۱۲۷۸۸۸۳
۹۵۴۸
۹۵۴۸
پ

نظر وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ گوگل‌پلی

وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن اعلام نظر موافق خود برای رفع فیلتر گوگل پلی، به صراحت اعلام کرد: برخی از سرویس‌های مورد نیاز مردم مشکل ویژه‌ای ندارد و می‌توان محدودیت آن را برطرف کرد.

ایرنا: وزیر ارتباطات امروز در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن اعلام نظر موافق خود برای رفع فیلتر گوگل پلی، به صراحت اعلام کرد: برخی از سرویس‌های مورد نیاز مردم مشکل ویژه‌ای ندارد و می‌توان محدودیت آن را برطرف کرد.

نظر وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ گوگل‌پلی

یکی از گلایه‌های کاربران در فضای مجازی این است که چرا وزارت ارتباطات درباره فیلترینگ برخی اپلکیشن‌های مورد نیاز مردم اظهارنظر صریح ندارد. با تاکید بر اینکه ساز و کار فیلترینگ و ایجاد محدودیت‌های ایجاد شده برای برخی از اپلکیشن‌ها و سایت‌ها برعهده وزارت ارتباطات نیست، اما «عیسی زارع‌پور» امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد، محدودیت‌های ایجاد شده برای دسترسی به برخی سرویس‌های مورد نیاز مردم که مشکل ویژه‌ای ندارد، می‌تواند رفع شود.

بخش عمده‌ای از صحبت‌های این روزهای مردمی که زندگی‌شان با فناوری گره خورده، درباره سرعت اینترنت و نصب فیلترشکن‌های مختلف است و آن را به مطالبه جدی مردم بدل کرده است

گذشته از مطالبه عمومی مردم و دغدغه‌ای که کاربران معمولی اینترنت دارند، فعالان حوزه فناوری مانند برنامه‌نویسان نیز به عدم دسترسی به برخی سایت‌های نقد جدی وارد می‌کنند.

زارع‌پور امروز اعلام کرد: «بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف شدن هستند تا به این واسطه نیاز به فیلترشکن کمتر شود چرا که فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امنیتی سرعت اینترنت را نیز کاهش می‌دهند.»

موافقت وزیر ارتباطات با رفع فیلتر گوگل پلی

یکی از اتفاقاتی که روز گذشته رخ داد، رفع فیلتر گوگل پلی توسط برخی اپراتورهای سیار کشور بود. این رفع فیلتر که دسترسی به اپلکیشن‌های اندروید را مرتفع می‌کرد پس از چند ساعت به حالت قبل بازگشت و محدودیت این پلتفرم دوباره برقرار شد.

زارع‌پور امروز با تاکید بر این‌که نظر شخصی وی بر بازگشایی گوگل پلی است، گفت: در اینباره کمیته تعیین مصادیق مجرمانه باید تصمیم بگیرد. این کارگروه مسئول فیلترینگ بوده و دولت نیز یکی از اعضای این کمیته است؛ تلاش ما این است محدودیت سرویس‌هایی که واقعا مورد نیاز مردم است و مشکل ویژه‌ای ندارند برطرف شود.

بازدید ۵ میلیون نفری از سامانه رادار گیم در کمتر از ۲۴ ساعت

گام دیگری که وزارت ارتباطات برای رفع نیاز کاربران تخصصی اینترنت برداشته، سامانه «رادار گیم» است که عیسی زارع‌پور شب گذشته با انتشار پستی در کانال «بله» به شرح جزئیات آن پرداخت. به گفته وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، این سامانه برای افزایش سرعت بازی‌ها، افزایش زمان دانلود و کاهش پینگ راه‌اندازی شده است.

وی در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد: از شب گذشته ۵ میلیون نفر و به طور همزمان ۴۰۰هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کرده‌اند.

مخالف قطع اینترنت سراسری در زمان کنکور هستیم

زارع‌پور در این جلسه به حواشی پیرامون قطع اینترنت سراسری به واسطه آزمون کنکور پایان داد و اعلام کرد: فردا از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد. همچنان با قطع سراسری اینترنت در زمان کنکور مخالف هستیم و اینترنت ثابت فردا به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج