فعلی): «گاز تبدیل به کالایی لوکس شده که دسترسی به آن برای بسیاری از مردم رویایی شده است. صف‌های طویل مردم برای گرفتن کپسول گاز را شاهد هستیم و هر کپسول تا 200 هزار تومان هم فروخته می‌شود. البته در کنار عقب ماندگی تاریخی که ریشه در هزاران سال دارد، خوشبختانه این دولت اعتبارات خوبی را برای گازرسانی درنظر گرفته است که امیدوارم جنوب استان هم به شبکه گازرسانی مجهز شود.»

* «بیشترین مشکل در شمال استان یعنی در زاهدان و زابل وجود دارد. هر چند در جنوب استان باتوجه به اینکه گاز وجود ندارد مشکلاتی بود اما در جنوب سرما قابل تحمل‌تر است. مردم در شمال استان مخصوصا خاش، سراوان، زابل و زاهدان دچار چالش بودند. بنا بر گفته نماینده محترم سیستان از سوختن فضولات حیوانی برای گرم کردن خود استفاده می‌کردند. در جنوب هنوز هوا آنقدر سرد نشده است که مجبور به چنین کارهایی شویم ولی اصل موضوع که مطلقا شبکه گازرسانی وجود ندارد، بسیار آزاردهنده است.»

* «کشوری که دارای دومین ذخایر گازی جهان است، طبیعتا این شرایط قابل پذیرش نیست که چنین کشوری با چنین منابع بی‌بدیلی کماکان مردم باید چنین مشکلاتی داشته باشند. وزیر نفت در مرداد ماه زمستان سخت اروپا را مثال زد. من معتقدم حتی اگر این اتفاق هم در اروپا می‌افتاد و مردم آنجا دچار مشکل می‌شدند چیزی از سوتدبیر ما کم نمی‌کند. کمااینکه ما نباید بدخواه دیگران باشیم و تقاضای ایجاد چالش و مشکل برای دیگران داشته و از آن خوشحال شویم. حال دیدیم که این اتفاق در آنجا نیافتاد و در کشور ما متاسفانه رخ داد.»

* «قطعا این شرایط قابل پذیرش نیست بو نده هم مثل همکارانم معتقد به این موضوع هستم. اما سناریوی جنوب استان از این نظر متفاوت است که جاهای دیگر لوله‌کشی گاز وجود دارد ولی باتوجه به ناترازی انرژی در کشور مشکل فشار دارند ولی در حوزه انتخابیه بنده مطلقا چیزی به نام لوله‌کشی گاز وجود ندارد. اینکه این دولت دارد تلاش می‌کند تا آنجا را متصل به شبکه گازرسانی کند از نظر من قابل تقدیر است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اریایی

      نماینده استان بوشهر هچنان خواب تشریف داره ماشالله نماینده چابهار حداقل از مردمش دفاع میکنه مال ما کلا خواب از اقای جمیری یه مطلبی چیزی بزنین اصلا ببینم زنده هست یانه

    • ناشناس

      بفرستید اروپا تا راضیشون نگهدارین مردم بدرک مردن

    • صالح دهقانی

      تشکر زود این کار انجام شود مردم دارند رنج می برم

    • اصغر

      جای شکر دارد که به ایشان وقت صحبت و انتقاد در مجلس داده آند چون بر خلاف ادعای تمام حاکمان و دولتمردان در تمام این سالها برای رسیدگی به وضع مردم سیستان و بلوچستان ولی در عمل در بسیاری از زمینه ها مردم سیستان و بلوچستان را از یاد برده اند

    • منصور

      ما رکورد زدیم

    • بامری

      احسنت دکترجان

    • ناشناس

      انشالله میکروفنشون قطع نشد موقع سخنرانی که؟!!!

    • محتاج

      دردو بلات بخوره سر نماینده مریوان

    • بازنشسته

      برای لبنان به هر طریقی که شد سوخت می رسانید ولی برای مردم سیستان وو..مشکل بودجه همیشه وجود دارد یلک لوله گاز ویک لوله نفت مخصوص وجود دارد که مشکلات عربها را حل کند .کمک کردن خوب است نه اینکه خودمردم در مضیقه باشند سوختو وثروت کشور را به عربها بدهید

    • ایران

      گازمون قطع کنید فقط منطقه ۲۰ شده جای پاکستانی افغانی هر جا میری نانوای هم تریاک رد بدل میکنن ما کجا بریم خدا خودش به دادمون برسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج