جاباما
۱۲۷۹۳۶۳
۶۱۰۳
۶۱۰۳
پ

فقط این ۴ صنف می‌توانند ۲۴ساعته فعال باشند

فعالیت داروخانه‌ها با توجه به مجوزی است که از وزارت بهداشت دریافت می‌کنند و براساس آن مجاز به فعالیت خواهند بود.

ایسنا: معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با فعالیت صنوف در ساعات غیرمجاز خبر داد.

فقط این ۴ صنف می‌توانند ۲۴ساعته فعال باشند

روز گذشته بود که سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ ساعات جدید پایان کار صنوف در تهران را اعلام کرد و گفت که صنوف باید تا ساعت ۲۴ به فعالیت خود خاتمه دهند. او حالا از اجرای طرح تشدید برخورد با فعالیت صنوف در ساعات غیرمجاز خبر داد و شرایط معافیت برخی از این صنوف از این محدودیت ساعت را تشریح کرد.

مرادی با بیان اینکه برابر تصمیمات اتخاذ شده در نیمه دوم سال ساعت فعالیت صنوف یک ساعت کاهش پیدا کرده و به ساعت ۲۴ رسیده است، گفت:‌ در نیمه اول سال نیز ساعت فعالیت صنوف تا یک بامداد است و اگر این شرایط تغییر کند، حتما درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به تمامی صنوف ابلاغ شده که نهایتا تا ساعت ۲۴ به فعالیت خود خاتمه دهند، اظهارکرد:‌ این تصمیم برای تامین امنیت صاحبان صنوف، شهروندان و محله اتخاذ شده و همه کسبه باید از آن پیروی کنند. البته خوشبختانه عمده اصناف همکاری خوبی در این زمینه با پلیس دارند. یکسری از صنوف مانند طلافروشی، طرافی و ... هم که ساعات کار مشخص خود را دارند.

مرادی ادامه داد:‌ در واقع این ساعت فعالیت برای صنوف عمومی‌تر مانند اغذیه‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و ... است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با فعالیت صنوف در ساعات غیرمجاز خبر داد و افزود:‌ با توجه به اینکه توصیه‌های لازم به صنوف داده شده است، از این رو با تخلف آنان در فعالیت بعد از ساعت مجاز برخورد خواهد شد. در این راستا گشت‌های پلیس اماکن در این زمینه فعال هستند و از واحدهای صنفی بازدید خواهند کرد.

مرادی با بیان اینکه چهار صنف تعویض روغنی، سوپر مارکت، خواربار فروشی و پنچرگیری می‌توانند در ساعات پس از ۲۴ نیز فعالیت کنند، گفت:‌ این چهار صنف با توجه به اینکه جزو صنوف خدماتی محسوب می‌شوند و در تمام ساعات شبانه‌روز به خدمات آنان نیاز است، می‌توانند به شرط دریافت مجوز پلیس اماکن به طور ۲۴ ساعته فعالیت کنند. نحوه دریافت مجوز از پلیس اماکن نیز به این صورت است که مالکان این صنوف باید درخواست خود را به صنف مربوطه ارائه دهند و از آنجا این درخواست به پلیس اماکن صادر شده و کارشناسان پلیس پس از بررسی جوانب مختلف، مجوز فعالیت این صنوف را صادر خواهند کرد.

وی درباره فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی نیز اظهارکرد:‌ فعالیت داروخانه‌ها با توجه به مجوزی است که از وزارت بهداشت دریافت می‌کنند و براساس آن مجاز به فعالیت خواهند بود.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ با بیان اینکه متاسفانه دیده شده که برخی از واحدهای صنفی مانند رستوران‌ها اقدام به پذیرش مشتری تا قبل از ساعت ۲۴ کرده و سپس با بستن درها به پذیرایی از مشتریان خود ادامه می‌دهند، گفت: چندین مورد از این واحدهای صنفی مورد شناسایی قرار گرفته و با آنان برخورد شده است. در آینده هم اگر با چنین موارد مواجه شده یا مردم فعالیت آنان را به پلیس اطلاع دهند حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

مرادی درباره نحوه برخورد با این تخلفات نیز گفت:‌ واحدهای صنفی که به اخطارها بی‌توجهی کرده باشند، با حکم قضایی پلمب خواهند شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج