جاباما
۱۲۷۹۸۳۶
۲۲۴۰
۲۲۴۰
پ

روزنامه دولت، تحلیل مشاور روحانی را هم تحمل نکرد

همزمان با فعال شدن اعضای دولت روحانی جهت حمله به دولت سیزدهم حمید ابوطالبی معاون سیاسی ریاست جمهوری در دولت روحانی نیز به تحلیل در حوزه سیاست خارجی روی آورده است.

ایران نوشت: همزمان با فعال شدن اعضای دولت روحانی جهت حمله به دولت سیزدهم حمید ابوطالبی معاون سیاسی ریاست جمهوری در دولت روحانی نیز به تحلیل در حوزه سیاست خارجی روی آورده است.

وی در تحلیل اقدامات ضد ایرانی اروپا علیه ایران و تقلا برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران بدون اشاره به نقش مخرب کشورهای غربی انگشت اتهام را به سمت مسکو و تهران گرفته است. وی مدعی شده است: «روسیه در تلاش است با برهم زدن نقش توازن‌آفرین منطقه‌ای ایران، موقعیت تازه‌ای برای خود ایجاد کند و می‌کوشد اروپا را نیز در غیاب امریکا آرام آرام از معادلات خارجی ایران حذف کرده و با وابسته‌سازی سیاست خارجی ایران به روسیه، جایگاه خود را در منطقه برتری دهد.»

این ادعا در حالی مطرح شده است که بر اساس تحلیل کارشناسان غربی نزدیکی فزاینده ایران و روسیه در نتیجه رویکرد غیرسازنده کشورهای غربی و عدم بازگشت امریکا به برجام پس از خروج قلدرمآبانه امریکا از آن بوده است و نه نتیجه فاصله گرفتن ایران از همکاری با غرب.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص راهکار کاهش تنش بین ایران و کشورهای اروپایی با بیان جملاتی کلی گفت: «باید به بازسازی روابط ایران و غرب به ویژه با اروپا، به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر نگریست و از این جهت به سیاست‌های چهار دهه گذشته کشور برگشت. باید پذیرفت که صفت‌ها و نسبت‌های نهفته‌شده در رویکردهای تند رتوریک مقامات عالیرتبه غربی - چه امریکا و چه اروپا - هرگونه تخاصم و تهاجم به ایران را در افکار عمومی جهانیان عادی‌سازی کرده و از هزینه‌های آن می‌کاهد. از این‌رو، این روندی نیست که منفعتی از آن برای ایران عزیز حاصل شود. پس تا بیش از این دیر نشده باید سیاست داخلی و خارجی ما تحولات اساسی و تغییرات بنیادین کند.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج