جاباما
۱۲۷۹۰۵۸
۳۶۶۶
۳۶۶۶
پ

ادبیات شریعتمداری همین است همه دنیا هم می‌دانند

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: شریعتمداری همیشه صحبت می کند، این حرف را اگر یک نفری که مال این حرف ها نبود گفته شما درست بود ولی شریعتمداری ادبیاتش همین است و همه دنیا هم می دانند.

خبرآنلاین: رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: شریعتمداری همیشه صحبت می کند، این حرف را اگر یک نفری که مال این حرف ها نبود گفته شما درست بود ولی شریعتمداری ادبیاتش همین است و همه دنیا هم می دانند.

دادگاه تجدیدنظر حمید نوری، شهروند ایرانی دربند در زندان سوئد از روز چهارشنبه ۲۱ دی‌ماه آغاز شد. این شهروند ایرانی و کارمند سابق قوه قضائیه که آبان‌ماه ۹۸ به سوئد سفر کرده بود، در زمان ورود به فرودگاه استکلهم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می‌برد. اتهام او براساس ادعاهای گروهک تروریستی منافقین طراحی شده؛ آنها مدعی‌اند نوری در مقطعی، زندانبان منافقین در ایران بوده است. این مبنای محکمه سوئدی قرار گرفته و سبب شده اصل برائت و حق آزادی رفت‌وآمد نوری از سوی مقام‌های سوئدی نقض‌شده و این تبعه ایرانی بیش از سه سال است در زندان سوئد به سر می برد.

با توجه به بازداشت و زندانی کردن «حمید نوری» در سوئد اخیرا حسین شریعتمداری در یک موضع گیری گفته است: سوئدی‌ها باید بدانند همانگونه که افرادی همچون رهبر گروه تروریستی الاحوازیه را به ایران منتقل کرده و مجازات کردیم، همین کار را می توانیم با مأموران امنیتی شما انجام دهیم. آیا زمان برای چنین اظهار نظرهایی مناسب است؟ آن هم در برهه‌ای که تصویب قطعنامه پارلمان اروپا، سپاه را یک گام دیگر در قرار گرفتن در «فهرست تروریستی» اتحادیه اروپا نزدیک کرده است، هجمه‌ای در حال شکل‌گیری علیه ایران است که چنین نظریاتی می تواند آثار و تبعات منفی زیادی برای جمهوری اسلامی داشته باشد. این خبرگزاری در گفت وگو با علاءالدین بروجردی رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم به بررسی آثار و تبعات این سخنان پرداخته است.

آقای شریعتمداری در مورد بازداشت حمید نوری در سوئد گفته اند که می رویم و ماموران امنیتی سوئد را دستگیر می کنیم و می آوریم محاکمه می کنیم.این اظهارات در حالی که پرونده سپاه پاسداران روی میز پارلمان اروپاست آثار و تبعات زیادی می تواند برای ما داشته باشد. نظزتان در مورد صحبت های آقای شریعتمداری چیست؟

شریعتمداری همیشه صحبت می کند، این حرف را اگر یک نفری که مال این حرف ها نبود می گفت، گفته شما درست بود، ولی شریعتمداری ادبیاتش همین است و همه دنیا هم می دانند. این چیز مهمی نیست و نیازی به موضع گیری و مصاحبه ندارد، یعنی هر چه شما موضع گیری کنید و مصاحبه بگیرید کار را خراب تر می کنید. این حرف در حد ادبیات ایشان است و از کنارش رد می شویم و اتفاقی هم نمی افتد.

یعنی شما با این ادبیات ایشان موافق هستید؟

همین که عرض کردم دیگر، در موضوعی که به صلاح نیست بنده هیچ موضعی را نمی گیرم و مصلحت همین است. ادبیاتی که ایشان بکار می برد یک ادبیات شناخته شده در داخل و خارج از کشور است .

چرا جلوی ایشان را نمی گیرند، بالاخره این ادبیات برای مملکت هزینه دارد و هزینه آن را مردم و نظام می‌پردازند.

ای بابا، شما می دانید که جامعه ما کره شمالی نیست، جامعه چند صدایی است. یک صدا هم آقای شریعتمداری است.

ولی قبول دارید که این صحبت ها برای ما هزینه دارد؟

هزینه چی بیاورد،رئیس جمهور آمریکا می آید در کنار ضد انقلاب می ایستد، خُب جواب های هوی است دیگر. در واقع بی ارزش ترین عناصر علیه ما موضع می گیرند و حالا شریعتمداری به عنوان یک عنصر انقلابی یک حرفی را زده است آسمان به زمین آمده؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج