۱۲۷۹۹۱۷
۷۱۳۵
۷۱۳۵
پ

۲ عامل مؤثر در بروز سرطان در زنان

رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران با بیان اینکه مهم‌ترین عوامل مستعدکننده ابتلا به سرطان "دهانه رحم"، مصرف سیگار و داشتن رفتارهای جنسی پرخطر است؛ گفت: این نوع سرطان در صورت وجــود برنامــه غربـالگری، قابل پیشگیری است.

تسنیم نوشت: رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران با بیان اینکه مهم‌ترین عوامل مستعدکننده ابتلا به سرطان "دهانه رحم"، مصرف سیگار و داشتن رفتارهای جنسی پرخطر است؛ گفت: این نوع سرطان در صورت وجــود برنامــه غربـالگری، قابل پیشگیری است.

طاهره اشرف گنجویی؛ رئیس انجمن سرطان‌های زنان ایران با تاکید بر اهمیت غربالگری و تشخیص زودرس سرطان‌ها به خصوص در جامعه زنان ایران اظهار کرد: موضوع غربالگری عمدتاً در مورد سرطان دهانه رحم مطرح است که در بــین زنان کشــورهای در حال توسعه، سرطان دهانه رحـم از علل مهـم مـرگ و میـر زنان محسوب می‎شود و بعد از سرطان سـینه، دارای بیشترین فراوانـی اسـت.

وی ادامه داد: سرطان دهانه رحم، نـه‌تنهـا شـایع‌تـرین و مهم‌ترین سرطان در زنان بسیاری از کشورهای در حال توسعه است، بلکه به دلیل جوان بودن این افـراد هنگــام مـرگ، اهمیــت اجتمـاعی ایــن بیمـاری برجسته‎تر می‌شود.

گنجویی در مورد اصلی‌ترین عوامل موثر در ابتلا به سرطان دهانه رحم بیان کرد: مهم‌ترین عوامل مستعدکننده ابتلا به این بیماری، مصرف سیگار و داشتن رفتارهای جنسی پرخطر است البته ایـن سرطان بـه دلیل داشـتن یـک دوره طـولانی قبـل از تهــاجم، در صورت وجــود برنامــه غربــالگری و همچنـین وجود درمان مناسب برای ضایعات اولیه، قابـل پیشگیری است.

رئیس انجمن سرطان‎های زنان ایران افزود: برنامـه سازمان یافته غربالگری برای زنان ایرانی می‌توانـد تـأثیر قابل توجهی در کاهش این بیماری داشته باشد و به عنوان یک ضرورت مطرح است، اما در مورد سرطان جسم رحم غربالگری توصیه نمی‌شود زیرا در اکثر موارد به صورت خونریزی غیرطبیعی رحمی تظاهر می‌کند و بنابراین بیمار معمولاً در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه می‌کند.

وی مهمترین عوامل پیشگیری از سرطان رحم را عنوان و بیان کرد: تغییر سبک زندگی در جهت کاهش اضافه وزن و انجام ورزش می‌تواند در کاهش میزان سرطان جسم رحم و تخمدان کاملا مؤثر باشد.

گنجویی با اشاره به برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان در روزهای ۳ الی ۵ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در این کنگره در رابطه با آخرین پیشرفت‌های علمی مرتبط با سرطان‌های زنان بحث خواهد شد و اهداف اصلی آن شامل پیشگیری، درمان و همچنین بهبود کیفیت زندگی در مبتلایان به سرطان زنان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج